• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Betty2

Nu läste jag ikapp och insåg... SHIT jag har ju missat Jordan i kväll! Såg du advokaterna oxå Zeke (för det missade jag ju oxå givetvis )? Det skulle vara fortsättning på förra veckans avsnitt och jag vill ju veta hur det slutade... Så om du (eller någon annan) vet får ni väldigt gärna berätta det för mig!

Har i alla fall haft en väldigt trevlig kväll med goda vänner på besök, god mat, väldigt gott vin, god efterrätt, god glögg och pepparkaksbakande. (dvs god deg! ) Mycket att äta och dricka i kväll alltså...

Önskar alla en riktigt härlig helg!

• Fiaflopp

Morrn morrn...kära gamla Proppen är tydligen tbx på riktigt eftersom jag onte sover alls längre.
    Finns risk att jag kommer tjata hål i huvudet på er om vårat jobbiga val...säg i från då snälla ni!!!
    Just nu faller en tår då jag skriver,så förbannat jobbigt!

Visst fan vill man ha sina egna gener men hur länge orkar jag må så här då kan man ju undra...inte länge till tror jag,vi får nog helt överlåta beslutet och råden till våra läkare,Södertälje och CvL...

Ha en bra Lördag!

• Majblomma12

God morgon!
    Kära Fia, tjata på! Det var därför den första tråden startades och så klart är det naturligt att du tjatar med oss, som du känt så länge.

Det jag känner är att jag omöjligt kan ge dig råd eftersom jag vet så lite om detta. ÄD - i princip ingenting. Din kropp - väldigt lite. När ni gjorde utredningen, vad var ert problem? Stopp i äggledarna? Och det var enda problemet? För i så fall ska du alltså fungera precis som vanligt, i övrigt? Du har inga problem med tunn slemhinna eller så? I så fall verkar det ju som att just ÄD skulle öka era chanser att bli föräldrar ganska dramatiskt.

Hur känner du inför det faktum att du kommer att bära ert barn, men att det inte är dina gener? Hur har du funderat kring det? När det gällde oss, så sa vi tidigt att funkar det inte med våra bidrag (ägg och spermier ) så väljer vi adoption i stället. Båda jag och sambon tyckte det var vår väg att gå. Kunde vi inte tillsammans skapa ett barn så ville vi göra ett barn som redan fanns till vårt i stället.

Som du ser, många frågor. Men tjata på, Fia. Jag orkar alltid lyssna, särskilt nu när jag äntligen mår bättre. KRAM

• Fiaflopp

Tack vännen...
    Vi gjorde utredning och det enda felet var stopp i båda ledarna,inget fel på livmoder eller slemhinnor...det ser exemplariskt ut enl läkaren.
    Det som gjort för oss svårt att få bra befruktade ägg som vill fastna är min dåliga äggkvalitet,men sista gången nu så var det jättefin kvalitet och däav vår ångest...om rökstoppet har visat sig nu menar jag.
    Jag tror som P att om jag får bära ett barn med hans gener och vi vet ju ej donatorn så hon blir inte delaktig i "vår" graviditett.
    Jag ser nog inga problenm eller hinder med att testa ÄD.det är jag som bär barnet,jag som föder och jag som får underverket på mitt bröst då den är framme hos oss...
    Dessutom så har den P-s alla gener och honom älskar jag ju till dödagar så jag har inga funderingar på varför detta inte skulle vara någon lösning egentligen utan det enda jag funderar över nu är nog att tänk om det inte funkar...hur mycket orkar en människa?

• Fiaflopp

JAg vet inte ännu om de tittar extra på just embryots kvalitet innan det blir ET i ÄD-processen men det borde de ju göra tycker man...

• Majblomma12

Ja. det är ju en berättigad fråga. Vad säger läkarna, då? Vilken procentuell chans ger de er att lyckas med ÄD? Hur många ägg får man? Om man bara får ett, och det inte befruktas, räknas det ändå som ett försök?

• Fiaflopp

Vi ska till läkaren Onsdag nästa vecka så då får vi svar på alla frågor!
    Det jag vet är att alla ägg som donatorn får ut är våra,och de som blir över hamnar i frysen och kostar 10.000 varje upptining (hela embryon).
    Kvinnan som donerar är utredd till max så att man får ut ett är fruktansvärt ovanligt...

• Majblomma12

Ahhh... så det funkar som en vanlig IVF, så tillvida att man får många försök från ett, om man har tur!. Spännande. Alla tummar till er!

• Fiaflopp

Tack vännen...
    Vi orkar inet mer har vi sagt nu så det får bli ÄD...
    hoppas jag får vara kvar hos er ändå...

• Majblomma12

Självklart! Du kommer alltid att vara en av oss.

Svar på tråden Dansar med vargar!