Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-11 23:35:30 följande:
    Nej, nån förstörde det roliga genom att anmäla inlägget och få det borttaget Men det var nån som tyckte att jag kunde åka hem till Iran om jag ville diskutera krig här på FL eftersom FL är ett ställe att diskutera barn och barnlöshet på. Att jag inte har rätt att trycka ner de som tror på gud (vilket är sant) eftersom vi bor i Sverige och i Sverige har vi demokrati.Hon hittade väl något gammalt inlägg och reagerade på det först nu. Ja, jag var väl ingen ängel, men men..
    Men dom kan inte bara ta bort det utan att säga till dig först.

Måste kolla en sak..
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 23:35:16 följande:
    Det var inte vanlig missfall. Det var inte missfall som kom av sig själv. Det var inget fel på varken graviditetet eller barnet..........:(Jag tror inte nån har läst om hjärtfel och konsekvenserna med hjärtfel lika mycket som jag har gjort. Tror jag kan lika mycket om hjärtfel och vad som kan komma hända som en läkare. Hennes hjärtfel behövde inte resultera i en massa operationer om det inte var för att hon totalförstördes.....Visst, jag kan säga att hon valde att gräva ner sig men fortfarande var jag orsaken till att hennes hjärta fick stryk. Jag har varit nära att kollapsa varje gång hon har gått igenom en hjärtoperation. Varje gång har jag haft skuldkänslor för all smärta hon gick/går igenom. Varje gång hon ligger inne för en operation önskar jag att jag kunde byta plats med henne men men............
    Först.. ett missfall sker bara om det finns en anledning, det är kroppens sätt att stöta bort något som det är fel på. Sen kan man drabbas av plötslig spädbarnsdöd även när barnet ligger i magen.
    Men kroppen stöter inte bort ett fullt friskt foster utan att det finns någon anledning till det.

Sen.. din mamma gjorde ett val, hon valde att följa dig, stötta dig och hjälpa dig i det du gick igenom. Hon är och var även då en vuxen männsika som kan ta ansvar för sina egna handlingar. Inget du behöver göra åt henne..
    Och jag är helt säker på att om du behövde det så skulle din mamma göra samma sak om och om igen.. ett val HON hade gjort och som du, vad du än säger inte har någon skuld i!

Du måste sluta tycka synd om dig själv, sluta älta det som varit och börja leva.

Du har gjort extrema framsteg ikväll.. du har berättat saker som inte ens din man vet, du har fått prata om det, du har fått höra andras åsikter om det.
    Jag tycker att du i morron eller någon annan dag sätter dig och läser allt som skrivits ikväll igen, då kanske du kan se det på ett annat sätt än vad du kan idag.. idag är det sorgen som styr.
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-11 23:40:28 följande:
    ................Bara mamma som inte har skyllt allt på mig hittils. Pappa bad i och för sig ursäkt för nåt år sen och har försökt bygga upp relationen som det var innan.När det kommer till mamma och allt det som har hänt är jag en vrak.
    Av någon anledning så saknar jag helt plötsligt ord, kanske har vi kommit så långt som vi kan idag.

Tycker när du lägger dig ikväll att du ska börja se saker och ting ur lite andra synvinklar. Din mammas tex.. eller ur din, hur du hade tänkt om det varit du som varit din mamma.

Tror du har fastnat i dina tankar och behöver hjälp att ändra ditt tankesätt. Inget kommer att ändra sig över en natt, men kan vi bara få dig att tänka på nya sätt, se nya vinklar så har vi kommit en bra bit på vägen.

Sen vill jag att du ska veta, min inbox är alltid öppen.. behöver du prata så är det bara att höra av dig. Här eller i inboxen.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-11 23:36:30 följande:
    Shit! Du skulle ju passa som bödel ju!
    Bara en helt vanlig bestraffning.. pisk på rumpan har väl alla fått..

Så kommer du ff att åka till amerika?
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-11 23:34:22 följande:
    Jag ska nog inte övertala Velan att åka till amerikat....
    Skulle jag se dig göra det igen.. så vet du vad som väntar.
  • Mandi74

Snygging på tv.. *gör snigelspår när jag rör mig* {#lang_emotions_tongue_out}

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-11 23:57:40 följande:
    Ja det gör jag. Det är värt all den piska du kommer att ge mig
    Men du får mer om du stannar kvar..
  • Mandi74
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:58:36 följande:
    Snygging på tv.. *gör snigelspår när jag rör mig*

• Mandi74
    Roses skrev 2010-02-12 00:02:12 följande:
    Nej, det var inget fel på barnet. Kanske en annan gång. Jag tror inte jag klarar av att gå igenom missfallet ikväll. Inte ikväll. :( Det enda jag kan säga att det varken var fel på barnet eller graviditetet. Jag fattar fortfarande inte att jag har blottat mig så som jag har gjort ikväll.........Har aldrig hänt. Har aldrig hänt att jag pratat om detta.
    Men det är det du behöver göra, prata om det.. igen och igen och igen och igen.

Sen tycker jag att du ska berätta allt för din man, så han kan finnas där för dig på rätt sätt och verkligen stötta dig när du behöver det.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-12 00:03:09 följande:
    Nu är jag inget större fan av piska, men jag skulle ju ta med dig och småttingarna. Så du får fortsätta piska mig därborta istället. Som straff för att jag inte stannade kvar eller nåt
    Hmm.. nä, så funkar det inte.

Åker vi dit får du ingen pisk alls, du kommer att få the silent treatment.
    Men stannar du kvar så kommer jag att straffa dig för att du tänkte tanken att flytta från oss.
Svar på tråden Tråddödare forts....