Midka skrev 2010-03-14 20:57:22 följande:
Jag sitter här och tänker att jag lever i en lögn. Jag har en bild av mig själv som liten - upp till tonåring och den bilden stämmer inte med mig idag. Om jag gett mig in i tråden som 20 åring skulle jag säkert toppa ligan på antal inlägg. Jag var väldigt självorienterad, snabb i repliker, ganska spydig och allmänt skrävlig/bräkig (kan man säga så?).Nu bläddrade jag tillbaka och läser mina inlägg i den tråden och inser att min blid av mig själv inte stämmer längre. Det betyder att jag måste omvärdera bilden och var kommer jag landa då? Detta är en sak jag funderat på i någon månad. Vem är jag utåt? Jag har flera gånger upptäckt att min bild inte stämmer riktigt. Kanske är det därför jag gått med en liten klump av obehag i magen de senaste veckorna. Kan vara för att jag inte riktigt kan bedömma hur jag uppfattas av andra.... hmmm.Kanske är det så att jag inte var så aktiv för att jag lärt mig att tänka lite innan jag talar/skriver.... Ibland i alla fall.
Självreflektion på hög nivå
Men man ömsar skinn många gånger under sin livstid
Jag har iallafall en bild av dig som en mycket, mycket förstående, klok och tolerant person
Och rooooooliiiiig