EL I skrev 2010-01-17 19:03:34 följande:
vi har väl testat det vanligaste nu mjölk, soja och ägg. De två förstnämnda är han helt klart allergisk mot trots negativa test, men ägg verkar han tåla. Så nu tror jag kanske att man få lägga ner det och acceptera att det är sån han är? Eller vad säger ni? Andra saker är ju rätt ovanligt trots allt. Det kanske bara är att acceptera det som det är just nu o sen så får man väl se om det dyker upp något mer som gör att man kan misstänka någon annan allergi eller nåt annat. det som är är ju utslagen (som ju kan vara atopiska eksem) samt hans "gnäll" som säkert är hans personlighet.
Jag tror att du får acceptera både och, både allergi och möjlig multiallergi. Så är alltså min äldste men inte de andra två, de är bara multiallergiska. Eftersom din son fortfarande har eksem så tycker jag att det vore klokt att utforska vidare, så vet du iaf säkert att det inte är det sen.
Guar mfl är en rejäl humörsänkare för min äldste son. Han verkar väldigt mycket känsligare för det än tex vete. Eftersom din inte tål soja så är det inte särskilt långsökt heller.