• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Lilla

tip: tack! Gulligt sagt! Jag gillade din mage, så smidig och fin! Här blir det också pannkaka alldeles strax.

Vi har precis kommit in efter en timme utomhusvistelse med familjen. Vi tog en promenad (jag med stödbältet hårt fastsatt) med Idun på boben. Hon älskar att åka bob och vi hittade många små och större "backar" att åka nerför. Det var skönt att komma ut en sväng och kul att göra en familjegrej, men ack vad ont jag fick. Trodde ett tag att maken skulle behöva gå hem och hämta bilen för att köra mig hem, men jag lyckades gå. Härligt för själen! Jag tycker ju att det är synd att snön smälter bort... Nu när det äntligen har varit en "riktig" vinter med massa snö får den gärna stanna åtminstone mars ut. Sen får våren gärna komma med blommor och grönska.

• Marina

Låter som en lyckad kväll igår =) När blev ni utslängda hihi viktigt med er sömn ju!!!

Idag ska vi till lekpalatset så barnen får leka av sig, ska bli superskoj. Vi har varit där tidigare en söndag eftermiddag mellan typ 15-18 helt perfekt sen hem och duscha och natta barn =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Men, jag har ju helt glömt bort att tacka för all god mat, efterrätt och snacks som vi åt igår! Alltihop var mycket mumsigt!

Marina: vi blev hemskickade strax före midnatt. Hoppas ni får kul på Lekpalatset! Är det det som ligger i Veddesta?

Nu ska jag gå ner och fota snögubben som maken och dottern precis byggt och sen äter vi. Maten är klar!

• Disan

syster: Kontaktar dig ang grinden. Mitt folk ringer nog ditt folk.

Ang utgång efter erotikpartyt så löser det sig! Vi får ta det lite som det kommer. Om ngr vill stanna kvar här går ju det också bra

Kram alla!

Life sucks and then you die
  • Marina

Lilla T ja det var det i Veddesta vi var på, fast vi kom fram till att vi vill testa lekhuset i Bromma nästa gång, hoppas på att där inte är lika packat med "skitungar" .. Alltså på lekpalatset är där sjukt mycket barn som verkligen inte har nån hänsyn i sig =O Är det så j*vla ovanligt att barn kan visa hänsyn och ta det lugnt runt mindre barn...Tacka vet jag André han är försiktig runt alla mindre barn...Vet inte hur många barn jag sagt åt idag när dom hållt på att springa rakt över Isa... Lär inte föräldrar sina barn att man tar det lugnt runt små eller leker där dom stora får härja fritt....Jag gör det iallafall och tycker att alla borde göra det!!!

• Disan

marina: Jag håller med dig! Jag som inte är så förtjust i barn kan bli totalt skogstokig på föräldrar som inte bryr sig om att deras ungar blivit snorungar {#lang_emotions_yell} Så elakt mot barnen om inte annat. De vet ju inte bättre än att göra så som föräldrarna lär dem och säger de inte till att man skall ta hänsyn... Mumma. Inte. Blä. Arg.

Life sucks and then you die
  • Marina

Nä det är verkligen föräldrarnas fel, idag var där en förälder som jag skulle kunna nita, han var som en STOR snorunge själv, kasta bollar och kuddar inne i lilla inhägnaden där dom små är med sina barn typ 8 och 10 år gamla..När han ser våra blickar så säger han till barnen nä nu får vi sluta, här är små barn =0 .. Ca 5 min senare börjar han igen och så höll han på sa till barnen att sluta sen börja han igen om och om igen!!! Hur kan man va så pantad att säga till sina barn att sluta och sen hålla på själv igen...Vet inte folk att "barn gör som vi gör inte som vi säger" Han verka iallafall inte fatta mycket...

• BackinBlack

Smiter in mitt på morgonen fastän jag ska ringa förskolan nu.

Vill också tacka för maten och sällskapet än en gång i lördags. Det gör jag gärna om. Det var länge sedan jag var vaken sådär länge...

Lekpalatset här i Veddesta går jag aldrig tillbaka till. Dåligt planerat, särskilt om du har ett barn med liggvagn som behöver bäras och ammas. Dålig översikt i lokalerna och en massa oregerliga barn (och vuxna).

Här hemma blir VAB, igen. Vincent har snorat i fyra nätter och inatt var det värst, häftig andning och över 39 graders feber. Han började få feber efter lunch igår, när vi hade varit på dansen. Nu verkar han piggare, men jag går stenhårt på regeln om 24 timmar efter febern. Man vet ju aldrig om det kommer igen.

Uma ska till dagis i alla fall, men jag får avboka min intervju idag. Får försöka vara hemma och koncentrera mig på lilleman. Just nu sitter han vid mina fötter och vill ha uppmärksamhet. Sjunger och klappar händerna.

Ha en bra måndag. Mars månad, äntligen. Det går framåt.

• BackinBlack

tip: Tack detsamma. Verkligen kul att ses. Har träffat Mirjam, Elin och Therese som hastigast tidigare.

• Stora syster

Morgon! Vad ska alla göra för kul idag då? Jag måste fixa för Alex´s födelsedag imorgon, men blev inte så sugen när jag tittade  ut! Plusgarder iaf! Puh!

Har insett att det inte kommer funka att jag går på schema i vår. Vi vet inte alls vilka tider Jonta kommer jobba, troligtvis varje kväll och helg. Så på ons när jag e tillbax på jobbet ska jag snabba mig på o försöka ändra alla mina dagar fram till sommarn så kjag bara jobbar dagpass och bara vardagar. Hur tråkigt som helst... Blä! Men det blir nog för stressigt at försöka pussla ÄNNU mer än vad vi redan gör, om farmor skulle bli inblandad också, o behöva ha barnvakt var och varannan dag. Orkar inte.

Måste försöka slita mig från datorn nu, Loke ska iväg till fritis för lite stimulans nån timme och jag ska städa här. Sen har de stora sportlov.

Svar på tråden Järfällatråden 8