• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Anonym

Men...det är ju jättegulligt att få en stjärna. Visst att det blev dyrt..men han ville väl ge dig det.

Jag hade blivit glad!!

• Anonym

Tycker det var en fin present! Otacksamt av dig!

• Grizelda

Du får försöka tänka att det är tanken som räknas, för jag antar ju att han gjorde det för att du skulle bli glad. Sedan kan jag ju hålla med om att det säkert finns många saker man behöver bättre än en stjärna.

• Anonym

Jag tycker det är jättefint!

Visst, det är rätt fjantigt, men egentligen är det väl inte fånigare än alla de pengar man lägger i symboliska saker på exempelvis ett bröllop? Det är oftast inte saker som i praktiken betyder någonting heller.

Varför inte ta tillfället i akt och lära dig lite mera om den otroligt fashinerande rymden?
    Det kan väl vara något romantiskt att göra tillsammans?

• LuMa

Jag förstår inte riktigt vad du är upprörd över?
    Har han handlat stjärnan för dina pengar?
    Jag kan tycka att det var en gullig idé. Inget jag skulle köpa själv men heller inget jag skulle bli arg över att få.
    Säger du åt honom att du hatar den så lär du antagligen såra honom eller göra honom besviken.
    Frågan är om det är värt det?
    Det kan bara du själv svara på.

• Anonym (L)

träng undan dessa negativa känslor och fokusera på att han att säkert trodde du skulle uppskatta den presenten. han kanske inte är världens bästa presentgivare, so what? ni är väl ett par och förhoppningsvis gör han dig väl lycklig på andra sätt än genom presenter? försök fokusera på det istället.

• Bonanza

Förstår dig, men han tänkte säkert att det var jätteromantiskt. Jag tycker att du ska fokusera på HANS tanke, inte din åsikt. T.ex. "det var verkligen romantiskt av dig!" eller "vilken himla fin tanke det var, tack!"

Jag tycker inte att du ska vara ärlig, vad skulle det tjäna till?

Ni som tycker att hon skulle ha blivit glad: why? En bit papper? Man kan ju precis lika gärna peka ut en stjärna på himlen och bestämma själv att den ska heta "Pluttesnuttstjärna" - det är lika legitimt det.

• Anonym (eva)

jag tycker du ska svälja och tänka om. vad han ger till dig i julklappa är hans val. vill han lägga ut 800 kr på ett papper så får han det.

säg tack det var gulligt av dig (el nåt) och gå vidare! rama in papperet / sätt det på kylskåpet eller lägg det i runda arkivet.. men säg tack och glöm summan, tänk på gesten ist.

• idiblon

Men oj, en så oerhört gullig tanke så blev så oerhört fel... Vad tokigt det kan bli. Jag förstår dig.

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present