Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-03-14 22:00:18 följande:
    GAH..!!!!! Fattar inte vad det är med mig..!?!?!?!?!??! HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR kan jag missa gång på gång...? Tack Näe, ska krypa ner bland kuddar o täckena snart, ska bara bege mig ut o kolla om dotterns katt mot all förmodan har återvänt...Hon är lite nedstämd nu...inte kul o informera henne om att hennes katt är borta God natt på er, sov gott när ni väl somnar
    Godnatt på dig och sov så gott

Kraaaam!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-14 22:03:34 följande:
    Du är den vise, det har vi ju konstaterat för länge sedan. Med andra ord måste din granne vara grymt klok också.
    Jag tror de syftar på båda hjärnhalvorna istället
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 22:05:17 följande:
    ja, det är skillnad när det är gamla som dör, även om det är sorgligt är det ju ngt man räknar med då. det enda man kan hoppas på då är väl att slutet blev bra.är ganska inställd på att mina morföräldrar inte har långt kvar, men man kommer ju bli jätteledsen ändå.jobbigt med den unga killen. alldeles för många unga som mår dåligt och inte orkar leva, ännu ett tecken på att vården inte har tillräckligt med resurser.just när det är unga människor känns det så onödigt, orättvist.den senaste begravningen jag var på var för några år sen, för en elev som tagit livet av sig. tjejen gick i min mentorklass och den klassen kommer jag alltid av minnas pga alla saker vi delade -inklusive begravningen.
    Nämen usch! Stackars tjej.. Hade hon någonsin visat tecken på att hon inte orkar mer? Pratat med nån eller sökt hjälp? Hade hon skrivit nån form av "avskedsbrev"? Förstod någon varför hon gjorde så?

Den här killen trodde alla att han mådde bra, men så en kväll gick han och hängde sig i en skog här där vi bor. Han blev upptäckt av en hästryttare tidigt på morgonen. Så hade han också skrivit ett brev där han skrev att han inte stod ut med all den press som sattes på honom som indivit, av samhället. Att det inte var värt att försöka leva upp till alla förväntningar Stackars kille..

Jag håller helt och fullt med att man ändå blir otroligt ledsen även om det är äldre som dör. De har ju varit en del av ens liv och man har ju så mycket känslomässig connection..
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-14 22:08:49 följande:
    Att den vänstra är klok och den högra är vis Jaaaa så kan det ju vara..., hm...
    Hehehhe...

Jag frågade förut om jag kan få gräva in mig i din famn lite till. Får jag det?{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-14 22:11:24 följande:
    Nu är det dags för mig att säga gonatt.Kära vänner!  ,  och
    Godnatt och sov gott vännen!

Kram
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-14 22:14:10 följande:
    Den frågan måste jag ha missat, annars hade du fått svar direkt!Klart du får, kom och sätt dig här så ska jag hålla om dig länge länge länge
    *gräver ner ansiktet i din varma och mjuka famn och gråter ut lite till*
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 22:14:39 följande:
    ja, hon hade en hel del i bagaget, inklusive tidigare försök, så vi jobbade massor med henne, både skola & BUP/vuxenpsyk, men man kan ju inte få ngn annan att känna livslust.hon lämnade ett brev som tur var, och skolan skötte det bra, extraöppet i skolan med kurator (hände precis innan terminsstart) och mentorer och tid för begravningen.usch, jag tror dagens unga har en helt annan press än vad jag själv kommer ihåg från när jag var i samma ålder, tror väldigt många mår väldigt dåligt.
    Hoppet var alltså ute för henne..

Jag känner också att pressen är för stor nuförtiden. Individualiteten kanske har gått för långt och det förväntas alltmer att man är effektiv och alltid i konkurrens med andra.

Har du läst om alienationsteorin? Det stämmer så väl med samhället idag!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 22:15:52 följande:
    ska också ge mig, Valpen gnäller och vill ut!sov så gott trådvänner -ses imorrn!
    Naaw, lilla voffsingen. Ha det så bra och sov så gott sen.

Kram
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-14 22:18:14 följande:
    *håller om dig hårt och länge och låter tiden bara försvinna*
    Usch, sorgen är alldeles för stor. Hade du kramat mig på riktigt hade jag nog börjat gråta helt hysteriskt..Nu sitter man här och sväljer klumpen i halsen istället och låter en och annan tår rinna i det tysta och det gör rätt ont.
Svar på tråden Tråddödare forts....