• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Disan

mirix: Tråkigt att höra!

Ja, det hela spårade ut lite väl, men jag har pratat med Caroline om det hela och det kommer att bli som det blir. Det hela började med att hon fyller år samma vecka och ville fira sin födelsedag då. Jag sade att hon gärna fick ta med sig ngn/ngr vänner till erotikpartyt, fira lite med oss och sedan dra vidare (hon ville helst in till stan). Caroline är ju trots allt en nära vän till mig. Sedan att hon gick och gjorde en lite större grej av det hela via facebook är en annan femma. Sade då åt henne att det inte kan bli för mycket folk helt enelt, vi skall ju få plats också.

Sedan vet jag inte hur en del av Marinas och mina gäster tänkt när de tackat ja till Carolines inbjudan, eftersom de inte kommer att vara kvar med oss hela kvällen då. Men det är ju upp till var och en.

Skall också tillägga att Caroline bara har bjudit de tjejer som hon har addade på facebook (inte ens alla av dem) och det är inte så många. Hon rensade ju bort miljarder människor för ett tag sedan. Hon hänger ju inte inne i tråden längre heller.

Att jag och Marina inte har haft en öppen bjudning är väl heller inte så konstigt? Här inne har vi ju för länge sedan gått ut med att vi skall ha erotikparty, men man kan ju inte bjuda alla. Inte så länge jag bor där jag bor iaf Nu ligger den väl tusen år tillbaka i tiden, men det finns ju en allmän lista i tråden för vilka som ville komma...

Life sucks and then you die
  • Lilla

Oj, detta drama har jag missat och det kanske var lika bra. Hoppas partyt blir lyckat hur som helst!

• BombshellBaby
    Mirix skrev 2010-02-27 14:17:18 följande:
    Jag har nu bestämt mig för att jag int tänker komma på Järfälla/erotik-festen den 27mars. Jag tycker att det hela har gått över styr och jag klarar inte det här dramat som uppståt. NÅGRA av oss här inne har fått inbjudan till PMSs 25årfest, den 27mars hemma hos Anna. Det hela är för mig jätte underligt då det är Anna och Marina som bjudit in till fest för Järfällmammor + några till. Marina och PMS pratar inte äns med varandra så jag tycker att det är rent illa att krasha hennes planer med att bjuda in till en egen fest på samma plats. Jag har pratat med Marina som förlikat sig med dt hela men jag har funderat fram och tllbaka på det här och jag tycer inte alls att det är ok för mig.
    MIN födelsedagsfest är INTE hos Anna men jag frågade Anna om det var ok för dom om några kanske kom dit med som ville gå på erotikparty. Jag tänker fira min födelsedag inne i stan full med sprit och inget annat.

Men jag kommer inte till erotikpartyt så behöver ni inte oroa er för jag "förstör"
    bombshellbaby.blogg.se - My life in a bombshell
  • flingansnö

LillaT: jag har också missat det helt, men det är väl bra, gillar inte intriger.... Ocvh jag är ju inte vän med PM på facebook så det är väl inte så konstigt.... 

Ni som kommer ikväll.... JAg orkar inte städa.... Ni får ta de som det är, jag städade ju i onsdags innan jag hade min boklubb här så det är inte så skitigt, men ni behver väl inte titta i hörnen? 
  • BombshellBaby
    Disan skrev 2010-02-27 14:26:50 följande:
    mirix: Tråkigt att höra! Ja, det hela spårade ut lite väl, men jag har pratat med Caroline om det hela och det kommer att bli som det blir. Det hela började med att hon fyller år samma vecka och ville fira sin födelsedag då. Jag sade att hon gärna fick ta med sig ngn/ngr vänner till erotikpartyt, fira lite med oss och sedan dra vidare (hon ville helst in till stan). Caroline är ju trots allt en nära vän till mig. Sedan att hon gick och gjorde en lite större grej av det hela via facebook är en annan femma. Sade då åt henne att det inte kan bli för mycket folk helt enelt, vi skall ju få plats också. Sedan vet jag inte hur en del av Marinas och mina gäster tänkt när de tackat ja till Carolines inbjudan, eftersom de inte kommer att vara kvar med oss hela kvällen då. Men det är ju upp till var och en. Skall också tillägga att Caroline bara har bjudit de tjejer som hon har addade på facebook (inte ens alla av dem) och det är inte så många. Hon rensade ju bort miljarder människor för ett tag sedan. Hon hänger ju inte inne i tråden längre heller. Att jag och Marina inte har haft en öppen bjudning är väl heller inte så konstigt? Här inne har vi ju för länge sedan gått ut med att vi skall ha erotikparty, men man kan ju inte bjuda alla. Inte så länge jag bor där jag bor iaf Nu ligger den väl tusen år tillbaka i tiden, men det finns ju en allmän lista i tråden för vilka som ville komma...
    Gjorde ingen "större grej" ville snarare samla folk på ett ställe där man kunde snacka om vilka krogar etc som var intressanta mm. Inget annat. Tyckte det kändes smidigare än maila med var och en fram och tillbaka över sms/fb/whatever. Bjöd då in de från denna tråd jag hade på min vännerlista för antog de var bjudna på er fest. Och att ni då kunde bjuda in de övriga som ni hade på era listor.
    Sen bjöd jag in de vänner jag tänkte festa med vidare in i stan. Var inget prat om att de skulle "krascha" erotikfesten hos Anna.

Men lugnt, tagit bort hela eventet och tänker inte störa er fina gemenskap mer.
    bombshellbaby.blogg.se - My life in a bombshell
  • Disan

Men Caroline, varför arg på mig för? Nu fattar jag faktiskt inte... Jag svarade bara på mirix fråga och ingenting mer. JAG hade ju ingenting emot att vi skulle fira dig också. Sedan att det blir skillnad på din del och min och Marinas del, det är en annan femma. Jag visste ju sedan tidigare att vi inte skulle in till stan, vilket du så gärna ville.

I min värld var det aldrig ngt drama över detta öht. Förstår inte att vissa som tyckte det bara kunde ha frågat i sådant fall? Så klart att alla inte har varandra som vänner både här och där och lite till. Eller?

Jaja, bara ingen hyser agg så är jag nöjd! Detta handlade INTE om att vissa var bjudna och andra inte! Sedan har både jag och Marina självklart bjudit folk utöver Järfällatrådens invånare. Det är ju inget Järfällaparty direkt, bara för att vi lagt ut förfrågan här i tråden...

Hoppas iaf att folk vill komma, trist att du känner som du gör mirix och att Caroline nu blev arg/ledsen/vad hon nu är. Skönt att vissa inte har sett det som ett problem också.

Ha det gött ikväll tjejer, själv skall jag kila iväg till Sandra nu...

Kram!

Life sucks and then you die
  • BackinBlack

Lilla T: Vad tråkigt att du har ont.

flingan: Det spelar ingen roll om du har städat eller inte. Vi kommer ju för att umgås bara. Du ska se hur det såg/ser ut här hemma, särskilt när jag spontanbjöd en granne på hemlagad pizza här igår.

Själv är jag så in i bängen trött, fattar bara inte. Men jag ska hålla mig upprätt. Ibland går det över efter åtta någon gång och då sitter jag ju med ett gäng härifrån och glor på TV och snackar och har det bra.
    Jag hoppas att ni gillar choklad. Jag har just plockat ut mastiga chokladmuffins ur ugnene (innehåller godsaker som smält choklad, kanel OCH kakao) som dessutom ska ha frosting på sig när de har svalnat. Lämnar två av de tolv här hemma åt Uma och Chrille.

• flingansnö

Utteröga: Det låter kalasgott! 

LillaT: Det suger verkligen att ha ont... men här får du sitta still hela kvällen om du vill, vi sätter de ickegravida ngrlunda pigga på att fixa allt  
  • Lilla

Flingan: det låter bra! Och du behöver inte städa!

Uteröga: jag ääälskar choklad!

• BackinBlack

Bra att ni älskar choklad. Hoppas tio muffins räcker. Min frosting blev väldigt kladdig men det går nog att äta ändå. Ska bara försöka förpacka dem. Hehe.

Funderar på att gå och ta en dusch och byta kläder så kanske jag känner mig tiptop sen. Tröttheten är vansklig, men den ska BORT! För jag ska bort.

Svar på tråden Järfällatråden 8