• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • tebax

Jadajada.. orka förklara mig för dig. Jag säger bara att jag inte tänker komma med det uttrycket och du brusar upp som en annan höna.

Ari Gold skrev 2010-01-05 18:25:11 följande:
    Masken borträknad så är det FORTFARANDE så att det är mindre hälsovådligt för ditt barn att sitta ute och slicka på löv och snö och sand och lite av varje än att sitta inne med sina dagiskompisar och slicka på varandras leksaker (vilket små barn gör). De tungmetaller etc. som finns i snön är ju sådant som funnits i luften innan dvs det som dit barn andas varje dag pga att du valt att bo i stan. Kom inté DU och börja snacka om dubbelmoral efter det.
  • Smoky Barrett
    FreeForAll skrev 2010-01-05 18:23:11 följande:
    Ok, vi ÄTER inte kiss trots att det är ofarligt.
    Nej, om du VET att det är kiss är klart att du inte äter det. Men här i tråden har det ju kommit fram att gul snö kan vara massa olika saker, hur ska man då kunna veta säkert?
  • Smoky Barrett
    tebax skrev 2010-01-05 18:26:43 följande:
    Jadajada.. orka förklara mig för dig. Jag säger bara att jag inte tänker komma med det uttrycket och du brusar upp som en annan höna.
    Vi paratar om gul snö, inte hönor. Håll dig till ämnet tack.
  • Eisa

Lite vit snö är knappast farligt, men klart de inte ska vräka i sig. Men det tror jag alla begriper.

• Fille Fjonkan

Jag påstår med bestämdhet till mina barn att man kan få mask i magen om man äter snö. Om det är sant eller inte vet jag inte. Kanske tar jag reda på det en dag när barnen blivit för gamla för att vilja äta snö mer...

• enny signatur
    tebax skrev 2010-01-05 16:14:06 följande:
    Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö" eller "gul snö ska man undvika" Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!
    visst får min unge äta snö, men inte gul :)

Men det handlar väl mer om ett uttrycksätt? Inte att man mernar detbokstavligt oftast.
  • Smoky Barrett
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 18:35:51 följande:
    Jag påstår med bestämdhet till mina barn att man kan få mask i magen om man äter snö. Om det är sant eller inte vet jag inte. Kanske tar jag reda på det en dag när barnen blivit för gamla för att vilja äta snö mer...
    Så att du far med osanning till dina barn ser du inte som något problem. Vad händer när dom blir stora och inser att deras egen mor har ljugit för dom? Kommer dom någonsin att kunna lita på dig igen?
  • enny signatur
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-05 18:35:51 följande:
    Så tills dess så ska vill du inte veta?
  • viseversa
    k girl skrev 2010-01-05 16:17:07 följande:
    ...fast man vill väl inte att ungarna ska äta snö i överhuvudtaget? Det kan finnas olika mikroorganismer och mask i snö, bland annat.
    Skitsnack att det är mask i snö! Ha,ha var skulle den komma ifrån? molnen eller? Nej man kan INTE få maslk i magen av att äta snö. 
    Däremot kan det innehålla avgaser och annat skit. Mina ungar äter snö iallafall. Och det gjorde jag också som liten. Jag lever än {#lang_emotions_smile}. Och inte har jag fått mask i magen heller.
    Kanske ska dom inte äta gul snö just för att det kan vara kiss. 
  • Fille Fjonkan
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 18:40:22 följande:
    Så att du far med osanning till dina barn ser du inte som något problem. Vad händer när dom blir stora och inser att deras egen mor har ljugit för dom? Kommer dom någonsin att kunna lita på dig igen?
    Suck, så larvigt.

För allt jag vet är det heeelt sant.

När de blir stora och inser att jag ev har påstått något felaktigt för dem kommer de inse att det var ett bra sätt att få dem att låta bli att äta snö. Jag är inte det minsta orolig att förlora deras tillit över detta.

Innan du påstår at jag ljuger kanske du kan påvisa att jag har fel i mitt påstående?
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!