Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-12 21:58:43 följande:
    Tack gumman, nu vet maken i alla fall en bit av det som har hänt. Resten kommer han nog aldrig få reda på. Även om hans temperament knappt kan jämföras med min men att få reda på sanningen skulle få hans hämnd-känsla att väckas till hjälp och det hjälper ingen nu efter alla dessa år...
    Så länge du mår bra så är jag nöjd, känner du att det räcker att berätta det som du har berättat för att få hans stöd så är det jättebra.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74

Är såå trött så det finns inte.. skulle kunna lägga mig nu om det vara så. Tyvärr så har inte sonen somnat än så jag får vänta ett tag till.

• Mandi74
    Midka skrev 2010-02-12 22:00:58 följande:
    Vad är det för typ av spel? Skjuta, klura, pedagogiskt....?
    Skjuta..

Man har varsit läger sen ska man ta över de andras, man kan vara en massa konstiga figurer.. idag var jag en snögubbe.
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-12 22:05:14 följande:
    jag har haft en tuff vecka, men rolig, så jag kommer nog snart att lägga mig, jag med.Vår lille ligger i sängen och väntar på att jag ska komma och sova med honom.... "det är så mysigt, mamma" Jag har lovat att lägga mig snart....
    Ja, denna vecka har varit lite upp och ner.. som avslutning på det hela så fick jag mens idag.. sååååå kul. *not*

Min son ligger i sin säng och tittar på Emil, men han gäspar förtvivlat så han somnar nog snart. Han är lite rolig för han kommer alltid ut och så säger han, kan du pausa filmen en stund jag måste vila, så fort jag har pausat så lägger han sig och somna.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-12 22:05:59 följande:
    Ja, det får räcka. Det är onödigt att väcka hans ilska för nåt som har hänt för så länge sen även om jag själv flera gånger har tänkt tanken på att hämnas men.....
    Som jag skrev till Velour i dag i inboxen så strävar jag efter att känna ingenting för mitt ex, varken hat eller kärlek. Att känna tar för mycket kraft och då innebär det att man bryr sig om personen, även om det är negativit.

Så jag tror att både du och jag behöver kämpa tills vi kommer till den dag när vi kan se tillbaka och bara känna oss likgiltiga till de som gjort oss illa.. för vår skull, vi förtjänar att få det lugnet i oss.

Hämnd är aldrig bra även om man kan känna så starkt för det, det leder oftast bara till en massa ny bekymmer och mer sorg.
  • Mandi74
    Polly S skrev 2010-02-12 22:09:38 följande:
    jag tar nog hellre en öl med dig! hemma tidigt eftersom de andra skulle på konsert men lätt snurrig av 3 pints...

Det låter ju bra.. vi får väl fixa den där trådträffen de pratade om för någon dag sen.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-12 22:14:58 följande:
    Åh, mens är INTE kul. Kramar om dig hårt. Är sååå glad att min är slut för den här gången.
    Fast när väl mensen kommer då släpper mensvärken, det lilla jag ha och pms blir oxå bättre tycker jag.

Kramar tillbaka.
  • Mandi74
    Scratchy skrev 2010-02-12 22:21:37 följande:
    Ja, då är det lite sent kanske... du skulle ha satsat redan för något år sedan för att lyckas ordentligt. Men det kanske du gjorde?
    Visserligen säger många att sonen behöver en manlig förebild i sitt liv för han vet allt om hur man sminkar sig, fixar håret och han vet vad vi ska köpa i affären när jag har mens.. men oiduipuskomplex nää..

För den delen så hjälper jag honom bara att tvätta håret, resten gör han själv. *så det så*
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-12 22:23:52 följande:
    Tror du missuppfattade det jag skrev. Pappan till barnet ( läraren ) hade en EX som hatade mig som pesten inte att jag hade en EX. Ikväll känner jag så starkt att kunna skriva om vad som hände men vet inte hur mycket ni klarar...känns som att jag redan har gett för mycket huvudvärk...Det är inte roliga saker och läsa men då kanske ni förstår varför jag har/haft det så svårt att glömma allting. Av allt du gjorde för mig igår så är det lilla jag kan göra för dig är att be även om jag vet att du inte är religös. Jag hoppas för din skull och för dina barns skull att du/ni får det liv ni förtjänar och att du en dag får uppleva kärlek. Önskar jag av hela mitt hjärta för dig tjejen. Dina ord värmde och hjälpte enormt igår även om jag inte visade det igår...
    Ok.. tolkade det som att du ville hämnas.

Det var så lite så, jag vet att skulle jag behöva hjälp en dag så skulle ni finnas här för mig.

Jag gör det jag kan för de jag kan, orkar oftast inte bry mig så mycket om folk problem. Men jag kände igen mig i så mycket av det du skrev igår så jag bara svarade utan att tänka på vad jag egentligen skrev.. orden kom av sig själv.

Tack för att du ber för oss.. {#lang_emotions_heart}
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-02-12 22:29:34 följande:
    Inlägg nummer 5 får mig att fundera på vad hon verkligen ville ha ut av sin trådstart...  Känndes iom den lite mera "säg att jag ska lämna"... www.familjeliv.se/Forum-9-191/m50716735.html
    var tvungen att svara..

Fan vad jag känner mig bitter när jag svarar i andra trådar, kanske borde hålla mig här så inte folk blir irriterade på mig.
Svar på tråden Tråddödare forts....