• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2009-12-22 19:23:58 följande:
    Rosorna är heller inget värda.
    Kanske inte...men man kan SE dem och man kan LUKTA på dem och man kan RÖRA vid dem...inte för alltid, men åtminstonde några underbara dagar.
  • Hallonröd
    Anonym (suck) skrev 2009-12-22 19:28:08 följande:
    Kanske inte...men man kan SE dem och man kan LUKTA på dem och man kan RÖRA vid dem...inte för alltid, men åtminstonde några underbara dagar.
    Ja och man kan torka dem och spara dem länge...
    // Bad sound kills good music...
  • Muminski

Jag kan inte låta bli att tycka synd om killen, faktiskt. Han ville nog väldigt väl, hade inga ideér och så blev han lurad in i det här. Säkert är det fler som gjort samma tabbe. Killarna har kanske lite dålig koll (vissa alltså) på vad vi tjejer tycker är romantik och det lever säkert såna företag på.

Förstår dig mer än väl, min man skulle få på moppo om han var så fel ute..men vi är ju stadgade nu, du får nog gå lite försiktigare fram 

Säg att du älskar tanken, att han ville ge dig en stjärna men att du nog skulle föredra ett fint brev eller en konkret handling som i sig kan vara helt gratis.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Pormoicheia

Anonym (suck) skrev 2009-12-22 19:28:08 följande:

Hallonröd skrev 2009-12-22 19:29:31 följande:
    Och i slutet kommer man troligtvis ändå behöva kasta dem...Presenter håller oftast inte för alltid om man inte har förmågan att se tanken bakom oavsett om det är ett fång rosor eller en stjärna.
  • Anonym (Emma)

Att ge bort en stjärna är ju en hur fin gest som helst, jag hade blivit superglad..

• Anonym

Jo, rosor är värda oändligt mycket mer än att vara med i ett företags interna lista med sitt namn som namn på en stjärna. Själv skulle jag bli mest ledsen över att min kille gått på en sån bluff.

• AlexiusMamma

Äum, gnäll lagom mycket! Det var ju ur-romantiskt! Inte praktiskt, nej men vad fan. Det säger väl dig en hel del om hur mycket din pojkvän älskar dig och det är väl så f*n så mycket bättre än strumpor som endast kan "ge kärlek" till din fötter? ;P

• FruNaftra

TS, jag gick också en sån julklapp från en släkting för några år sedan. Då gick tydligen en del av summan till en välgörenhetsfond så det var liite mer bakom det än vad jag först trodde. Är du säker på att det inte är en välgörenhetsfond med i bilden.

Jag kan faktiskt förstå din besvikelse lite. Tycker inte det är så mycket tanke bakom en sådan present utan mest bara något som någon tar för att slippa köpa något annat som personen i fråga kan behöva använda.

Kan villigt erkänna att jag också blev lite besviken. Men det handlade nog mycket om att jag vet att personen som jag fick det av är lat och aldrig anstränger sig i några sammanhang. Man hade lätt kunnat fråga vad jag VILLE ha och köpa mig det istället.

• FlamingRed
    Hallonröd skrev 2009-12-22 19:29:31 följande:
    Precis, för att minnas gesten givaren gjort... På samma sätt kan man spara diplomet.

Men nej just det, bara rosor kan förmedla sådana budskap.
  • FlamingRed
    Anonym skrev 2009-12-22 20:07:09 följande:
    Jo, rosor är värda oändligt mycket mer än att vara med i ett företags interna lista med sitt namn som namn på en stjärna. Själv skulle jag bli mest ledsen över att min kille gått på en sån bluff.
    Så varför är gesten med rosor mer värd än gesten med en egen stjärna?

För att du är van vid rosor?
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present