• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • tebax

förstår ju hur alla menar .Jag stör mig bara på uttrycket. Jag kommer ju aldrig kunna hindra mina barn från att äta men ska iaf försöka

vampyria2 skrev 2010-01-06 09:32:16 följande:
    Nääää jag äter inte snö själv, men tycker inte att det är så farligt i fall ungarna får för sig att smaka lite 
  • logg81

Jag smakade snö när jag var liten. Kan inte minnas att mamma sa åt mej att inte äta gul snö... Jag tror jag kopplade ändå att snö är vit annars är det något fel på den...

Barn stoppar väl det mesta i munnen. Sand, snö, sten, gräs osv...
    Ska man se det hela ur ett föroreningsperspektiv bör man inte gå ut öht och sätta luftreningssystem i hela hemmet.

Sen kan man ju undra hur gul snö hamnat där barn leker.... Tycker inte riktigt att den hör hemma där.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Arentorpbebis

Ät gul snö det kan vara öl!{#lang_emotions_cool}

• Ord blind

Ät gul snö, det kan vara öl!!

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    Arentorpbebis skrev 2010-01-06 09:56:29 följande:
    Ät gul snö det kan vara öl!
    Var ju inte meningen att härmas...
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Faile
    logg81 skrev 2010-01-06 09:39:34 följande:
    Jag smakade snö när jag var liten. Kan inte minnas att mamma sa åt mej att inte äta gul snö... Jag tror jag kopplade ändå att snö är vit annars är det något fel på den... Barn stoppar väl det mesta i munnen. Sand, snö, sten, gräs osv... Ska man se det hela ur ett föroreningsperspektiv bör man inte gå ut öht och sätta luftreningssystem i hela hemmet. Sen kan man ju undra hur gul snö hamnat där barn leker.... Tycker inte riktigt att den hör hemma där.
    Barn leker ju överallt, inte bara inom inhängnade områden Och hundar tex kissar överallt. Inte bara inom inhängnade områden
  • Marma
    Arentorpbebis skrev 2010-01-06 09:56:29 följande:
    Ät gul snö det kan vara öl!
    inte här inte, här e de så nåla att skulel de spilla öl i snön skulle deslicka upp den själva
  • NoMatter

Det där med att det finns mask i snön har jag hört sen barnsben men det är ju inte så troligt när man tänker efter lite. Jag undrar varifrån den villfarelsen kommer? Jag tror nämligen att de flesta någongång har hört det från sina föräldrar eller andra vuxna.

Det största modet är tålamodet!
  • lindaiv
    vampyria2 skrev 2010-01-06 09:05:49 följande:
    www.alltombarn.se/barn/1.11821/du-far-mask-i-...
    Bra och informerande "artikel" och så sant så!

Jag har alltid ätit snö när jag var liten, gott, spännande, läskande m.m

& jag låter min dotter äta snö om hon vill.... Dock inte om vi är i stan, el om snön se äcklig ut, men det är inget problem då ingen äter snö som ser äcklig ut.
  • logg81
    Faile skrev 2010-01-06 10:21:09 följande:
    Barn leker ju överallt, inte bara inom inhängnade områden Och hundar tex kissar överallt. Inte bara inom inhängnade områden
    Jag tänkte väl mest på lekplatser... Är man och leker på annat håll kan man ju inte klaga så mye om man hittar gul snö

Jag förstår inte varför man som hundägare går till en lekplats och rastar hunden där... kan man inte vara lite mer kreativ med sina promenader?
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!