• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 21:55:57 följande:
    Yes. I'm full of porkey pies. Du skulle hantera det utan att bli "jättebesviken" trots att presenten inte passade dig. Du är min hjälte efter 47 peruker fortfarande lika "obesviken."
    Ja, den här historien om en perukpresent som eskalerar sig över åren är ju kul. Men bara för att jag kan hantera en dålig present, vad får dig att tro att jag inte kan påverka framtida presenter?
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 22:04:46 följande:
    Kanske i första hand att hon tog en stor summa pengar och köpte något du tyckte var värdelöst och inte alls "du". Men du kanske är jättefin och växer i peruk - bara du klarar av att fria dig från konventioner om gubbighet. Du vet släppa fram det vilda inom dig och släppa ner (lös)håret;).
    Ja, jag skulle säkerligen kunna hitta på ngt bra för denna peruk, jag är nämligen mycket bra på att ta fram det goda i livet, istället för som er här, det negativa.
  • FlamingRed

Anonym (suck) skrev 2009-12-22 18:47:36 följande:

Om någon betalde 800 spänn för ett diplom där det stod "världens tuffaste kille"...ja då skulle jag också tycka att det var rätt korkat.
    Och om han betalade 300kr, och budade hem det till sin sons födelsedag... Lika korkat, och skulle du posta hat-inlägg på fl?
  • nika
    FlamingRed skrev 2009-12-22 22:24:48 följande:
    Ja, den här historien om en perukpresent som eskalerar sig över åren är ju kul. Men bara för att jag kan hantera en dålig present, vad får dig att tro att jag inte kan påverka framtida presenter?
    Vaddå över åren? Jag sa ju att det var en kollektion. Vinter, vår, sommar och höstperukerna beställer och betalar man för vid ett tillfälle sedan sedan levereras de vid rätt årstid. Eller tänkte du diktera villkoren för presenter till dig?
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 22:33:25 följande:
    Vaddå över åren? Jag sa ju att det var en kollektion. Vinter, vår, sommar och höstperukerna beställer och betalar man för vid ett tillfälle sedan sedan levereras de vid rätt årstid. Eller tänkte du diktera villkoren för presenter till dig?
    Du pratade nåt om en pilotpresent, men det kanske var tidningar eller nåt...? Jag vet inte.

Jag förstår ej poängen här, en kollektion, vad bra. Men vad vill du ha sagt?
  • nika
    FlamingRed skrev 2009-12-22 22:27:26 följande:
    Ja, jag skulle säkerligen kunna hitta på ngt bra för denna peruk, jag är nämligen mycket bra på att ta fram det goda i livet, istället för som er här, det negativa.
    Förutom när du öser ur dig negativt till kvinnor som inte tycker om att få en stjärna uppkallad efter sig i en bok. Jo, du klev verkligen in här med med en positiv anda när du ondgjorde dig över kvinnor.
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 22:38:56 följande:
    Förutom när du öser ur dig negativt till kvinnor som inte tycker om att få en stjärna uppkallad efter sig i en bok. Jo, du klev verkligen in här med med en positiv anda när du ondgjorde dig över kvinnor.
    Nej, som jag skrev tidigare så framkallar denna tråd vredesmod hos mig, och får mig att generalisera kring kvinnor.

Påverkar dock inte mitt liv i övrigt.
  • nika
    FlamingRed skrev 2009-12-22 22:35:27 följande:
    Du pratade nåt om en pilotpresent, men det kanske var tidningar eller nåt...? Jag vet inte.Jag förstår ej poängen här, en kollektion, vad bra. Men vad vill du ha sagt?
    Att du kanske någon gång kan få något som är såpass värdelöst att det besvärar dig och att det är OK att känna sig besviken. Det viktiga är inte att aldrig bli besviken. Det viktiga är hur man väljer att framföra det till givaren.
  • Harlow
    FlamingRed skrev 2009-12-22 07:46:31 följande:
    Hur den trista stereotypen av tjejer förstärks i denna tråd...Tjejer ni är helt slavar under kultur och invanda mönster. Hade den här pojkvännen köpt rosor för 800kr, vilket man lätt kommer upp i för finare rosor, så hade _ingen_ misstolkat hans avsikt.Rosor är också 800kr "bortslängda" pengar.Men eftersom en namngiven/köpt stjärna inte motsvarar det som är romans i eran värld så kämpar ni gärnet för att hitta på orsaker till varför denna present är meningslös eller dålig. Även fast den faktiskt representerar samma abstrakta tankar som rosor gör.Först är ni trångsynta som inte kan ta till er en "ny" romantisk gest, vidare är ni osympatiska som hittar på ursäkter för att rationalisera era känslor.
    Nej, nej, nej, nej, nej, nu är du helt ute och cyklar.
    Vi blir förbannade för att det är en så'n uppenbar bluff. Rosor för 800 kr fyller ett helt rum med skönhet och underbar doft, och är högst verkliga, alltså inte jämförbart med att få ett papper som utlovar något omöjligt.
    Själv hade jag kanske velat ha något annat än rosor för pengarna, men min poäng är att ditt dravel om kultur och invanda mönster kan du nog stoppa ner i lådan igen. :D Fast du kanske skämtade? Isåfall ber jag om ursäkt.
  • FlamingRed
    Harlow skrev 2009-12-22 22:45:30 följande:
    Nej, nej, nej, nej, nej, nu är du helt ute och cyklar. Vi blir förbannade för att det är en så'n uppenbar bluff. Rosor för 800 kr fyller ett helt rum med skönhet och underbar doft, och är högst verkliga, alltså inte jämförbart med att få ett papper som utlovar något omöjligt. Själv hade jag kanske velat ha något annat än rosor för pengarna, men min poäng är att ditt dravel om kultur och invanda mönster kan du nog stoppa ner i lådan igen. :D Fast du kanske skämtade? Isåfall ber jag om ursäkt.
    Nej jag skämtade inte, men vi kan ju även ta min liknelse med andra diplom för 300kr, tex till sonen med "världens coolaste kille".

Skulle folk skriva hat-inlägg här kring sådana "värdelösa pappersbitar" också?
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present