• Sedek

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-02-07 23:01:21 följande:
    Mmm.. det förtjänar han. Han ljuger ju.
    Du får en extra kram

Läste lite snabbt i din blogg, oj. Tänker på dig, förstår att det är svårt, men det är ju även omöjligt att fatta hur det är när man inte varit med om något liknande själv.
  • Sedek

Godmorgon tråden

Velour
    Tänkte på det där med att inte använda språk man lärt sig så glömmer man bort, i jämförelse mot hur man tar hand om en tjej.

Så kanske det är för vissa, men för mig är det som när jag lärde mig att cykla. Det gick lite vingligt i början men rätt så snart blev man en mästare, och nu i vuxen ålder har det utvecklats till perfektion - som aldrig glöms bort

• Sedek
    Velour skrev 2010-02-07 23:03:18 följande:
    Hhaha, ja som straff ska vi alltid ge Sedek rosa saker. Men nu kommer han säkert att säga att rosa är en fin färg.
    Jag har en rosa t-shirt sedan tidigare så det behöver ni inte köpa. Endast en man som är säker på sin manlighet kan bära rosa
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-08 13:31:04 följande:
    Tycker du det? Jag anser nämligen att det inte finns någon perfekthet, utan man kan ständigt bättra sig. Om du vill kan jag ge dig exempel där du har gjort grova misstag.
    I get the point. Medveten om det mesta hoppas jag, och det borde kanske stå "...fortsätter min strävan efter perfektion"

Det blir så snurrigt när du blandar in seriösitet i mitt oseriösa raljerande{#lang_emotions_sealed}

Jag vet väl för fan att jag inte är perfekt! Men mitt ego tar "ibland" över när vi kastar ord fram och tillbaka, och så krockar det när du plötsligt (i mina ögon, jag kan ju ha fel) menar något 110% seriöst.

Du är fin du.
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 13:37:46 följande:
    Känner igen det där, jag tror att det handlar mer om att de inte vill lära sig för deras sätt är bäst.. punkt liksom.
    Jag tror man, de flesta män, vet vad som är rätt tillvägagångssätt. Även om det ibland ligger långt bort, så finns det där undermedvetet och ger oss, de flesta män, känslan av att inte räcka till. Då tar man, de flesta män..., den lättaste vägen ut och vägrar inse fakta och släpper fram det stora egot. Vips så slipper man tänka, ändra, lära sig eller ha dåligt samvete!

Man undviker smärta 1000 gånger före att söka belöning. Och hur kommer man undan det problemet kan man fråga sig? Jo, man måste ändra hur man associerar, kopplar ihop smärta med sina val. Ungefär som en rökare som vill sluta röka, tvinga rökaren att röka 10 paket, 4 cigg åt gången, hetsa! stressa skiten ur honom. Tillslut kommer han associera rökning med fruktansvärd smärta och obehag.

Så, hur går vi vidare till relationer?
    Jo, om karln inte öppnar dörren för dig: Stampa honom på tån med dina högklackade skor HÅRT varje gång, tillslut kommer han associera att inte öppna dörren med en otrevlig konsekvens. Man kan öka effekten genom att samtidigt ge han en publik utskällning varje gång också.

Okej nu har jag blandat lite seriöst med lite oseriöst, måste ju vara konsekvent i mitt beteende

Frågor på det?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 14:06:13 följande:
    Mmm.. om några nätter kanske han sluta kämpa emot och vi kan "mysa" lite.

Lycka till, ge han lite mat så han inte magrar av helt!
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 14:05:18 följande:
    Men så är det ju, de som tror att de är perfekt har oftast bara den fasade för att skydda sig själva.. egentligen är de svaga och osäkra i sig själva. Det är av sin misstag man lär sig, gör man inga misstag hur lär man sig då?
    Eller som Thomas Edison svarade en journalist när han utfört sitt försök nr 2000. Journalisten frågade: Hur kan du fortsätta när du misslyckats så många gånger?

"Jag har inte misslyckats en enda gång, jag har tagit reda på 2000 olika sätt som inte fungerar och jag är 2000 steg närmare lösningen"
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 14:21:00 följande:
    Fler än jag som ogillar kvinnliglogik eller karlar som inte begriper sig på den?
    Inget av dina ovanstående påståenden finns i verkligheten {#lang_emotions_sealed}
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 14:19:12 följande:
    Jag lärde mig med tiden att säga rakt ut om något kändes fel eller om jag ansåg att han gjort fel på något sätt. För jag insåg att precis som att inte jag kan läsa tankar så kan inte han heller det. Tror att det är problemet många gånger i förhållande, hon känner något och tror att han vet vad det är utan att säga något. Men det är ju helt omöjligt. Tror att många kvinnor oxå vill ha en man som kan fixa allt, som vet allt och som inte säger.. det där kan inte jag göra för jag vet inte hur. För om inte han kan vem kan då? Så det är väl kanske inte så konstigt att män ska vara så manliga som möjligt, att då släppa på garden och visa att ni faktist är bräckliga innerst inne och inte vet allt.. vilket nederlag.
    Outtalade förväntningar. Så otroligt viktigt att innan man går in i ett förhållande tala om för varandra vad man vill. Att ha gemensamma mål.

Bra skrivet
Svar på tråden Tråddödare forts....