Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-03-07 01:45:57 följande:
    Hur hade ni tolkat det här.."Feber med muskelstelhet och allmänpåverkan är en mycket allvarlig sällsynt biverkan."Sen står det inget mer, inte vad man kan eller ska göra.. irriterande.
    Jag hade ju tolkat det precis så som det står och hade absolut kontaktat sjukvården om jag hade liknande symptom (eller är det symtom?). Man får inte alltid bästa rådgivningen från vården, men det gäller att vara ihärdig eftersom det står ju "..allvarlig sällsynt biverkan".

Hur känns det nu?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-07 10:08:41 följande:
    God morgon! Antagligen så har jag åkt på någon influensa eller så är det biverkningar efter medicin jag tagit. Men lite läskigt om det är en biverkning som sitter i så länge, med tanke på att jag bara tog medicinen i fredags.
    Ah, vad lika symtom. Men kan du inte kontakta vården och be dem ta prover på dig för att kunna bestämma om det rör sig om influensa eller biverkningar då medicinen ger nästan identiska symtom som influensa, samt att det står att det är mycket allvarlig biverkan?
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-07 07:56:49 följande:
    God morgon på er!Sedek: Hoppas du är tillbaka snart!Velan: Appelsinen var inte kul..... Dock väldigt irriterande...  Mandi: Hoppas du blir bättre snart.Isso: Du kommer ha oooooont idag.....JhA: DU borde vara här nu. Hallååååå? Vi med pigga barn....Roses: Någon ny promednad idag, kanske?Fiona: Bättre....?Själv blir det att titta på Vasalopp, spela StarWars och skotta....
    Morning!

Tyckte du inte om apelsinen? Synd, för jag har mer på lager och de är ännu mer irriterande
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-07 10:25:19 följande:
    God morgon Mandi och Velan!Mandi: ring någon.... typ sjukvårdsupplysningen. Skadar inte att kolla. Kanske säger de att det är omöjligt att få så tidigt på msdicinstart och då behöver du inte oroa dig! Eller så vår du ta med datorn till sjukhuset så vi får uppdateringar och kan hejja på dig!! Velan: Vad ska du göra idag då?
    Godmorgon godmorgon!

Jag hade tänkt plugga en del idag, men först hade jag tänkt sova en stund då jag sov för lite igen inatt.

Själv då? Vad ska ni göra en sån här fin söndag?
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-03-07 10:28:15 följande:
    Go förmiddag Har sååååååå ont i varenda muskel i hela kroppen i dag , så idag får vara en vilodag tyvär, hur mycket jag än vill så klarar jag inte av att göra något "slitarbete" i dag, gjorde till och med ont bara när jag nuddade med deon i armhålan, så sjukt öm...snacka om att hitta alla muskler i kroppen...ANNARS så är allt bra  Fick ju en ny vän i går kväll här på FL men jag gick o la mig i stället för att umgås så vi får väl se vad som i kväll el någon annan kväll...brukar inte vara inloggad så ofta på msn...
    God förmiddag! Idag är söndag och det är automatiskt vilodag (utom för mig som måste plugga ) Så du behöver inte ens ha lite dåligt samvete. Ta ett varmt bad om du har möjlighet så får dina muskler slappna av lite.

Fast fan vad gött det vore att ha en jacuzzi med jetstrålar så man både kunde ta ett varmt bad och samtidigt få massage...aaaaahh....
  • Velour
    Roses skrev 2010-03-07 10:28:48 följande:
    Godmorron....ZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Hoppas allt väl med er.
    Godmorgon! Ja, jag är också trött och ska snart sova vidare. Lillen är hos sin pappa så det är lugnt.

Hur är det själv?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-07 10:30:29 följande:
    Jag är ju snorig och nyser oxå, så jag gissar på influensa. Ringer inte gärna vården, vet ju vad dom säger och har ingen lust att åka in. Men så länge det inte blir värre än vad det är nu så är det lugnt.
    Ah ok, ja hoppas iaf att det är flunsan. Då vet man åtminstone hur man ska hantera det.

Och hoppas du kryar på dig så snart!
  • Velour
    Roses skrev 2010-03-07 10:32:00 följande:
    Midka & J_hjärtar_A  *vinkar* Hej hej ;)Mandi: Men tjejen då, tråkigt och höra att du är sjuk. Tänkte faktisk på dig igår att du inte har varit inne på ett tag. Hoppas du kryar på dig snart. Men ring nånstans och kolla hur du ska göra. Puss på dig. Velour: Vart försvann du igår? Ha...? Det där jag skrev om klippet från youtube...trodde det var för grovt för dig men då vet jag vad ska jag skicka till dig framöver?
    Ärligt talat kommer jag inte ihåg nu vad jag gjorde när jag försvann{#lang_emotions_undecided}

Men såklart att du kan skicka roliga saker till mig, ju grövre desto roligare Hade jag inte varit så hade jag ju inte själv skickat sånt klipp till dig Har du förresten kollat upp The Perser?
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-07 10:40:32 följande:
    Snart ska jag ut och gräva bort lite snö... Lämna lillen på kalas... städa lite.... Hlet okay dag helt enkelt!
    Men grävde ni inte snö igår? Eller har det snöat ännu mer sen dess?

Men vad kul att lillen ska på kalas! Hoppas han får kul!
  • Velour
    Roses skrev 2010-03-07 10:41:36 följande:
    Jo, det är bra. Blev lessen för Sedek. Är det för inlägget han skrev i "min" tråd som han blev.......?
    Haha, ja, han tror det.
Svar på tråden Tråddödare forts....