• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 10:06:11 följande:
    Du är ju för go Ja, det var ju faktiskt lite komsikt, min behandling består bara av tabletter som tur är! Men imorse stod jag i badrummet och hade nyss svalt ner vatten och tittar upp "tog jag tabletten eller inte?" och kunde för mitt liv inte komma ihåg hur jag hade gjort! Så jag fick ju ta tablett "igen" utifall jag bara drack vatten den där sekunden innan Och nu kom jag på att jag nog toig dubbelt av fel tablett igår också, den ena sorten ska bara tas en gång om dagen och den andra ska tas två gånger. Ojojoj, jag skyller på b-vitaminbristen, det stod att det kunde ge minnesstörningar. Och det har absolut inget att göra med att jag fyller 30 i år
    Haha... inte lätt med B-vitaminbrist...

Just det, jag glömde skriva att jag på den tiden kände en sjuksköterska som bodde i ett kollektiv med 15 tjejer. Så jag gick till henne när jag ville ha sprutan, och på något sätt blev det dagens stora händelse när jag blev plågad med byxorna nere. Hade kunnat ta inträde och få medecinen finansierad...
    Have no fear Scratchy is here!
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-20 12:33:17 följande:
    Grattis till numret JA!Kan också berätta att vårt grupparbete blev totalsågat av våra opponenter som för övrigt gjorde det bästa arbetet. Det var så bra att läraren frågade om han fick använda deras arbete som exempel för andra sociologstudenter Fast det visste jag att det skulle bli. Så vi måste komplettera lite för att få godkänt. Over and out!
    Isch då! Och du som kämpat med enkäterna! Min lärare bad att få använda min thesis proposal (som kan heta uppsatsförslag på svenska, det står helt stilla) i sin uppsatskurs. Jag har inte vågat fråga om det var som gott eller som avskräckande exempel... Kan höra det framför mig "... och här har vi ett exempel på ett arbete med rätt typsnitt och korrekta marginaler. Innehållet, däremot, ..."
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2010-01-20 17:33:08 följande:
    Isch då! Och du som kämpat med enkäterna! Min lärare bad att få använda min thesis proposal (som kan heta uppsatsförslag på svenska, det står helt stilla) i sin uppsatskurs. Jag har inte vågat fråga om det var som gott eller som avskräckande exempel... Kan höra det framför mig "... och här har vi ett exempel på ett arbete med rätt typsnitt och korrekta marginaler. Innehållet, däremot, ..."
    På vår institution kallar vi det synopsis. På yrkesutbildningar (som naturligtvis står lägre i kurs) så kallas det ibland PM. För att de som går på sånna utbildningar inte kan lära sig så svåra ord som synopsis...
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-01-20 17:43:54 följande:
    På vår institution kallar vi det synopsis. På yrkesutbildningar (som naturligtvis står lägre i kurs) så kallas det ibland PM. För att de som går på sånna utbildningar inte kan lära sig så svåra ord som synopsis...
    Synopsis låter kul. Speciellt om man säger det fort många gånger . PM har jag hört i sammanhanget, men tycker det används om alla möjliga små papers, inte bara om "uppsatsförslaget".
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2010-01-20 17:55:57 följande:
    Synopsis låter kul. Speciellt om man säger det fort många gånger . PM har jag hört i sammanhanget, men tycker det används om alla möjliga små papers, inte bara om "uppsatsförslaget".
    Precis... på yrkesutbildningar gör de ingenting ordentligt. *tittar mig omkring för att få en utskällning av någon som går en yrkesutbildning*
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-01-20 18:02:10 följande:
    Precis... på yrkesutbildningar gör de ingenting ordentligt. *tittar mig omkring för att få en utskällning av någon som går en yrkesutbildning*
    Nä, de är nog inte här, de är på sina jobb...
  • I Blackrose I

Hej svejs :)

Det var ett tag sen jag var här inne.

Hur är det med er då?

• I Blackrose I

Nähej, försvann alla?

Jag som är ensam hemma en stund till och tänkte va här inne :(

• Velour
    Grizelda skrev 2010-01-20 17:33:08 följande:
    Nej, jag kämpade inget alls egentligen. Det var bara jobbigt att dela ut 50 enkäter helt själv. Men med innehållet och så gjorde jag inte så mycket. Jag tyckte inte om ämnet samt att det hela tiden kändes som att mina förslag inte togs emot med större seriositet. Så jag gav mindre än 50% av mig själv. Det var därför resultatet blev såhär om jag nu ska skryta. Jag menar, jag har hittills haft bland de högsta betygen i klassen och det är inte för ingenting. Men när grupparbetet blev såhär var för att mina kunskaper och idéer kördes över, som jag kände det. Nu fick de känna på det. Men det tragiska är ju att även jag drogs ner. Ursäkta att det verkar som att jag skryter, men jag kan se det så himla klart. Mest för att just oppositionen pekade på flera av de punkter som även jag tyckte var fel med vårt arbete. *bitter* Vi kunde inte försvara en enda punkt de kritiserade, för det var helt enkelt fel.

Den enda som inte körde över mina idéer var just killkompisen, men även han fick knappt nån talan. Fan vad gött det skulle ha varit om han och jag kunnat arbeta tillsammans bara vi två, eftersom vi i mångt och mycket har liknande åsikter.

Jag vet inte jag...kanske borde jag ha tjatat mer, men samtidigt var jag väldigt osäker på hela skiten..Men, men, nu blev det som det blev. 

Men jag tror att ditt uppsatsförslag har varit bland de bästa och att din lärare bara ville använda som ett nästintill perfekt praktexempel. Jag skulle bli riktigt stolt om jag var du Vad himla kul!
    Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-20 18:39:54 följande:
    Nähej, försvann alla?Jag som är ensam hemma en stund till och tänkte va här inne :(
    Hej på dig! Jag har tänkt på dig och tänkte faktiskt fråga dig varför du inte deltar här längre, men så poppade du upp.

Jag måste gå och äta mat nu, men vi kanske ses senare ikväll.

Ha det gött!
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....