• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Marina

Disan du är välkommen =) Alltid lika trevligt {#lang_emotions_laughing} och eftersom du inte har barn som leker och stimmar gör det inget att du blir sen då kan ju mina sova ändå...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Hej!

Här kommer jag för jag måste skriva av mig och hoppas det är ok för er. Det är helt hysteriskt här idag. Från noll till hundra knyck.

Jag frågade sambon innan lunch om vi åtminstone kunde titta på lägenheten i mina föräldrars trappuppgång och han sa ja. Jag kontaktade lägenhetsinnehavaren och hon har varit här redan, hon verkar väldigt intresserad av vår lägenhet, men jag har inte sagt när vi kan komma och titta på hennes än. Kanske imorgon när mina föräldrar är hemma och om vi vill gå utan barnen.

Och så har två av de fem jobb jag har sökt idag ringt upp och velat boka in intervju. En imorgon för en kompletterande för jag har redan varit på deras bemanningsföretag. Uppdraget är i Viksjö.
    Ett andra bemanningsföretag ringde precis och pratade om ett annat uppdrag än det jag sökte, som låter väldigt lik den jag väntar svar på, den i Kista. Så nu ringde jag det bemanningsföretaget jag var hos och han som håller i intervjuerna ville kalla andra kandidater före mig. Suck. Vilken soppa. Så nu får jag väl ringa tillbaka till hon som just ringde och höra om det är samma företag, för det känns ju meningslöst att gå igen om han är tveksam till mig. Är det samma företag är det fjärde bemanningsföretaget som jag vet som är inkopplat på en och samma tjänst. Suck igen.

Nog om det. Nu ska jag kolla barnen.

• Flurran

Kikar in en snabbis!

Välkommen alla nya! Jag är en fd J-fällabo som har taggat norrut till Bro. Min son (fyller 2 i maj) går än så länge kvar i fsk i Kallhäll.
    Jag hänger kvar med alla goa människor i denna tråd. (städar hos en del av dom också)

Själv går jag o väntar på beslut från J-fälla kommun/fsk om han får gå kvar tom aug... annars måste vi skola in honom i Tibble o senare till hösten en till inskolning i Bro

Mår inte så jättebra för tillfället, både i kropp o knopp men man stuffar ju på iaf för att hålla ihop vardagen...

Hoppas att alla mår bra och att alla små goa växer så det knakar

Kram till er alla!!

• evani

Det har hänt ett mirakel {#lang_emotions_wink} det var roligt att dammsuga idag. Mest pga att vi köpt en ny dammsugare i går... såååå himla supertyst, man kan prata o suga samtidigt, o stör inte ens Nea om hon sover, praktiskt.

Tyvärr så går säkert den här fasen över... så blir det tråkigt igen.

välkommna alla nya förresten, jag är 35 år bor i viksjö men sambo o en dotter på 1 år, hon går på gårds fsk, somverkar vara bra trots att jag var avigt inställs i början...

i övrigt så kan jag bara säga att jag är lycklig idag har haft lite shopping terapi o hittat ett par jeans som satt bra!!! har just insett att min klädkonto behöver ökas på rejält, köper alldeles för lite kläder :)  hittade även en supersöt träningsoverall i vitt o rosa till Nea ( en PUMA )

Sen har vi fått barnvakt i helgen så att vi ska få sova lite o bara umgås o ev gå ut o käka middag om T hämtat sig tillräckligt efter magsjukan, igår var det hans tur... så nu har det gått runt till alla i familjen.

klart slut för nu /kram E

Linnéa föddes 090127
  • Marina

Flurran jobbigt du mår dåligt =( Hoppas det snart blir bättre..Finns här hemma med kaffe tors-sön om du vill träffas och snacka skit...

Själv känner jag mig lyckligare än nånsin =) Mina barn sover praktiskt taget (en del undantag) hela nätter. Iallafall såå mkt bättre än innan..Isa sover nästan jämt hela nätter nu, är ju Liam som bråkar som vanligt..

Mest av allt mår jag super för jag får komma ut och jobba =) Är verkligen inte gjord för att gå hemma varje dag...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Flurran: Skickar en kram till dig. Hoppas att det löser sig med förskolan och att du får ihop vardagen.

evani: Vilken känsla att tycka det är roligt med dammsugning. Och skönt om ni får komma iväg i helgen. Och visst kan man shoppa sig glad. Mitt klädkonto behöver justeras det med.

Marina: Låter lite som jag. Längtar så att få komma iväg och jobba. Helst igår. Underbart. Njut nu.

• Stora syster

Ja, jobba ska bli nice, även om jag e trött som en gammal gnu. Vi går varann på nerverna här, Nilo har mest skrikigt i två dar, o igår fick Loke världeens spel o bara skrek han med. Man orkar ju lixom inte med allt gnäll... Så nu ska jag gå med Nilo till dagis och sen ska Loke åka på sportlov till sin farmor, som förhoppningsvis orkar och kan ägna honom mer tid och energi.

• flingansnö

HEj hopp!

Marina: Vi åker till landet på fredag.... Annars hade det varit kul!

Anna, Marina och syster: Jag förstår er verkligen när det gäller jobb... Vi är inte skapta för att bara gå hemma och lalla!

Jennie: ta hand om dig!! Hoppas att det löser sig med förskoleplatsen!

evani: Shopping och barnvakt!!! Toppen!!!

Här hemma ska jag dyka ner i sängen igen, jag fattar inte att jag är såååååå trött..... sova sova sova sova sova sova... det är vad jag vill göra nuförtiden... tråkigt är det...

• Stora syster

Elin, har du kollat järnvärdet? Iofs sov jag rätt mkt också när jag var preggo...;)

Ja, det där med att va hemma, jobba, försöka pussla... Har funderat rätt mkt senaste dagarna, juust nu när man e så trött, o jag inte orkar lyfta Nilo pgaa alla smärtor överallt, så ska jag försöka ha honom på dagis alla vardagar, och försöka jobba mest varadagar, för at få lite stbilitet och rutin. Blir tufft på ett sätt, men samtidigt kanske bra på andra sätt.. vi får se.

Nu är iaf lilleman lämnad, första lediga stunden på jag vet inte  hur längee! Känns konstigt och skönt. Har fått duscha i fred!! Tjohooo!

Svar på tråden Järfällatråden 8