• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • flingansnö

Gluffsen: Barnet har ngt som heter Trisomi 18. De flesta barn som har det stöts bort i naturliga missfall. Annars upptäcks ofta detta på Rul, i form av konstiga vätskeansamlignar i hjärnan eller i kroppen. Barnen får kraftiga missbildningar på inre organ, ibland även på yttre tex så kan de födas utan ögon. Just det här barnet kunde inte öppna sina ögon, plus att det hade ett stoooort hjärtfel som inte sttes på ul konstigt nog. Av de barn som föds med Trsisom 18 överlever endast 6% sin ettårsdag.... 

• Gluffsen
    flingansnö skrev 2010-02-25 12:51:55 följande:
    Gluffsen: Barnet har ngt som heter Trisomi 18. De flesta barn som har det stöts bort i naturliga missfall. Annars upptäcks ofta detta på Rul, i form av konstiga vätskeansamlignar i hjärnan eller i kroppen. Barnen får kraftiga missbildningar på inre organ, ibland även på yttre tex så kan de födas utan ögon. Just det här barnet kunde inte öppna sina ögon, plus att det hade ett stoooort hjärtfel som inte sttes på ul konstigt nog. Av de barn som föds med Trsisom 18 överlever endast 6% sin ettårsdag.... 
    Nää,de verkligen skär i hjärtat! Vilken sorg dom måste känna. De är så orättvist,lilla lilla bebisen!
  • Timba

Flingan: nej vad hemskt och stackars föräldrar, vad orättvist, nej små bebisar ska inte få dö. Jag har jättesvårt med sjuka barn, blir alldeles för berörd.

Ska kolla på lite paj recept återkommer.. sen plockar jag med mig oliver och satlakrits, och mineralvatten går inte att vara utan..

Utteröga: kul med sällskap. Och lugna ned dig, du kan ju inte göra så mycket mer än du gör, så var nöjd med det och tänk inte så mycket mer på det.

• flingansnö

Åh hej! så var det en ny dag.... jag bara måste börja med att klaga av mig..... Gustav är hemma från fsk idag för vi ska till Logopeden med honom kl 11.00 (idiotiskt tid!!!!) Men jag hade sett fram emot en sovmorgon.... tror ni inte att Magnus hade glömt och väckte G som vanligt vid halv sju????? Det var ju bara att kliva upp vid sju-tiden.... BLÄ!! Dessutom har sovit konstigt i natt, antagligen frö att jag drömt så konstigt efter beskedet igår.... aå jag har ONT i nacken och ena armen...... Ovanpå det ska jag till sjukhsuet kvart i elva och hämta kryckor, kl 11 ka vi vara hos logopeden... hur många tror att Mange komemr att vara i tid och kan hjälpa mig???? Ja inte jag....

PÅ eftermiddagen blir jag ensam med G igen, och får inte sova då heller.... sem kommer mange hem vid 5-6 tiden.... Då ska jag förska vara en trevlig ognällig social fru.... Fan vilken dag.... itne kan jag ta citodon heller för då kan jag inte köra bil....

• flingansnö

Tip: Kul att du kommer! Jag inboxar min adress och telefonnummer och info om hur man hittar. Oliver och saltlakrits blir toppeN!

• Stora syster

God morgon i regnet!

Har båda korvarna hemma idag, Nilo e dunderförkyld, feber och hostar så han kräks, bara en massa segt slem. Usch! O loke ska åka till sin pappa efter lunch, så jag orkade verkl inte gå o lämna honom på skolan idag...

Sen blir jag o Nilo ensamma hela eftermiddan o kvällen, Jontas kompis är bror till en i KENT, så de ska på konsert o hänga med bandet inatt... party party. Jag ska nog passa på att sooooova lite, har inte gjort det på hela veckan.... kul fredag, men mna jobbar ju hela helgen, så då vill man ju inte va zombie!!

• Marina

Hej hej just nu är jag också hemma, skulle varit på öppnis men sitter på Me&Is hemsida och försöker lägga order på Teen kollektionen och den skulle komma in kl 09.00 men har inte kommit än ochjag blir snart galen, måste ha den men vill gå nu och det är först till kvarn som gäller =(

På tal om Me&I kommer ingen här den 20/3

Storasyster =) Kom igen nu jag har massa fint till dig fotbollströjor och svettisjackan är ju klockren på Loke =) Fråga André han bar tjatar om sin svarta svettisjacka...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

flingan: Stackare. Hoppas det funkar idag. Och det där med att vara glad och social när sambon kommer hem så att han inte vill vända i dörren och åka till jobbet igen. Det är inte lätt. Mina barriärer brast igår. Ska prata av mig ikväll, för igår gick det bara inte. Och hoppas få möjlighet att prata (gnälla?) av mig lite på lördag, om det är ok.

Flera som är hemma nu ser jag. Lämnade mina barn lite snoriga på dagis idag. Eller, Uma är lite täppt varje morgon som jag försöker avhjälpa med spray. Vincent har börjat hosta av förkylningsastman senaste nätterna, inte mycket som tur är för vi medicinerar, men ändå... Tog tempen imorse, nojjig som jag är, men ingen feber och inget rinnande snor. De får ringa från dagis om det skulle vara något.

Jag har inte lust med någonting idag. Fick tre jobb-refuseringar via mejlen sedan igår och vill inte sitta och ringa idag. Funderar på att åka över till en "mamma-vän" och fika och prata bara. Hon har två barn hemma pga femtontimmarsregeln och vill ha lite vuxensällskap. Vi får se om jag lämnar mitt fort en stund.

• Stora syster

Undrar om det inte e detta väder som gör alla så nedstämda? Jag har inte heller nån kraft till nåt, ingen lust heller, vill bara fly härifrån. Känner inte att jag gör nåt vettigt, skulle behöva rita mer konkreta lösningar på kök, men orkar inte när jga har gnällig ettåring i knät hela tiden, o när han sover orkar jag ingenting! Så då blir jag less på mig själv istället för att jag inte rycker upp mig! Blä!

Marina, MeandI är ju dan innnan Lokes sjuårskalas, måste va hemma o fixa då! O e inte shoppingsugen på barnkläder, vill att det blir vår så jag kan köpa nya kläder till mig själv!

Nä, ska väl fixa lite käk till mig o Loke, Nilo har redan somnat, och sen bär det av mot stan för avlämning. SEr om man blivit lite piggare framåt eftermiddan o orkar sätta sig med tumstock och ritningar...

• Lilla

Jag känner mig också seg... Jobbar, men har lunch nu (blev precis avbruten för Posten kom med 4 paket som jag skulle attestera). Om en stund ska jag sluta för i eftermiddag ska jag till BM. Det ska bli kul, för det är första gången hon mäter magen. Ska bli spännande att se vilket sf-mått jag har. Känns som magen är stor!

Hoppas ni får lite mer energi snart Flingan, Utteröga och stora syster! Och att du lyckades knipa de plagg du ville ha Marina!

Flingan: hur gick det med allt idag? Hann ni? Hur gick det hos BM igår?

Svar på tråden Järfällatråden 8