Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-02-26 18:09:53 följande:
    Otroligt, vi lever på 2000-talet och ff betratas ens sexuella läggning som en "psykiskt störning".. Den 10 februari offentliggjorde American Psychological Association (APA) de slutgiltiga förslagen till revisioner av DSM (Diagnostical Manual of Mental Disorders), Innehållet i DSM är dock hårt styrt av APA och i denna manual, som är den som företrädelsevis används i det dagliga psykiatriska arbetet i Sverige, finns sadomasochism, fetischism och transvestism kvar under avsnittet "Sexuella störningar och könsidentitetsstörningar" i undergruppen "Sexuella avvikelser".Diagnosen sexuell masochism kommer att ställas om personen under minst sex månader upplevt återkommande och intensiva sexuella fantasier, sexuella impulser eller sexuella beteenden involverande att bli förnedrad, slagen, bunden eller i övrigt utsättas för lidande, samt om detta innebär kliniskt signifikant lidande eller funktionsnedsättning i sociala, yrkesmässiga eller andra viktiga livsområden. Den som ställer diagnosen bör definiera om det samtidigt finns asphyxiofili (att tända på andningskontroll)
    Men innehållet är ju styrt av APA så det kan vi ju inte riktigt lita på{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-26 18:12:27 följande:
    Har grytbitar som jag lagt i vitlöksmarinad som jag bara steker och sen potatisgratäng med vitlök.. mmm.
    Vad gott!

Idag åt jag min lillasysters hemlagade smörgåstårta. Det var så förbaskat, underbart gott! Så nu behöver vi inte betala 500-600 kr. för restaurangsmörgåstårta nåt mer. Jippie!! (totala kostnaden för hennes ingredienser gick på ca. 350kr)
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-26 18:15:34 följande:
    Men i vissa förhållande man varit i så har det känns mer som man fått ett barn till istället för en jämnbördig partner så ibland så är det nästan skönare att vara ensam. Önskar bara att jag kunde få dagis så sonen fick komma i väg några timmar i veckan och leka med andra barn och jag få lite mer tid för mig själv. Det är nästan det jobbigaste, att han vill underhållas hela tiden.Idag fick han en ny film på maxi, så lär han sitta som klistrad framför tv:n tills det är läggdax. Känner mig som världens bästa förälder..
    Du gör det bästa av situationen och ska ha all världens cred för det. Helt ärligt uppriktigt
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-26 18:18:50 följande:
    Haha.. det finns en manual till som ges ut av who och de har plockat bort det som en psykisk störning, men många i sverige anävnder sig av apan.
    Suck!
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-26 18:22:58 följande:
    Tack! Ja, han är nöjd och det är det viktigaste. Idag fick han glass till frukost, snacka om att han var supernöjd.
    Hahha, kan tänka mig det Åh, glass skriver du och jag tänker på varma våfflor med jordgubbsylt och glass på!
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-26 18:25:47 följande:
    Nu ska jag ta en cig och sen ner i tvättstugan innan maten är klar.Vi ses senare! (hoppas jag)
    Visst vännen. Ha det så bra så länge
  • Velour

Skönt att läget börjar ordna sig mellan er (Midka och Roses)

• Velour
    Roses skrev 2010-02-26 21:43:39 följande:
    Hallo din bimarefat ( Ni får ursäkta men jag tänkte i flera minuter utan att komma på svenska ordet ) Vart tog Hej Rose...Kram Rose...Puss Rose vägen? * Går och surar *
    Hej!

Gillar inte att bli kallad för detta och ville inte blanda in mig i det som pågick heller
Svar på tråden Tråddödare forts....