• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 17:02:30 följande:
    PS. Frissyrtidningen du visade en sådan uppskattning över var ett pilotpresentprojekt och av din reaktion att döma ansåg hon att huvudprojektet skulle uppskattas ännu mer.
    Nu hittar du på saker igen, hur var min reaktion?
  • nika
    FlamingRed skrev 2009-12-22 21:45:04 följande:
    Precis, för att minnas gesten givaren gjort... På samma sätt kan man spara diplomet.Men nej just det, bara rosor kan förmedla sådana budskap.
    Nä, även peruker;)
  • BellyBandit

jag har full förståelse
    en present är så personlig
    men du får tänka på att det är tanken som räknas...
    jag skulle också få spader för en stjärna i himlen...

• FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 16:42:50 följande:
    Hur menade du då? Och på vilket sätt står det du menar i konflikt till det jag menar du sa? Själv ser jag mycket stora likheter även om orden är annorlunda. Förstår inte varför du gör det till en könsfråga. Tycker dina fomuleringar är ett illa förtäckt sätt att säga att alla som inte tycker som du i denna fråga är kvinnor som har missat en viktig poäng som du som vis man själv anser dig ha. Ingen är tvungen att tycka om en present. Och om du tänker efter har du säkert fått en någon gång som du inte tyckt om.
    Du hittar på och hittar på...

Var har jag sagt att man måste tycka om en present?
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 21:48:58 följande:
    Nä, även peruker;)
    Och vad skulle jag klaga på rörande peruken, att min fru gått på en bluff? Eller ska klaga över att hon köpt en i dålig kvalitet?

Allt för att rationalisera att jag tar illa upp över att hon tycker jag är tunnhårig?
  • nika
    FlamingRed skrev 2009-12-22 21:48:49 följande:
    Nu hittar du på saker igen, hur var min reaktion?
    Yes. I'm full of porkey pies. Du skulle hantera det utan att bli "jättebesviken" trots att presenten inte passade dig. Du är min hjälte efter 47 peruker fortfarande lika "obesviken."
  • Anonym

Kan hålla med ganska korkad ide skulle aldrig viljat haft en stjärna som många andra också kanske har..
    Men han försökte får ge han credit för det.. :)

• Anonym (Köpte luft)
    reserverad skrev 2009-12-21 19:47:52 följande:
    Hur dum får man bli som betalar för en stjärna? Vem äger stjärnorna och har rätt att ta betalt för dem liksom? TS, jag hade varit mer än besviken om jag var du. Jag hade varit förbannad för att jag tydligen har ett pucko till pojkvän som är så korkad att han betalar för en stjärna.
    Han är nog mer korkad än du tror, för han har ju inte ens köpt någon stjärna, hon äger ingen stjärna. Han köpte henne ett namn på en stjärna, eller vänta, nej han gjorde inte ens det.

Namnet som han angav gäller ju inte officiellt heller, så stjärnan heter ingenting fortfarande, fråga vilken stjärnforskare som helst! Så vad gav han henne, ingenting. Men 800 kr fattigare blev han. Korkat när hon uttryckligen sagt sig vilja ha varma, kvalitativa sockor. Stackars TS. Berätta ärligt för honom, så han inte slösar ännu mer pengar på ingenting.
  • nika
    FlamingRed skrev 2009-12-22 21:51:49 följande:
    Och vad skulle jag klaga på rörande peruken, att min fru gått på en bluff? Eller ska klaga över att hon köpt en i dålig kvalitet?Allt för att rationalisera att jag tar illa upp över att hon tycker jag är tunnhårig?
    Kanske i första hand att hon tog en stor summa pengar och köpte något du tyckte var värdelöst och inte alls "du". Men du kanske är jättefin och växer i peruk - bara du klarar av att fria dig från konventioner om gubbighet. Du vet släppa fram det vilda inom dig och släppa ner (lös)håret;).
  • Harlow

Jag tycker det var jättegulligt av honom, men jag tycker hela idén med dessa stjärnor är ett idiotiskt och j-vligt ful sätt att tjäna pengar. Hur ska man kunna kontrollera att stjärnan ens bär sitt namn? Och att den ens existerar? Ska du åka dit och kolla?
    Ett puckat trick för att lura av folk pengar är vad det är...

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present