Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-01-30 19:55:39 följande:
    Fördomar om iranska kvinnor lever och frodas i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-5-97/m48818497-344.ht...Nu drar jag igen, är på dåligt humör och kan nog inte tillföra något.
    Nån tog tydligen illa upp av att nån annan tyckte att iranska kvinnor var de vackraste i världen och så började nån idiot försöka klanka ner på iranska kvinnor för det. Men jag kommenterade det.

Varför är du på dåligt humör? Vad har hänt?
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:51:04 följande:
    För att inte tala om hans argument om att " Blev ni tvingade att byta från fornpersiskan till medelpersiskan? " Nej, det där var naturligt process eftersom man ville börja skriva på papper men det verkar inte han ha förstått. För övrigt var det inget fel på varken alfabetet eller talspråket i medelpersiskan. Vad tyckte du om det jag skrev till honom i sista inläggen? Jag är van att skriva fort " Jobbskada " och då händer det ofta att jag tappar ord lite här och där. Tyvärr har dom accepterat det på jobbet men här måste jag verkligen anstränga mig att läsa igenom två gånger innan jag skickar iväg inlägg. Ska skärpa mig ;)Nej, jag går nu innan killarna river ner badrummet ;) Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja, det är skillnad när ett språk utvecklar sig självt med tiden än när det blir våldtaget av ett annat språk. Koranen är på arabiska och ska man tvinga folk att konvertera till islam så måste ju folket kunna prata ar-arspråket.

Jag läste dina inlägg och tycker att du har bra argument.
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-30 20:14:15 följande:
    Åh...-Håller mig utanför denna diskussion o äter vidare på min äppel-o-kanel-muffins o pimplar vidare på mitt kola-te Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Ursäkta, ibland glömmer jag bort att det kan bli alldeles tråkigt för den här tråden. Jag ska föreslå för Roses att vi inboxar varandra istället.
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-30 20:38:58 följande:
    Ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää äääääääääääääääääääääääääntligen!!! Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Tack för den Åtminstone Isse skrek inte ut det...
  • Velour

Så...vad ska vi prata om? Jo, jag såg en röd helikopter förut Tänka sig! En RÖD helikopter!!

• Velour
    Grizelda skrev 2010-01-30 20:50:30 följande:
    Jag kan berätta om min dag.Först var jag uppe i ottan och letade fram bilen ur en snödriva för att köra maken till stationen.Sedan har jag granskat uppsats hela dagen. Intressant innehåll, förfärligt språk.Sedan skulle jag vila i soffan en liten, liten stund. Vaknar en timme senare av att sonen ropar i mitt öra att jag lovat köpa pizza.Köper pizza.Äter för mycket pizza.Hamnar i koma.Dricker kaffe.Fryser.
    Skulle vara kul att få titta på elevers uppsatser. Se vad de skriver och hur de skriver..Är det jobbigt för dig att ge någon IG (om du nånsin har gjort det)?

Gott med pizza
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-30 21:05:07 följande:
    Varsågod... Isse är väluppfostrad... Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Du har då mycket att lära dig från Isse..
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 21:02:11 följande:
    Se så. Va inte lessen nazi. Inte förstöra dom vackra bruna ögonen nu Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Nu känns det bättre
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 21:09:12 följande:
    Det var inlägget jag skrev i språktrådet som ligger bakom det hehe Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Jaså, din firestarter!!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-30 20:52:52 följande:
    Ah! Äntligen hittade jag mina inneskor, gjorda av ulligt skinn från ett bä. Fryser något minre. Dricker mer kaffe.
    Äkta skinn?! För att citera Lasse Lindroth aka Ali Hussein: "Djur är också människor"!
Svar på tråden Tråddödare forts....