• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-20 19:52:27 följande:
    Vad bra att det har förts fram i dagsljus. Förhoppningsvis blir lärarna mer medvetna.
    Japp! Inget nytt ifs. De flesta av oss vet redan att det är så även om en liten student inte kan moppsa sig precis utan att ha någon vetenskap i ryggen!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-20 19:53:10 följande:
    He, he... idag var det inte så farligt iaf.. Har varit värre gånger! Kul med er uppsats, eller... tråkigt men lite kul för din del. Tror väl inte att det gagnar dig i framtiden men lite skönt just nu att kunna knäppa din grupp lite på näsan...
    Ja, det gick ju snabbt!

Tror du att mina gruppmedlemmar (förutom killkompisen som faktiskt inte har gjort fel) fattar?

Men nu är det ändå över. Vi ska börja nästa kurs nästa vecka och då kommer vi att hamna i helt andra grupper.
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-20 19:54:59 följande:
    Japp! Inget nytt ifs. De flesta av oss vet redan att det är så även om en liten student inte kan moppsa sig precis utan att ha någon vetenskap i ryggen!
    Om en elev är väldigt trevlig mot sin lärare, kommer det att påverka elevens betyg så att h*n t.ex. får högre?
    Analysera mera!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 19:56:24 följande:
    Om en elev är väldigt trevlig mot sin lärare, kommer det att påverka elevens betyg så att h*n t.ex. får högre?
    jag tror jag kan överkompensera om jag gillar en elev, och bedöma hårdare för att jag är rädd för att vara för snäll.
    brukar byta prov/uppsatser med en kollega för medbedömning, ganska bra.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-20 20:12:58 följande:
    jag tror jag kan överkompensera om jag gillar en elev, och bedöma hårdare för att jag är rädd för att vara för snäll.brukar byta prov/uppsatser med en kollega för medbedömning, ganska bra.
    Ok. Men bra att du låter nån annan kolla än att du bedömer hårdare, för även det kan slå fel.
    Analysera mera!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 20:16:16 följande:
    Ok. Men bra att du låter nån annan kolla än att du bedömer hårdare, för även det kan slå fel.
    ja, jag tror det är viktigt att man är medveten om att man faktiskt reagerar olika på olika personer även om man ska vara proffs.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-20 20:17:47 följande:
    ja, jag tror det är viktigt att man är medveten om att man faktiskt reagerar olika på olika personer även om man ska vara proffs.
    Nu är jag väldigt väldigt fördomsfull, kanske för att jag är tjej. Men min erfarenhet har alltid varit att det har varit lättare att få högre betyg av manliga lärare än kvinnliga{#lang_emotions_undecided}
    Analysera mera!
  • Velour

Egentligen skulle jag också kunnat formulera det till en fråga eftersom du är så insatt i skolväsendet. Är det så, att manliga lärare går att påverka mer så att de ger högre betyg?

Analysera mera!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-20 20:22:26 följande:
    Nu är jag väldigt väldigt fördomsfull, kanske för att jag är tjej. Men min erfarenhet har alltid varit att det har varit lättare att få högre betyg av manliga lärare än kvinnliga
    hmm. har haft ett par sliskiga manliga lärare som det alltid ryktades gick efter tjejernas urringningar men också kvinnliga som varit för mesiga.

vilka lärare har varit bäst då? är det de där du fått högst betyg?
  • Velour
    Velour skrev 2010-01-20 20:22:26 följande:
    Nu är jag väldigt väldigt fördomsfull, kanske för att jag är tjej. Men min erfarenhet har alltid varit att det har varit lättare att få högre betyg av manliga lärare än kvinnliga Analysera mera!
    Nej, men vad skriver jag? "Jag är fördomsfull för att jag är tjej" Men min fördom föds av att jag har erfarenheter som kanske är kopplade till mitt kön...Fan, jag vet nog inte hur jag ska formulera mig, men hoppas du förstår.
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....