• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-01-20 20:59:57 följande:
    ALLA tyskalärare är kvinnor. Nån som kan säga emot?Fast om alla kysser elever, njae det vet jag inte.
    Vi hade en man också... han andades sömnmedel... alla, och då menar jag verkligen ALLA somnade på hans lektioner...
    Have no fear Scratchy is here!
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:02:02 följande:
    För att tala om något roligare. Jag planerar min semester och tänkte gå tillbaka till mina rötter och satsa på detta:
    ">

" target="_blank">

... nice... men kanske att jag satsar på Nya Zealand istället. Utsikten är väldigt lockande:
    ">

" target="_blank">

Om man är inne på ämnet har han väldigt god insikt i flygningens regler om man tittar på hans kommentarer. (Lite internt bland piloter kanske men ändå...)
    när ska du ha semester?
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2010-01-20 20:59:57 följande:
    ALLA tyskalärare är kvinnor. Nån som kan säga emot? Fast om alla kysser elever, njae det vet jag inte.
    Vår tyskalärare hette Göran och han var så sträng att han fick elever gråta dagligen. Jag läste franska Kan inte ett skit nu

Men jag som har gått i sex grundskolor och två gymnasieskolor plus kvällsskola på komvux vet ju att det finns rötägg på varenda skola.
    Jag hade en klassföreståndare som försökte kasta ut mig eftersom jag var den enda öppet rökande eleven. "Hennes" barn = eleverna hon haft längre än mig var minsann inte sådana otäcka människor. Att de knarkade rökte och hade magsår vid fjorton års ålder märkte hon inget av.
    Min mamma fick hota med att stämma skolan för att hon skulle slut hota ge mig IG i allt pga rökningen.

Sedan hade vi ju läraren som gav mig MVG och min kompis G. Vi hade gjort ALLA arbeten och redovisningar tillsammans och hon hade bara ett fåtal poäng sämre än mig på provet. Så jag sade att jag ville att hon skulle motivera skillnaden för mig lite blygare kompis. Det kunde hon inte och höjde istället kompisens betyg till VG
  • Scratchy

Nähä... tråden dog...

Have no fear Scratchy is here!
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:02:02 följande:
    För att tala om något roligare. Jag planerar min semester och tänkte gå tillbaka till mina rötter och satsa på detta:
    ">

" target="_blank">

... nice... men kanske att jag satsar på Nya Zealand istället. Utsikten är väldigt lockande:
    ">

" target="_blank">

Om man är inne på ämnet har han väldigt god insikt i flygningens regler om man tittar på hans kommentarer. (Lite internt bland piloter kanske men ändå...)
    Hmmm *suckar drömskt*
    Flyger du?
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:03:20 följande:
    Det är lugnt. Jag behöver alltid fylla på vitaminerna, så det är bara att säga till. Betalar du dosen kan du få titta...
    Ingår det i högkostnaddskyddet eller?
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:03:20 följande:
    Det är lugnt. Jag behöver alltid fylla på vitaminerna, så det är bara att säga till. Betalar du dosen kan du få titta...
    Dosen...? Vad trycker du i dig?

Trodde du var en renlevnadsmänniska. Fast du kanske har diabetes och gillar att få insulinet i skinkan av en ssk tjej när 15 andra kollar på
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:58:35 följande:
    Sånna planer är ju ofta spel för galleriet. Och eller hur, det är väl OFTA det faktiskt är chefen som utsätter för trakasserier.Men man är ofta ganska blind för sådant. På gymnasiet kom några högskolestudenter och gjorde en undersökning om likabehandling. Vi killar tänkte ju naturligtvis på våra kvinnliga lärare som sagt sånna här saker så vi fyllde i på enkäten att vi INTE tyckte att killar och tjejer behandlades lika. Sen fick vi reda på resultatet av undersökningen. Det visade att tjejerna behandlades illa av lärarna. Grejen var att de hade inte frågat på enkäten vem som behandlades illa, utan bara om killar och tjejer behandlades lika. Att det var tjejerna som var offer var så självklart att det frågade man inte ens om.Och det suger ju åt båda hållen. Inte kul att vara kille i det läget, men jag skulle inte vilja leva mitt liv som förutbestämt offer heller. Det skulle ta knäcken på mig...
    Uj! Min rumskompis statistikern hade säkert gillat att slakta den uppsatsen! Visst har vi alla förutfattade meningar, men det brukar ju inte vara avsikten med vetenskap att förstärka fördomar med förfalskade "bevis".
  • Polly S
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 21:10:17 följande:
    Vår tyskalärare hette Göran och han var så sträng att han fick elever gråta dagligen. Jag läste franska Kan inte ett skit nu Men jag som har gått i sex grundskolor och två gymnasieskolor plus kvällsskola på komvux vet ju att det finns rötägg på varenda skola. Jag hade en klassföreståndare som försökte kasta ut mig eftersom jag var den enda öppet rökande eleven. "Hennes" barn = eleverna hon haft längre än mig var minsann inte sådana otäcka människor. Att de knarkade rökte och hade magsår vid fjorton års ålder märkte hon inget av. Min mamma fick hota med att stämma skolan för att hon skulle slut hota ge mig IG i allt pga rökningen. Sedan hade vi ju läraren som gav mig MVG och min kompis G. Vi hade gjort ALLA arbeten och redovisningar tillsammans och hon hade bara ett fåtal poäng sämre än mig på provet. Så jag sade att jag ville att hon skulle motivera skillnaden för mig lite blygare kompis. Det kunde hon inte och höjde istället kompisens betyg till VG
    usch, vilka hemska lärare alla haft!
    tyvärr ser jag alltför många som jobbar kvar -kanske är några av mina kollegor ansvariga för era barndomstrauman?
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-20 20:32:04 följande:
    Ja, att vara aktiv på lektionerna brukar ge lite bättre betyg.
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....