Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-10 00:17:32 följande:
    Jag kan verkligen inte beskriva det i ord. Kolla på filmen Tristan och Isolde från 2006. Tristan personifierar till 100% den personlighet jag söker hos en man.Så hädanefter, när jag får frågan om vad jag söker hos en man så hänvisar jag till den filmen. Lätt som en plätt! Vad är en man för dig då?
    Måste kolla den filmen då..

Oj jag vet inte, mycket handlar om personligheten. Tror inte jag har någon dirket mall, jag är däremot väldigt kvinnlig av mig så jag behöver en gentleman kan man väl säga. Som bär tunga saker, byter glöd lampor mm mm. sånt som är mer "maligt" inte för att jag inte klarar av det men för att det får mig att känna mig mer kvinnlig.

Jag har inget emot en man som har mer gameldags värderingar, att kvinnan sköter hem och barn, medans han är den som försörjer familjen.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:22:30 följande:
    Tycker du det? Jag tycker inte det iallafall. Tvärtom ser jag det som att du faktiskt bryr dig om den personen så pass att du hellre låter en som kanske bättre klarar av det, att hantera det. Det är så jag tror om dig.
    Åh.. det svaret tycker jag var jättebra.

Så ska jag se det i fortsättningen, inte att jag tänker på mig själv utan på den andra personen.

Men jag har faktiskt blivit mer att jag säger nej, ärlig mot både mig sjävl och min omgiving. Jag säger som det är, jag orkar inte, jag har ingen lust eller jag kan helt enkelt inte. Hade jätte svårt för det förrut och ställde upp på allt och alla.
  • Mandi74

Är trött så du få stå ut med alla felstavningar och sär skrivningar.

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:26:08 följande:
    Inget svar från Scratchy! Har de ingen rast där tro?
    Vet ju inte vad han jobbar med så jag kan inte svara på det.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:33:02 följande:
    Jag vet vem som skulle passa dig perfekt!! 
    Vem då?
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:37:51 följande:
    Vad bra! Och bra att du ser till att du ställer upp bara när du kan, för då blir resultatet av det du bjuder på det allra bästa.
    Jag har äntligen efter 35 år, lärt mig att sätta mig själv först.

Inte illa va?

Jag har alltid vart på alla andra och sagt att de måste sätta sig själva först, man kan inte leva för sina barn mm mm. Men aldrig klarat av det själv.. förrän nu.

Min psykolog sa för länge sen att se det som att du sitter i ett flygplan, syrgasmaskerna åker ner, för att kunna rädda dina barn måste du ta på dig din surgasmask först, annars hinner du kanske bara rädda ett innan du själv få slut på luft.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:39:51 följande:
    Nä, jag vet! Tänk om han helt enkelt kunde skriva vad han jobbade med så jag slapp gå omkring och bära på det. Ensam. I mörkret.
    *tröstkramar*

Du klarar det, du är stark.. vi (jag) ska inte göra det svårare för dig genom att nämna det mer.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:40:20 följande:
    Sedek! På heders!
    Men han känns lite mesig och det får han inte vara. Jag har ju min läggning att tänka på oxå..
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:46:59 följande:
    Jag tror att han är mycket mer och vill mycket mer än du tror
    Vad vet du som inte jag vet?
    Velour skrev 2010-02-10 00:46:04 följande:
    *gråter ut i din famn*
    Fan hittar ingen som jag kan putta fram till dig.. *klappar lite på axlen* Det blir nog bra ska du se.

Velour skrev 2010-02-10 00:45:05 följande:
    Väldigt stort framsteg! Jag kan tänka mig hur det kändes för dig. Bra psykolog du har också
    Det känns som en lättnad, äntligen vågar jag vara mig själv och folk accepterar det.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-10 00:51:57 följande:
    Jag har mina aningar när det gäller Sedek
    Berätta, berätta!! Nu blir jag ju nyfiken.
    Velour skrev 2010-02-10 00:58:39 följande:
    Hallå?
    Sorry, håller på att skörda.
Svar på tråden Tråddödare forts....