• Sedek

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:47:58 följande:
    Ja, och dessutom behöver kroppen socker för att fungera, precis som den behöver fett och proteiner osv.
    Nähääää!!!

Vi överlever bäst på att INTE äta socker, raffinerat socker.

Efter ett tag börjar kroppen omvandla fett till ketoner, en snabb energikälla som gör exakt det som socker gjorde innan när man åt det.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-06 22:53:06 följande:
    Jag fattade att huset inte var i Belize. Så dum har jag inte blivit plötsligt. Har du något av värde i Belize så kommer vi att hitta det.
    Det har jag svårt att tro men gör ett försök för allt i världen!

Dessutom kommer det nog inte ens vara värt resan om ni hittar det
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:54:28 följande:
    Nej, nu kallar mannen och sängen Fortsatt trevlig kväll trådisar!
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:55:28 följande:
    Jag menade inte raffinerat socker nödvändigtvis, men någon form av socker har vi nog alltid fått i oss i form av fruktos eller laktos?
    Kanske det kanske, och de grottmänniskorna som åt frukt och drack mjölk, det var de tjocka det.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-06 22:56:54 följande:
    Men nu får ni väl enas nån gång. Jag blir ju förvirrad! Socker eller inte socker? Om ja, vilken sorts socker isåfall? Brunt socker? Och vad är raffinerat socker?
    INTE socker

Kolhydrater ENDAST från ovanmarksgrönsaker, och de du hittar i ägg, kött och fett.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-06 22:57:46 följande:
    Joooo, vi kommer att ha jättekul där, vid sidan av grävandet.
    Haha, grävandet

Blir lite avis, jag kanske hänger på?
  • Sedek
    Midka skrev 2010-02-06 22:59:41 följande:
    Walk my schoes..... Jag håller ett ganska kontrollerat intag av dyck och mat. Om jag slarvar står den lilla pittbullen med sin söta hundögon och lockar till att äta bara en liten bulle/kaka/vitt bröd till. Det smyger sig på så det gäller att se upp hela tiden. Har du hållit ett sånt programm du beskriver i minst 3 år i sträck? Så fort jag hamnar i någon form av livskris, typ på väg till utmattning, för mycket arbete och plugg och familj samtidigt, vardagstristess mm så smyger sockret sig in som en lurig jävla flask-kompis! Om jag skulle börja äta godis igen skulle jag inte kunna kontrollera det. Lätt skulle jag gå upp 10 kilo innan jag hann blinka.
    Ja nej oj. Nej jag har inte provat i 3 år.

Jag äter som en häst i 3 månader, går upp max 10 kilo "kontrollerat" och sen plockar jag bort så mycket fett det går med LCHF. Max 3 månader utan kolisar.

Efter de första ca 10 dagarna känns det som att jag aldrig mer i hela mitt liv skulle behöva eller vilja äta en macka, smågodissuget är som bortblåst. Fast jag har ju inte provat i flera års tid med allt vad det innebär med livskriser, motgångar och annat.

Vi har nog lite olika anledningar.
  • Sedek
    Grizelda skrev 2010-02-06 23:02:34 följande:
    Du hittar dem tillsammans med de nedgrävda grönsakerna, skulle jag tro.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-06 22:58:27 följande:
    Jag känner maffian där så det blir billigt. Hur då inte värt det? Några veckor på stranden med Vellan liksom... helt klart värt det...
    Som sagt, jag tror jag hänger på{#lang_emotions_cool}
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-06 23:00:23 följande:
    Va? Jag har då aldrig hittat grönsaker i varken ägg, kött eller fett...
    Grönsaksfyllda färsbiffar?

Biff Lindström?

Inte?
Svar på tråden Tråddödare forts....