• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-22 15:01:02 följande:
    Det finns nog många som levt på existensminimum både med och utan barn... jag har gjort det och skulle iaf uppskatta det då det är en tanke bakom det hela... visst kan det tyckas vara dyrt, men ändå... Det är inte dina egna pengar, så då kan du ju inte säga nåt... jag skulle ändå inte vilja att någon ska ge mig pengar när jag har det dåligt ställt... Jag har alltid klarat mig själv och kommer alltid att göra, vare sig jag får "konstiga" presenter eller inte!! Men jag skulle aldrig ta emot pengar bara för att ajg har det dåligt...
    TS ville väl inte ha pengar? Bara en present som hon kunde använda på något sätt?
  • Anonym (...)

Tanken är god men ingen kan ju äga en stjärna. Lär ju tjäna en hel del de som "ger"/säljer dem. Men din sambo tänkte nog inte så utan försökte kanske vara lite "originell" och romantisk, vad vet jag... :)

• Anonym (...)

Pojkvän var det visst, inte sambo. Sorry.

• Taniqua

Anonym (suck) skrev 2009-12-22 07:25:30 följande:

DET hade jag DEFINITIVT föredragit! Då hade åtminstonde en fattig familj någonstans i världen fått hjälp.Men den här "stjärnan"...som man inte ens äger, och som endast är namngett efter en enligt det här företaget (företaget äger ju inte stjärnorna) är av ingen nytta förutom för de som hittat på iden. Det är inga pengar som går till välgörenhet eller liknande.Helt ärligt hade jag hellre fått ingenting alls än en gåva som visar på hur lite han egentligen känner mig.
    Man får väl hoppas att det går till välgörenhet det me...=)
  • Anonym
    Taniqua skrev 2009-12-22 15:35:37 följande:
    Anonym (suck) skrev 2009-12-22 07:25:30 följande: Man får väl hoppas att det går till välgörenhet det me...=)
    Men det gör det inte, det går rakt ner i fickorna på smarta amerikaner!
  • Qarina

Gulligt å romantiskt.. men tycker mer synd om killen -
    han har ju gått på bluffen. Jag kanske oxå ska starta eget å börja sälja stjärnor. Vilken otrolig affärsidé. Man kan sälja samma stjärna hur många ggr som helst utan några reklamationer :)

• Anonym
    Qarina skrev 2009-12-22 15:39:22 följande:
    Gulligt å romantiskt.. men tycker mer synd om killen - han har ju gått på bluffen. Jag kanske oxå ska starta eget å börja sälja stjärnor. Vilken otrolig affärsidé. Man kan sälja samma stjärna hur många ggr som helst utan några reklamationer :)
    Hehe ja och så kan du ta 250 kr istället för 300... Undrar om folk som köper stjärnor är prismedvetna för i så fall kommer du hamna högst på Pricerunner
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-22 15:39:06 följande:
    Men det gör det inte, det går rakt ner i fickorna på smarta amerikaner!
    Vet inte hur många sidor det finns som säljer, men en jag kollade skänkte 5% till välgörehnet ( men 5% liksom...kunde ju skänkt minst 50 så det hade varit nån ide med stjärnorna.
  • FlamingRed
    nika skrev 2009-12-22 14:55:38 följande:
    I klartext om kvinnor inte tycker om något de inte tycker om är det för att de är kvinnor. Och den som inte uppskattar det du uppskattar är trångsynt och osympatisk. Intressant slutsats. Rosor syns och luktar och en del föredrar det framför att en stjärna får ens namn i en bok. Det är inget att starta ett könskrig här om;)
    Denna "klartext" är ngt du själv hittat på, men som du sen försöker ge sken av att det skulle vara min åsikt.

"Intressant slutsats" skriver du, om din egen slutsats...
  • AnnaLüceraMehr

Vi ger inte varandra julklappar. Barnen får julklappar. Jag hade nog tyckt att en sådan present som du fick var onödig och önskat att han hade kunnat skänka samma summa till unicef, läkare utan gränser, bris eller rädda barnen. Det hade jag uppskattat!

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present