• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • Fille Fjonkan
    enny signatur skrev 2010-01-05 18:42:27 följande:
    Så tills dess så ska vill du inte veta?
    Jag är inte extremt intresserad av att veta hur det ligger till.
  • Smoky Barrett
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 18:45:53 följande:
    Suck, så larvigt. För allt jag vet är det heeelt sant. När de blir stora och inser att jag ev har påstått något felaktigt för dem kommer de inse att det var ett bra sätt att få dem att låta bli att äta snö. Jag är inte det minsta orolig att förlora deras tillit över detta. Innan du påstår at jag ljuger kanske du kan påvisa att jag har fel i mitt påstående?
    www.alltombarn.se/barn/1.11821/du-far-mask-i-magen-om-du-ater-sno-1.20592

Har varit uppe tidigare i tråden.

Barn är luriga små jäklar, jag skulle nog vara lite orolig om jag vore du.
  • Smoky Barrett

Men nu har vi helt kommit av oss igen. Och jag förstår inte varför jag faller för era trick. Suck! Tråden handlar om gul snö. Inte maskig snö.

• Fille Fjonkan
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 18:48:23 följande:
    www.alltombarn.se/barn/1.11821/du-far-mask-i-... Har varit uppe tidigare i tråden. Barn är luriga små jäklar, jag skulle nog vara lite orolig om jag vore du.
    Mhm, men jag är faktiskt mer orolig för att de ska få mask i magen av att äta snö än att de ska förlora sin tillit till mig över detta. Enligt länken _kan_ man få mask i magen om man äter snö, fel snö. Så för allt jag vet far jag med Sanningen till mina barn.
  • Smoky Barrett
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 18:54:29 följande:
    Mhm, men jag är faktiskt mer orolig för att de ska få mask i magen av att äta snö än att de ska förlora sin tillit till mig över detta. Enligt länken _kan_ man få mask i magen om man äter snö, fel snö. Så för allt jag vet far jag med Sanningen till mina barn.
    Men hur vet du då att det är fel snö, hur kan du avgöra det? Tom gul snö som ändå avviker från den normala färgen har vi ju kommit fram till att det kan vara annat. Fast jag tycker inte att du ska låta dina barn äta öl heller. Så du gör nog rätt iaf.
  • Fille Fjonkan
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 18:59:13 följande:
    Men hur vet du då att det är fel snö, hur kan du avgöra det? Tom gul snö som ändå avviker från den normala färgen har vi ju kommit fram till att det kan vara annat. Fast jag tycker inte att du ska låta dina barn äta öl heller. Så du gör nog rätt iaf.
    Det är enkelt, jag går inte in på detaljer om vilken snö barnen inte ska äta
  • Faile
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 18:59:13 följande:
    Nä, min 2-åring får inte äta gul snö, men ts får. För mig alltså.
  • Smoky Barrett
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 19:00:24 följande:
    Det är enkelt, jag går inte in på detaljer om vilken snö barnen inte ska äta
    Men om något av dina barn skulle äta snö i smyg, hur hanterar du det då?
  • Fille Fjonkan
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 19:01:41 följande:
    Men om något av dina barn skulle äta snö i smyg, hur hanterar du det då?
    Definitionen på "i smyg" borde väl vara att jag inte vet om det? Berättar de det i efterhand får vi skåda bajs i någon vecka för att försäkra att där inte finns några maskar...
  • h8him
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 18:54:29 följande:
    Det finns inga maskar i snö eftersom de inte överlever kylan. Man kan bli sjuk av att äta snö med bakterier i, men man får inte mask i magen.
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!