Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden

Älsklingen87: vår son får ingen välling alls nu när vi upptäckt veteallergin. Äter middag kl 17-17.30 och sen lägger han sig 18 och sover till 07 och sen äter vi frukost kl 08... Gröt äter han inte heller. Idag ringde jag dagis och barn mitt. Dagis skulle fixa vetefritt oxå men de ville ha intyg nu igen:( nyss sa de att de skippat det men vet inte om det handlar om att han har 3 allergier nu? Barn mitt skulle försöka fixa intyg o en dietist kontakt. Grejen är att läkaren inte hade skrivit nåt om misstänkt veteallergi i journalen... De hade oxå fel datum på över en månads skillnad när vi var där så det blev lite tjafs om det men jag hoppas det löser sig...
Är det någon som har mailadressen till en läkare eller klinik som utför patchtest?!
Tänkte jag skulle maila bilderna från vårat hemmagjorda och se vad han/hon kan säga om det. Vore bra att ha om vi skulle behöva kivas med läkaren om Bellas eventuella veteallergi!
ÄLsklingen87: jag tror faktiskt inte att en läkaren vill uttala sig om ett patchtest som de inte själva har utfört och itne har någon aning om var de olika allergenerna har suttit.
Ha en bra våffeldag! 
Har precis pratat med FK och handläggaren skulle ge ett beslustförslag på beviljat 1/4 VB. Hur brukar det bli då? Brukar man få det om handläggaren anser att vi ska ha det, eller är många som fått avslag trots det?
Ooo en annan fråga. Stärkelse innehåller det höga halter protein om man ex. inte tål majs eller vete? Vet att vissa ändå klarar ex. gluten mat vid vete allergi...
Här hemma har vi iaf fått bekräftat att för mycket vete ställer till det för fröken. Dvs hon kan äta ex. pasta 1 gång/vecka men inte dricka välling osv.