• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Mirix

hum det verkar inte vara något universalt det där att vara en glad och social fru...

Jag slutade tidigtfrån praktiken och måste STÄDA! Blä, jag hatar. O Fanny bara: men det fixar du innan jag kommer hem.. Hell NO! O vi har gäster HELA helgen och inget att bjuda på och Fanny vill/orkar inte åka handla MEN VI MÅSTE JU!!

Hur hanterar ni när barnen favoritiserar en av föräldrarna?

Tänkter inte be om ursäkt!

• Marina

Mirix Liam favoriserar ju mig men vi kämpar på med att säga till att pappa går lika bra och vissa ggr ex när han ber om dricka så säger han mamma fixa och vi säger att pappa kan fixa men han envisas med mamma och då får han va utan och då duger pappa =)..

Värst är nattetid då blir han skogstokig och bara vrålar efter mamma =( men det är bara att kämpa på..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Jag blir galen här hemma, Mira favoriserar mig men det e inte så konstit då Fanny har varit trött rätt länge nu och inte orkat ta henne närhon skriker hela tiden...
    Jag tror oxå att Fanny bli ledsen men istället för att göra allt för att vinna tillbaka Mira blir"mer" trött och inte orkar...

Mira kan bli sper glad när Fanny kommer hem men om jag gå utom synhåll blir hon skogstokig, även om hon varit arg på mig när Fanny kom! 

Jag önskar de kunde åka iväg bara de eller nått. Så att Fany e tvungen att orka och Mira tycer att hon e kul igen. u e det ju bara jag som leker med Mra som e inne i en jobbig period och baraskriker hemma.. Inge e bra..

• BackinBlack

Mirjam: Här hemma favoriserar barnen olika. Stora tjejen längtar efter pappa, men det var inte så när hon var liten - just för att jag var hemma 1½ år och tog det mesta och all föräldraledighet. Nu är det lillkillen som favoriserar mig. Han blir själaglad när pappa kommer hem, men letar efter mig och söker efter mig när han är trött/gnällig/hungrig. Och sova, det går bara när jag är där. Just nu.

Lilla T: Vad spännande att mäta magen för första gången! Lycka till.

Jag försöker baka bullar, men de blev nog lite tokiga. För höga så de rasade ner och ser ut som korviga ormar istället. Men de går säkert att äta i alla fall. Det är väl ingen skönhetstävling. Ska försöka göra ingenting nu fram tills jag ska hämta barnen. Mamma lovade komma förbi efter jobbet och sedan får jag se om jag orkar "sno ihop" kvällens middag som ska vara pizza.

• Marina

Mirix exakt så var Liam också mot Jonny och Jonny mot Liam, när han var liten skrek han jämt och Jonny jobba sjukt långa dagar och kom hem och palla inte med Liam vilket tillslut blev att Liam ville inte ha med pappa att göra och pappa knappt med honom att göra..Liam bara skrek när han var med pappa. Först när Jonny börja va hemma en dag i veckan och jag jobba så dom var tvugna att knyta an då blev det mycket bättre..Nu blir Liam glad och busar och är helt underbar med Jonny men ska nån göra nått med honom vad som sitta bredvid hämta natta blöjbyte mm så väljer han mamma...

Dom behöver göra saker själva för så länge du är där väljer hon dig...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Marina: JAg kan inte den 20 för jag ska ha 31-års kalas då....

LillaT: Det gick bra hos BM igår, lite lågt järrnvärde igen, men annars bra, SF måttet precis på normalkurvan och hjärtljuden 157 slag / minut. Bebisen var nog nyvaken och alldelsle vild därinne. sparkade Elhan ordentligt ngra gångern Semn var det också skönt att få prata av sig lite av morgonens hemska besked.

Utteröga: Klart du får gnälla av dig!!

Mirjam: Det går ju upp och ner det där, just nu favoriserar G mig för Mange är ju inte hemma så mycket och när han väl är hemma så sitter han på kontoret och jobbar. Men Vi vet ju att det går över, och jag skiter helt enkelt i att G blir arg och eldsen och Magne får helt enkelt ta honom när jag onte orkar. Jag stänger in mig i sovrummet eller badrummet med öronproppar och sover eller vilar. Mange blir såklart ledsen när det är såhär, men vi VET ju att det vänder. Men jag förstår din frustration. Man Speciellt när du måste göra allt hemarbete OCH vara med MIra hela tiden, det är inte rättvist och inte ok, men än under korta "kris" perioder. Man måste hjälpas åt. Fannys trötthet har säkert sina orsaker, men kanske finns ngt hon kan göra för att må bättre? För det måste ju vara jobbigt för henne också att må som hon gör?

Jag tog mig iväg till sjukhsuet idag, träffade sjukgymnasten och hämtade kryckorna, men glömde att gå upp och betala.... Får göra det på måndag.... Sen kom magnus,( i tid!!!!!) och vi gick till logopeden. Hon verkar bra och vi fick många tips och mycket papper att läsa. Vi insåg också att det kommer att ta många besök för Gustav, så vi kan nog inte hålla det hemliogt för svärförädlrarna längre... suck.... men så är det....

Skulle ha varit hos en kompis på eftermiddadegen, men jag har så ont och jag är så trött att jag inte orkar.... Gustav diskar just nu, men ananrs går min energi åt till att få honom att göra saker, tex hålla på med trolldegen, eller pärlorna eller rita... ska försöka få hopnom att sova lit emiddag, men det lär bli svårt....

• Mirix

Vad tråkigt och idiotisk att ni måste hålla det hemlig för svärisarna Elin!

• flingansnö

mirjam: Ja, måste och måste, de är bara så gränslösa och vet inte riktigt vart deras ansvar som farmor och farafra tar slut och vårt förädlraansvar tar vid. Dessutom tror jag att farmor känner skuld för att inte ha hjälpt sina barn ordentligt med deras språkproblem... Men blir det en långvarig tid hos logopeden så måste de ju få veta såklart.

• BackinBlack

flingan: Det låter tufft det där. Att de vill så mycket.

En fråga apropå föräldrar/svärföräldrar. Det beror ju såklart på vilken relation man har till dem, men vi har en bra relation tycker jag mellan mina föräldrar och oss. De respekterar oss, mamma ringer kanske varannan dag och tittar förbi en kortis efter jobbet en gång i veckan kanske. De vill mycket men orkar inte och har inte varit barnvakt direkt även om de skulle vara ultimata. Och de är glada att träffas när de orkar, för mina barn har inte någon särskilt bra och tät kontakt med sina farföräldrar eller någon på den sidan.

Nu till frågan. Jag vill flytta och det ganska snart för att få plats nu och i framtiden. Och det finns en femrummare ute, som är intresserad av vår garanterat. Men... lägenheten ligger i mina föräldrars port. Så nu ska jag berätta vad jag tycker och vill för min sambo och jag vet inte om hela huset ställs uppochned här eller vad som sägs.

• Mirix

HAHAHAHAHA  vilket dilemma Utteröga! Vi blev lte varnade för att flytta så nära Fannys frädrar men jag ycker att det har gått jätte bra. Jag skulle ibland önska att v träffades oftare tom, men både de ovh vi är väldigt upptagna.

Svar på tråden Järfällatråden 8