• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • Smoky Barrett
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 19:05:44 följande:
    Definitionen på "i smyg" borde väl vara att jag inte vet om det? Berättar de det i efterhand får vi skåda bajs i någon vecka för att försäkra att där inte finns några maskar...
    Men om dom inte berättar då?
  • Smoky Barrett
    Faile skrev 2010-01-05 19:01:40 följande:
    Nä, min 2-åring får inte äta gul snö, men ts får. För mig alltså.
    Det känns som om du försöker lura ts att äta gul snö, för att sedan stå bakom ett hörn och skratta. INTE okej.
  • Faile
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 19:14:19 följande:
    Det känns som om du försöker lura ts att äta gul snö, för att sedan stå bakom ett hörn och skratta. INTE okej.
    Nä, hade jag velat skratta hade jag lurat ts att slicka på en stolpe. DET är kul
  • Smoky Barrett
    Faile skrev 2010-01-05 19:17:42 följande:
    Nä, hade jag velat skratta hade jag lurat ts att slicka på en stolpe. DET är kul
    Hur kan du tycka att det är kul?? Ibland blir jag chockad!! Tänk om hon inte kommer loss??
  • Fille Fjonkan
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 19:13:29 följande:
    Men om dom inte berättar då?
    Då kommer jag inte få reda på det följaktligen inte veta att det finns något jag förväntas hantera.
  • MrsHW
    Trailer T skrev 2010-01-05 17:52:25 följande:
    Urin?
    Hahahaha.. Tyckte jag va lite kul ;)
  • Faile
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 19:23:06 följande:
    Hur kan du tycka att det är kul?? Ibland blir jag chockad!! Tänk om hon inte kommer loss??
    Man kan kissa sig loss
    Då blir ju snön gul visserligen, men då vet ju ts med bestämdhet att det inte är öl iaf och bör kanske inte äta just den snön.
  • BertilB

Har varit ett av mina favorit citat på MSN som personligt meddelande många gånger! För mig symboliserar uttrycket snarare att man inte skall göra saker som är uppenbart "puckade" eller "dumma". Vilka saker som kan vara "puckade och dumma" får väl var och en bestämma!

Till mina barn säger jag: Ät inte snö, för då kan man få mask i magen! Enligt vissa som pratat med mig om snöätande ungar, så menar dom att den "gula snön" innehåller bakterier och maskar.

Om det är sant eller inte vet jag inte! Men kiss kan aldrig vara ett bra alternativ att ha i munnen om man kan undvika det! 

• vickitoria

Ät gul snö för en captain morgan färgar också snön gul! Men eftersom barn inte ska dricka alkohol så ljug och säg att det förmodligen är kiss.

• Dilong
    BertilB skrev 2010-01-05 22:42:22 följande:
    Till mina barn säger jag: Ät inte snö, för då kan man få mask i magen!
    Har du testat att vara ärlig mot dem? Tex säga att "snön kan innehålla farliga ämnen"?
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!