Grizelda skrev 2010-01-20 17:33:08 följande:
Isch då! Och du som kämpat med enkäterna! Min lärare bad att få använda min thesis proposal (som kan heta uppsatsförslag på svenska, det står helt stilla) i sin uppsatskurs. Jag har inte vågat fråga om det var som gott eller som avskräckande exempel... Kan höra det framför mig "... och här har vi ett exempel på ett arbete med rätt typsnitt och korrekta marginaler. Innehållet, däremot, ..."
Nej, jag kämpade inget alls egentligen. Det var bara jobbigt att dela ut 50 enkäter helt själv. Men med innehållet och så gjorde jag inte så mycket. Jag tyckte inte om ämnet samt att det hela tiden kändes som att mina förslag inte togs emot med större seriositet. Så jag gav mindre än 50% av mig själv. Det var därför resultatet blev såhär om jag nu ska skryta. Jag menar, jag har hittills haft bland de högsta betygen i klassen och det är inte för ingenting. Men när grupparbetet blev såhär var för att mina kunskaper och idéer kördes över, som jag kände det. Nu fick de känna på det. Men det tragiska är ju att även jag drogs ner. Ursäkta att det verkar som att jag skryter, men jag kan se det så himla klart. Mest för att just oppositionen pekade på flera av de punkter som även jag tyckte var fel med vårt arbete. *bitter* Vi kunde inte försvara en enda punkt de kritiserade, för det var helt enkelt fel.
Den enda som inte körde över mina idéer var just killkompisen, men även han fick knappt nån talan. Fan vad gött det skulle ha varit om han och jag kunnat arbeta tillsammans bara vi två, eftersom vi i mångt och mycket har liknande åsikter.
Jag vet inte jag...kanske borde jag ha tjatat mer, men samtidigt var jag väldigt osäker på hela skiten..Men, men, nu blev det som det blev.
Men jag tror att ditt uppsatsförslag har varit bland de bästa och att din lärare bara ville använda som ett nästintill perfekt praktexempel. Jag skulle bli riktigt stolt om jag var du

Vad himla kul!