• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Midka skrev 2010-01-20 20:46:50 följande:
    Fiona: Du frågade förut om det var viktigare med högre betyg än rättvisa.
    gjorde jag?
    Midka skrev 2010-01-20 20:46:50 följande:
    För mig var de högre betygen bara ett bevis på att lärarna inte såg mig och med det menar jag att det var inte bra. De/den (?) som såg och gav betyg efter det... Klart det sved men det känndes i alla fall som att att det var rätt. Tyvärr fungerade det väldigt sällan. Skulle jag blivit uppmärksammad i klass 4-5 och att jag fick bra (-ordentlig eller vad jag nu ska använda för ord...) hjälp så skulle det underlättat väldigt, väldigt mycket men då skulle jag å andra sidna inte vara en så ödmjuk människa idag.. Vem vet.... Känner mig väldigt rustad inför att lillen ska börja i skolan i alla fall. (Kanske lite väl paranoid men det skulle jag aldrig erkänna...)
    just det där att eleven får feedback under kursens gång och vet vad som bedömts och hur är en stor del i att eleven känner sig rättvist behandlad.
    tror jag iaf.
  • Polly S
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:53:58 följande:
    Japp... tur att jag vet bättre än att generalisera. Vi hade kvinnliga lärare som var sjukt bra också. Det mest störande var en tysklärare vi hade som hånglade med en elev under en lektion och sedan upptäckte att det var ju himla dumt. Så sen gick hon in på lärarrummet och sa att hon hade blivit våldspussad av en elev. Så då kom den manligaste av alla naturkunskapslärare och skällde ut oss killar (kollektivt) efter noter i en halvtimma att vi måste respektera kvinnor, medan tjejerna fick resten av lektionen ledigt. Inte konstigt att feminismen inte har anhängare ibland...
    blir faktiskt chockad av att läsa det du skriver -vad är det för jävla skola du gått på?!
  • Polly S
    Grizelda skrev 2010-01-20 20:53:22 följande:
    Nej men fy! De hade nog inte läst planerna med glasögonen på. Minns ett ställe jag jobbade på där jämställdhetsplanen innehöll en text om sexuella trakasserier. Där stod ungefär att "om en kvinna blir trakasserad ska hon säga till sin chef"... Jag påpekade att dels är det ofta chefen som är förövaren, och dels finns faktiskt möjligheten att det är en man som blir trakasserad! Minns inte om det hjälpte, eller om vi skrev en egen plan. Skumt är det i alla fall. 
    det där sneda ser man ju överallt.
    killar är sviniga, men gör tjejer samma sak är det 'kul'.
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2010-01-20 20:53:22 följande:
    Nej men fy! De hade nog inte läst planerna med glasögonen på. Minns ett ställe jag jobbade på där jämställdhetsplanen innehöll en text om sexuella trakasserier. Där stod ungefär att "om en kvinna blir trakasserad ska hon säga till sin chef"... Jag påpekade att dels är det ofta chefen som är förövaren, och dels finns faktiskt möjligheten att det är en man som blir trakasserad! Minns inte om det hjälpte, eller om vi skrev en egen plan. Skumt är det i alla fall. 
    Sånna planer är ju ofta spel för galleriet. Och eller hur, det är väl OFTA det faktiskt är chefen som utsätter för trakasserier.

Men man är ofta ganska blind för sådant. På gymnasiet kom några högskolestudenter och gjorde en undersökning om likabehandling. Vi killar tänkte ju naturligtvis på våra kvinnliga lärare som sagt sånna här saker så vi fyllde i på enkäten att vi INTE tyckte att killar och tjejer behandlades lika. Sen fick vi reda på resultatet av undersökningen. Det visade att tjejerna behandlades illa av lärarna. Grejen var att de hade inte frågat på enkäten vem som behandlades illa, utan bara om killar och tjejer behandlades lika. Att det var tjejerna som var offer var så självklart att det frågade man inte ens om.

Och det suger ju åt båda hållen. Inte kul att vara kille i det läget, men jag skulle inte vilja leva mitt liv som förutbestämt offer heller. Det skulle ta knäcken på mig...
    Have no fear Scratchy is here!
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-01-20 17:21:07 följande:
    Haha... inte lätt med B-vitaminbrist... Just det, jag glömde skriva att jag på den tiden kände en sjuksköterska som bodde i ett kollektiv med 15 tjejer. Så jag gick till henne när jag ville ha sprutan, och på något sätt blev det dagens stora händelse när jag blev plågad med byxorna nere. Hade kunnat ta inträde och få medecinen finansierad...
    {#lang_emotions_dreamer} Ja det hade nog jag betalat för att se
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-01-20 18:34:50 följande:
    Hej svejs :) Det var ett tag sen jag var här inne. Hur är det med er då?
    Heeej *vinkar*
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-01-20 20:53:58 följande:
    Japp... tur att jag vet bättre än att generalisera. Vi hade kvinnliga lärare som var sjukt bra också. Det mest störande var en tysklärare vi hade som hånglade med en elev under en lektion och sedan upptäckte att det var ju himla dumt. Så sen gick hon in på lärarrummet och sa att hon hade blivit våldspussad av en elev. Så då kom den manligaste av alla naturkunskapslärare och skällde ut oss killar (kollektivt) efter noter i en halvtimma att vi måste respektera kvinnor, medan tjejerna fick resten av lektionen ledigt. Inte konstigt att feminismen inte har anhängare ibland...
    ALLA tyskalärare är kvinnor. Nån som kan säga emot?

Fast om alla kysser elever, njae det vet jag inte.
  • Scratchy

För att tala om något roligare. Jag planerar min semester och tänkte gå tillbaka till mina rötter och satsa på detta:

">

... nice... men kanske att jag satsar på Nya Zealand istället. Utsikten är väldigt lockande:

">

Om man är inne på ämnet har han väldigt god insikt i flygningens regler om man tittar på hans kommentarer. (Lite internt bland piloter kanske men ändå...)

• Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2010-01-20 20:58:58 följande:
    Ja det hade nog jag betalat för att se
    Det är lugnt. Jag behöver alltid fylla på vitaminerna, så det är bara att säga till. Betalar du dosen kan du få titta...
Svar på tråden Tråddödare forts....