• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Anonym (Dåligt.)

Förstår mycket väl varför du blev besviken, det hade jag oxå blivit, man kan ju undra vad han tänkte med, eftersom han VET om att du är fattig och behöver strumpor så så ger man väl för fan inget papper med någon stjärna på! Nä det var dålig stil av honom. Även om folk här vill få det till att det är "gulligt och romantiskt" så hade han kunnat ordna ett bubbelbad för en mindre peng i så fall. Jag hade varit ärlig och sagt rätt ut vad jag tyckt annars är kanske risken att han köper 2 stjärnor istället för en nästa gång !!

• Maijlo

Jag undrar hur befolkningen kring de solsystem som getts bort känner sig när de får veta att ts äger dem. Undra vem som äger solen? Tillåt mig Dileva lite va?

• Anonym (suck)

Jag har aldrig sagt att jag behärde något praktiskt. Jag är i grund och botten en romantiker och hade faktiskt hellre fått en bukett blommor eller ett sexigt nattlinne än att få räkningen betald...trots att jag har väldans problem med pengar just nu.

Vardagslyx är något jag saknar...och jag skulle bli totalt ÖVERLYCKLIG över en biobiljett eller en fin middag...eller som sagt ett sexigt nattlinne eller en vacker bukett blommor eller något liknande...något som kunde göra min dag bättre...få mig att må bra mitt i eländet.

Och om killen inte ville ge mig något romantiskt så hade jag varit jätteglad över något praktiskt också, som ett par varma strumpor, eller till och med ett paket köttfärs (jag är seriös nu)

Men i detta fallet lade han 800 spänn på INGENTING. Som många påpekat så äger inte detta företaget stjärnorna, de har inte rätt att ge stjärnorna namn...utan allt är symboliskt. Dessa "namngivna" stjärnor är endast namngivna i DERAS register och alltså INTE av vetenskapen eller astrologer. Det är ren bluff alltihop. Så självklart är jag besviken på att min pojkvän faller för något sådant.

Tänk dig en hemlös man på gatan som säljer Aluma tidningen...du går fram till honom/henne och säger "Hej, jag tänker inte köpa din tidning, men gissa vad..jag har precis gett 800 spänn till ett rikt företag som tänker symboliskt namnge en stjärna till "Aluma" istället, blir du inte glad?"

• Anonym

Flaming red, jag förstår inte alls vad du menar. Ser du själv inte skillnaden mellan att köpa rosor och att köpa ett papper som inte är värt något förutom i företagets register?

• Anonym (svarat tidigare)

Anonym (suck) skrev 2009-12-22 18:56:04 följande:

Jag har aldrig sagt att jag behärde något praktiskt. Jag är i grund och botten en romantiker och hade faktiskt hellre fått en bukett blommor eller ett sexigt nattlinne än att få räkningen betald...trots att jag har väldans problem med pengar just nu. Vardagslyx är något jag saknar...och jag skulle bli totalt ÖVERLYCKLIG över en biobiljett eller en fin middag...eller som sagt ett sexigt nattlinne eller en vacker bukett blommor eller något liknande...något som kunde göra min dag bättre...få mig att må bra mitt i eländet. Och om killen inte ville ge mig något romantiskt så hade jag varit jätteglad över något praktiskt också, som ett par varma strumpor, eller till och med ett paket köttfärs (jag är seriös nu) Men i detta fallet lade han 800 spänn på INGENTING. Som många påpekat så äger inte detta företaget stjärnorna, de har inte rätt att ge stjärnorna namn...utan allt är symboliskt. Dessa "namngivna" stjärnor är endast namngivna i DERAS register och alltså INTE av vetenskapen eller astrologer. Det är ren bluff alltihop. Så självklart är jag besviken på att min pojkvän faller för något sådant. Tänk dig en hemlös man på gatan som säljer Aluma tidningen...du går fram till honom/henne och säger "Hej, jag tänker inte köpa din tidning, men gissa vad..jag har precis gett 800 spänn till ett rikt företag som tänker symboliskt namnge en stjärna till "Aluma" istället, blir du inte glad?"
    Men han känner dej och ville göra dej glad, säger det dej ingenting? Gör det ingenting för dej?
  • Anonym (Ser du stjärnan)

Sicket dilemma! Jag hade nog inte blivit besviken över symbolhandlingen,utan snarare över att pojkvännen gått på en så uppenbar bluff. Jag hade heller inte brytt mig över dumheten om jag visste att det var en kul grej och att jag troligtvis skulle få något mer konkret. Det är ett flerbottnat problem, kan jag tycka. TS har ju uppenbarligen behov av andra slags presenter och det gör ju att missnöjet eskalerar. Om jag hade haft liknande problem, så hade jag känt mig nonchalerad. Om inte, så hade presenten inte betytt något egentligt problem.

För att göra en markering TS, så kan du kanske kontra med att berätta att du inte kan ge en motsvarande gåva av den prisklassen för att det är knapert med pengar. Du har viktigare behov s a s.

• Auris

Alltså TS kille har ju blivit lurad. Han har betalat 800 spänn för att en stjärna ska namnges efter henne men det företag som säljer detta kan inte ge officiella namn åt stjärnor så namnet finns bara deras interna stjärnkarta. Då kan man ju lika gärna peka på en stjärna på stjärnhimlen och själv namnge den efter sin älskade. Det är alldeles gratis och då får man dessutom en stjärna som syns med blotta ögat.

Jag skulle nog också bli besviken och tycka att det är en meningslös present. Samtidigt är det ju en romantisk tanke att namnge en stjärna efter någon och nu är det gjort. Ingen mening att gräva ned sig i eller att gräma sig över allt annat man hade kunnat göra för de pengarna. Det är svårt med presenter och ibland blir det helt fel. Förhoppningsvis kommer han att träffa mer rätt med presenterna när ni lärt känna varandra bättre.

• Anonym

Varför skulle han överhuvet taget bry sig att försöka ge henne en present någon mer gång?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-22 19:03:38 följande:
    Flaming red, jag förstår inte alls vad du menar. Ser du själv inte skillnaden mellan att köpa rosor och att köpa ett papper som inte är värt något förutom i företagets register?
    Rosorna är heller inget värda.
  • Anonym (suck)

Kan också tillägga att jag inte hoppat på pojkvännen på grund av detta. Jag tackade så mycket och sa att det var en romantiskt gest. Men det märktes att han förväntade sig en annan slags reaktion. Men jag kan inte fejka en överlycklig reaktion, och jag tror inte det är bra att göra det heller....då kommer man aldrig lära känna varandra. Jag ÄR dock rätt förvånad att han gick på en sådan grej...och att han trodde att jag skulle tycka om det. Jag hade blivit mycket gladare om han helt enkelt pekat på en stjärna i himlen och sagt att han tänker namnge den i min ära och sedan tänka på mig varje gång han såg den. DET hade definitivt varit mer romantiskt än att spendera en massa pengar på ett bluff-företag.

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present