• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-20 19:52:27 följande:
    Vad bra att det har förts fram i dagsljus. Förhoppningsvis blir lärarna mer medvetna.
    Japp! Inget nytt ifs. De flesta av oss vet redan att det är så även om en liten student inte kan moppsa sig precis utan att ha någon vetenskap i ryggen!
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-20 19:56:24 följande:
    Om en elev är väldigt trevlig mot sin lärare, kommer det att påverka elevens betyg så att h*n t.ex. får högre?
    Jag vet inte utifrån forskiningen men av egen erfarenhet så fick jag 3or för att jag var på lektion, säckte upp handen och var allmänt trevlig. Kunskap? Tja, social kanske men teoretisk? Skulle max fått 2or!!

Sen började jag på gymnasiet och hade inte en suck.
    Nu har jag dock kappat igen...
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-20 20:12:58 följande:
    jag tror jag kan överkompensera om jag gillar en elev, och bedöma hårdare för att jag är rädd för att vara för snäll.brukar byta prov/uppsatser med en kollega för medbedömning, ganska bra.
    Wow! Det är nya tider... Praaatar ni lärare med varandra! *högst ironisk*

Tyvärr träffar jag fortfarnde på de "gamla" som knappt sneglar på varandra och är livrädda för en andra bedömning och det enbart för att de levt på en lögn i alla verksamma år eller för att de eg är duktiga men inte tror det.
    Jag dömmer hårt ser jag men jag är så in i h----e förbannad på inskrängta människor som gömmer sig istället för att våga ta emot hjälp och utvecklas lite.

Jag ser även det du beskriver (har eg inte någon anning om hur du är som lärare men av det du skriver verkar du tillhöra den "nya" generationen lärare som är genuinte intresserade och verkligt duktiga) av lärare/lag som gör sitt allra bästa och når framgångar hos elever som verkat hopplösa från början. Appålder till alla er!!
  • Midka
    {#lang_emotions_sealed}Scratchy skrev 2010-01-20 20:32:16 följande:
    Jag utgår att det första du tänker på alltid är snuskigare än vad jag skulle komma på om jag så försökte medvetet i flera timmar...... berätta snälla!!!
  • Midka

Fiona:
    Du frågade förut om det var viktigare med högre betyg än rättvisa.

För mig var de högre betygen bara ett bevis på att lärarna inte såg mig och med det menar jag att det var inte bra.

De/den (?) som såg och gav betyg efter det... Klart det sved men det känndes i alla fall som att att det var rätt. Tyvärr fungerade det väldigt sällan. Skulle jag blivit uppmärksammad i klass 4-5 och att jag fick bra (-ordentlig eller vad jag nu ska använda för ord...) hjälp så skulle det underlättat väldigt, väldigt mycket men då skulle jag å andra sidna inte vara en så ödmjuk människa idag..

Vem vet.... {#lang_emotions_wink}

Känner mig väldigt rustad inför att lillen ska börja i skolan i alla fall.
    (Kanske lite väl paranoid men det skulle jag aldrig erkänna...)

• Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:02:02 följande:
    För att tala om något roligare. Jag planerar min semester och tänkte gå tillbaka till mina rötter och satsa på detta:
    ">

" target="_blank">

... nice... men kanske att jag satsar på Nya Zealand istället. Utsikten är väldigt lockande:
    ">

" target="_blank">

Om man är inne på ämnet har han väldigt god insikt i flygningens regler om man tittar på hans kommentarer. (Lite internt bland piloter kanske men ändå...)
    Hmmm *suckar drömskt*
    Flyger du?
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:12:59 följande:
    När jag har pengar. Vet inte... men om det blir hang glider behöver jag en himla massa pengar. Speciellt för att jag måste lära mig att flyga först... hehe...
    Och det svarade på min fråga!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-20 21:12:18 följande:
    usch, vilka hemska lärare alla haft!tyvärr ser jag alltför många som jobbar kvar -kanske är några av mina kollegor ansvariga för era barndomstrauman?
    Vem vet...? Ska snart skola in vår lille i skolvärlden och jag får gåshud bara av att titta på den ena av tre potentiella fröknar.... Hoppas, hoppsa, hoppas, hoppas att det inte blir i den klassen pojken hamnar i!!! {#lang_emotions_surprised}
  • Midka
    Grizelda skrev 2010-01-20 21:14:51 följande:
    Annars får vi väl skramla .
    Jag är med.
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:17:52 följande:
    Jag flyger inte nu för tiden, och aldrig hang glider. Har flugit skärmflyg (paraglider), men jag har inte haft råd när jag har pluggat de senaste åren. En skärm kostar 30.000 och håller typ bara en säsong. Det suger.Paraglider är alltså denna, mer praktisk (man kan klättra upp på berget med utrustningen på ryggen) men sämre prestanda (man kommer knappt frammåt):
    ">

" target="_blank">

Hoppade fallskärm två säsonger.
Svar på tråden Tråddödare forts....