• Midka

Tråddödare forts....

Tjoho! Vilket fint nr!!!
    Tack för alla gratulationer!!
    Smiley

• Midka

Hörrni!

Gonatt på er... måste tyvärr avlägsna mig då ögonen drabbats av extrem tyngdlag. Vet inte om ni märkt det men tyngdlagen verkar emellanåt, fläckvis extra starkt...
    Trådkramar på er!!!

• Midka
    Polly S skrev 2010-02-01 22:01:50 följande:
    ah, ja då förstår jag att ni vill veta. hoppas svaren kommer snart!
    Japp!
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-02 16:32:18 följande:
    Uppdatering: Lillkillen har haft jättesvårt att kissa pga smärtan. Så vi gick till VC där de tyckte att det såg ut som om han har en liten infektion på själva snoppen/under förhuden. Ingen urinvägsinfektion som jag trodde. SKÖNT!Så vi fick med oss salva att smörja in under förhuden så att infektionen och smärtan ska avta. Sen fick vi en alsolösning att bada på utslagen på kroppen. Sen måste han äta Alvedon flera gånger om dagen plus Tavegyl.Jag HOPPAS verkligen att det har tar slut så snart som möjligt, för det är faktiskt besvärligt!Sedek: Så du fick samtal från Norstat till slut? Vad skönt att det inte var jag på telefonen, för det jag hatar är att störa mitt i barnskrik/nattning/matdags etc. Visst, det är väl aldrig kul att få såna samtal, men det finns vissa tider som är mindre lämpliga än andra. Hahah, är du rädd för vad jag ska hitta på om jag ger mig på dig? Jag trodde att du var tuffare än så
    Lille skrutt då!!!
    Dricka mycket och bada bruker oxå hjälpa mot sån infektion. Vår lille dricker ofta så dåligt att han drabbas ganska ofta... Nu har vi lärt oss att känna igen det så nu kommer han sättandes plötsligt och gapar på vatten. Jag - förskräckt! Har det hänt något??? Nej!!! bara kli på snoppen så där att jag måste dricka!

D
  • Midka

Velour: Jag såg den där konstiga männinskan oxå.. Trodde först att det var någon som kände den och att den ville komma in och skojja lite men sen blev det èna spooky.....
    Nu ska jag titta på mästarna!

Ha de så gott allihopa!!

• Midka
    Polly S skrev 2010-02-02 18:25:53 följande:
    hej trådvänner!mkt att göra på jobbet, stressigt, men rätt OK.läget med er då? i 5 ord eller mindre!
    Toppen - snö - halt - varmt inne!

(Har aldrig varit så duktig på att sammanfatta... )
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-02 20:15:12 följande:
    Jodå, jag mår bra. Var på jobbet idag och gick folk på nerverna. ;)På morgonen när jag kom så gnällde jag över att kaffet smakade blä sen gnällde jag att fikabrödet var seg efter 5sekunder frågade en arbetskamrat " Åh, har du mens? " Förstår du att jag blev röd som en tomat? :pAnnars har jag mest suttit och försökt hitta nånting på nätet jag ska i ansiktet på árár och nu har jag äntligen hittat nåt som jag ska skriva i språktråden *puh* Det var inte lätt kan jag säga men jag ger mig inte.....Envis som f*n är jag ;)Har du varit i tråden på sistone?Hur är det själv då? Allt väl?
    Största frågan måste vara... :
    Har gubben vågat komma hem än??
  • Midka

På väg att åsamka mig en härlig migrän så jag ska lägga mig NU!!

Kram på er!
    Vi måste se till att bestämma ny trådträffdag så vi har något att se fram mot!!!!

*trådkram!!!!*

• Midka
    Scratchy skrev 2010-02-02 21:28:06 följande:
    Hehe... det används nog i hela Sverige... i alla fall de delar där människor har bra ordförråd... alltså inte i Stockholm och uppsala, men överallt annars...
    ???
    Ursäkta mig... men ekivok finns i mitt ordförråd och det har jag lärt mig i Sthlm av mycket goda föräldrar...
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-03 21:56:37 följande:
     Nej inte frågorna från andra! Det kan jag hantera. Men att ha tålamod med den som blir irriterad på mig. Om jag blir irriterad tillbaka så förstörs kommunikationen, det som kommer efter är inget av värde.Eftersom drivet att få klarhet är stort, kommer mitt tålamod till användning när den andre blir irriterad. Det rinner av mig och jag kan fortsätta utan irritation att ställa frågor tills jag får ut det jag vill ha ur den andre. I alla fall tills den personens irritationsgräns är nådd och det går över i ren och skär ilska, då är ju kommunikationen bruten igen...Som sagt, en ond cirkel!Det beror ju på hur personen man pratar med är funtad, lättirriterad, arg, glad, tålmodig, logisk, ologisk, kännande osv.Det är irriterande att själv kunna distansera sig medans motparten inte kan det, så fort distansen försvinner blir det nästan omöjligt att dra det vidare.
    Jag visste inte att det fanns fler som var lite "konstiga" ... har kännt mig rätt ensam om detta.
    Jag måste ofta använda mig av humor och vara ganska övertydlig med att jag är genuint intresserad av svaret. Har upptäckt att de som blir mer än bara irriterade ofta inte har en genomtänkt idé/tanke.
Svar på tråden Tråddödare forts....