• Midka

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-02-04 22:47:51 följande:
    nähä ni, min kära flock, nu ska jag sova!må era drömmar bli fina och er sömn god!
    You Girl!
    Samma här. Go natt!!!
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-04 22:35:40 följande:
    Jag tänker inte tipsa om sätt att slippa detta. Har själv haft så stora problem med mensen att jag är tacksam varje gång jag får den. Jisses vad allvarligt jag blev nu
    ! Såg att du skrev detta men vet inte riktigt hur jag ska svara för att inte bli plump (okänsligt, klantigt).
    Som jag skrev tidigare.... Oh, lycka att du är en frisk kvinna idag!!! {#lang_emotions_flower}
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-04 22:49:53 följande:
    Det har du verkligen rätt i. Så sant........Jag fattar inte att jag ens gav mig i krig med árár men nu har det hänt och jag ger mig inte. Inte när det handlar om det som det handlar om och när jag har han som motståndare.
    Go girl.
    Det finns en man (jag och namn...) som säger att varje person är utsänd för att du ska ha chans att lära dig något av dem. Fundera på vad den mannen är sänd att lära dig. (Om du vill).

Puss och kram!

Gonatt på er alla!!!!!!!!!!!!
    Trådkam
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-02-06 15:54:53 följande:
    Gårdens "överman" / "vakthund" / beskyddare...-Funderar på att skaffa hund...
    Varför? Är nog svårt att hitta en vakt som presterar bättre än denna....
    Vem vågar komma nära? och om någon gör det blir du inte anklagad för att hunden bitits... Har aldrig hört att någon blivt stämd pga att en bock stångat någon i röven... *asg* Vilket ego skulle klara av den stämningsrubriken..... *asg*
  • Midka

Hej tråden!
    Allt bra?
    Vi laddar för fullt inför kvällens stor happening....... MELODIFESTIVALEN!
    Lillen har laddat i flera veckor inför möjligheten att få vara vaken efter kl åtta på kvällen, äta godis och chips tills han storknar och få mysa med föräldrarna i soffan! Allt detta komagnerat av musik. Kan det bli bättre??

• Midka
    Sedek skrev 2010-02-06 22:36:49 följande:
    Det går inte utan att bli av med sockerberoendet. Annars blir det som att röka på förmiddagen, och sen pina sig igenom kvällen utan ett enda bloss.Det är varken enkelt eller lätt Man kan döva en del med vissa substanser (amfetamin, effedrin, vissa mineraler osv) Fast det är bättre att få bukt på orsaken än att döva den.
    Som jag ser det går det bara att bli av med sockerberoende i teorin. I praktiken är det i princip omöjligt att undvika socker om man inte lever som en asket. Ta tex vitt bröd, när man ätit det omvandlas det till mer "socker " än att äta rent socker.... Vissk kan jag undvika vitt bröd men hur länge?

Socker finns i nästan all mat.
    Det jag gjort är att sluta äta smågodis helt och hållet. Allt socker är däremot helt omöjligt att undvika så det blir kamp lite då och då... Lite som att hålla pittbull instängd, ibland sover den och det är lungt, ibland lever den om utav bara helvete och då får man vara envis och stå emot.
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:47:58 följande:
    Ja, och dessutom behöver kroppen socker för att fungera, precis som den behöver fett och proteiner osv.
    Japp.. Av alla beroenden kan man nog lugnt säga att socker är det som är absolut svårast att hålla i schack när man väl bestämt sig för att bryta beroendet.
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-06 22:51:15 följande:
    Njaeaeeä. Nu vet jag inte om jag håller med. Det går att bli av med så länge man skippar kolhydratsrik mat. Max 5% kolhydrater i det du stoppar i dig, max 50 gram om dagen.Ett helvete första veckan sen går det bra! Provat flera gånger och jag går på det igen 1 mars.Beach 2010 here I come
    Walk my schoes.....
    Jag håller ett ganska kontrollerat intag av dyck och mat. Om jag slarvar står den lilla pittbullen med sin söta hundögon och lockar till att äta bara en liten bulle/kaka/vitt bröd till. Det smyger sig på så det gäller att se upp hela tiden.

Har du hållit ett sånt programm du beskriver i minst 3 år i sträck?
    Så fort jag hamnar i någon form av livskris, typ på väg till utmattning, för mycket arbete och plugg och familj samtidigt, vardagstristess mm så smyger sockret sig in som en lurig jävla flask-kompis! {#lang_emotions_yell}

Om jag skulle börja äta godis igen skulle jag inte kunna kontrollera det. Lätt skulle jag gå upp 10 kilo innan jag hann blinka.
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-06 22:50:19 följande:
    Jo, det sant att det inte går att undvika socker. Men att bli av med det starka suget, det är det jag ville få bukt med.
    Det går ganska lätt som Sedek beskriver men sen ska det bli hållbart i längden och det är en konst om man är beroende!
Svar på tråden Tråddödare forts....