• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • Mei
    Mei skrev 2010-01-05 17:57:06 följande:
    Kommer inte den från Frank Zappas "Don't you eat that yellow snow"?
    ok, såg att ni redan avhandlat det...
  • Smoky Barrett
    Dilong skrev 2010-01-05 17:57:34 följande:
    Av vatten, vilket inte är detsamma som att snö och vatten är samma sak. Tex har snö en klart lägre densitet än vatten.
    Ok, då tror jag att jag förstår. Ursäkta min okunskap. :) Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig.
  • tebax

ner det

Mandragora skrev 2010-01-05 16:22:59 följande:
    Nert?
  • Ari Gold
    k girl skrev 2010-01-05 16:17:07 följande:
    ...fast man vill väl inte att ungarna ska äta snö i överhuvudtaget? Det kan finnas olika mikroorganismer och mask i snö, bland annat.
    Tror du på alla myter som din fritidsfröken lärde dig som liten?

Den om att man får kramp av att bada efter maten också?

Givetvis finns det inte mask i snö. Mask, liksom andra djur håller sig där det är varmt och näringsrikt. Snö är kall och näringsfattig, inga maskar överlever där ens om de skulle råka hamna där vilket de undviker. 

Även kissig snö är ur denna synpunkt ofarlig, möjligen kan snö med hundbajs innehålla någon slags parasiter.

Det man vanligen menar med "mask i magen" hos barn, är dock springmask och den förekommer varken hos hundar eller katter. Springmaskens ägg sprids mellan barn och genom att man delar leksaker.

Att vara ute och äta snö är definitivt bättre ur masksynpunkt än att tex. vara inne på dagis och bygga lego.
  • linjes

Klart man ska äta gul snö,det kan ju vara öl oxå{#lang_emotions_sunny}

• FreeForAll
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 17:38:54 följande:
    Dilong Jag förstår inte hur du tänker. Surströmming är äckligt och bajs är äckligt. Surströmming alarmerar fara med sin äckliga lukt. Luktar gul snö?
    Gul snö kanske inte luktar, men det är inte farligt att äta heller.
    Jag är PK, skjut mig.
  • Smoky Barrett
    Faile skrev 2010-01-05 18:10:16 följande:
    Jag har inget emot att du äter gul snö ts. Käka på du
    Men vi har ju kommit fram till att gul snö är urinerad på! Varför vill du då att ts ska käka gul snö? Jag förstår inte.

Hade jag vetat om att gul snö var urin, så hade jag ALDRIG smakat.
  • tebax

nu är det ju inte dirket just mask i magen jag har sagt eller hur? Det är avgaser, skit och ja fan vet allt där i snön. Jag vill iaf inte att mina barn ska äta någon sorts snö. Jag kommer inte kunna hindra det men jag kommer inte med såna uttryck som " ät ej gul snö"

• Faile
    Smoky Barrett skrev 2010-01-05 18:12:45 följande:
    Men vi har ju kommit fram till att gul snö är urinerad på! Varför vill du då att ts ska käka gul snö? Jag förstår inte.Hade jag vetat om att gul snö var urin, så hade jag ALDRIG smakat.
    Som nån skrev, det kan ju vara öl oxå. Dumt och missa.
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!