Roses skrev 2010-02-12 00:09:07 följande:
Och då har jag bara skrivit en liten del av allt..... Jag vet att det kan tyckas att jag tycker synd om mig själv. Att jag är självisk som bara tänker på mig. Att jag borde tänka på mina söner och min man.Jag är ärlig när jag säger att jag till förra året inte hade några som helst problem att bara ägna en dag åt detta. en dag per år grävde jag ner mig och fick ur mig allt. När mammas hjärta börja säga ifrån ordentlig ibörjan av förra året och transplantation kom på tal. När jag såg hur hon tynade bort dag för dag. När alla runtomkring henne började ge mig skuldkänslor igen kom allting upp igen........
Vännen, du är inte självisk.. det är inte det jag menar.
Att din mamma har blivit sämre kan inte bero på det som har hänt dig. Det måste ju vara många år sen och skulle det berott på det som hände dig så hade hon behövt operationen för länge sen.
Jag förstår att det är jobbigt för dig att din mamma är sjuk, det förstår jag verkligen. Jag har växt upp med i stort sett bara min mamma och vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Försök istället tänka som så, nu när du insett att din mamma inte kommer att leva för alltid, att ni ska göra det bästa med den tiden som är kvar. Inte älta gammla problem eller fundera på vem som har skuld i vad.
Tänkte ge dig förslag på annat elle andra som lika gärna kan ha varit orsak till att din mamma mår dåligt idag, men kom på att det var ingen bra ide.
Nu ska jag kasta mig i duschen lite snabbt.. innan klockan blir för mycket.