Midka skrev 2010-02-06 22:59:41 följande:
Walk my schoes..... Jag håller ett ganska kontrollerat intag av dyck och mat. Om jag slarvar står den lilla pittbullen med sin söta hundögon och lockar till att äta bara en liten bulle/kaka/vitt bröd till. Det smyger sig på så det gäller att se upp hela tiden. Har du hållit ett sånt programm du beskriver i minst 3 år i sträck? Så fort jag hamnar i någon form av livskris, typ på väg till utmattning, för mycket arbete och plugg och familj samtidigt, vardagstristess mm så smyger sockret sig in som en lurig jävla flask-kompis! Om jag skulle börja äta godis igen skulle jag inte kunna kontrollera det. Lätt skulle jag gå upp 10 kilo innan jag hann blinka.
Ja nej oj. Nej jag har inte provat i 3 år.
Jag äter som en häst i 3 månader, går upp max 10 kilo "kontrollerat" och sen plockar jag bort så mycket fett det går med LCHF. Max 3 månader utan kolisar.
Efter de första ca 10 dagarna känns det som att jag aldrig mer i hela mitt liv skulle behöva eller vilja äta en macka, smågodissuget är som bortblåst. Fast jag har ju inte provat i flera års tid med allt vad det innebär med livskriser, motgångar och annat.
Vi har nog lite olika anledningar.