• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Fiaflopp

Skönt att höra...
    'Känns lite trist dock men jag får lite av samma mediciner som ivf.are så visst kan jag prata hormoner ändå...

• Majblomma12

Ja, men framförallt kan du prata om allt annat. Ditt hopp, dina sorger, din längtan, din glädje. De är desamma, oavsett, eller hur? >--- ---

• Fiaflopp

JAvisst...Ska bli skönt att få komma vidare!

• Majblomma12

Det förstår jag. Just känslan av att stå still och stampa, det är ju det som är värst...

• Fiaflopp

Precis...
    Återkommer med rapport i Januari då vi varit där på första besöket...

• Hstintan

Hej!

FF: hoppas att det känns bra nu när ni tagit ett beslut. Att vara i valet och kvalet är som en skärseld. Tankarna far hit och dit. Om, ifall, kanske, eller, antingen: ord som inte vet vilken fot de ska stå på. Men när det är över och beslutet infunnit sig brukar ett lugn sprida sig genom kroppen. Hoppas att det kommer till er också. Puss till er båda!

Java: inte kan man hångla till Lasermannen. Eller? Fick krypa till kojs ensam och ohånglad. Men med massa popcorn i magen som sög upp allt surt vin som låg där och skvalpade

Idag har jag avklarat en till julmarknad. Den i Hornstull. Kan rekommenderas om ni letar lite annorlunda grejer. Köpte ett urcoolt linne till min systerdotter. Och en disktrasa med texten Killar kan till M. Nu när han ska sköta allt hushållsarbete

Nu ska jag surfa och leta julklappar till alla andra. Ibland är det jobbigt att ha stor släkt. Hittar ju oftast grejer till mig själv. Ska köpa en sån där tång också. Såg att SS gjort det och jag kan tänka mig så fin hon blev med den. Sötnosen där!
    vi hörs!

• Fröken positiv

Kikar in och kollar läget.
    Vargen är ute och slår klackarna i tacket med en kompis som är gräsänklig så jag känner mig lite övergiven

Men här verkar det inte vara en enda kotte...

• Java

jag vill ha en full varg!!!!!

• Liten Leo

Godmorgon, godmorgon, hör fåglar sjunga glatt, godmorgon, godmorgon i köööööör....

God fömiddag kanske passar bättre...

Här har det babblats för fullt märker jag.

FF- (visst minns jag gamla Proppen) härligt att ni kommit fram till hur ni vill gå vidare. Oavsett lösning har generna inget med kärlek att göra. Det finns vänner jag älskar mer än vissa släktingar. Nu håller vi tummarna över att detta är lösningen för just er!

Zeke- så du letar fortfarande efter ett fynd på Stokke Keep looking! Själv är jag för lat och kommer använda de saker jag själv sov i som baby. Lat eller snål... gränsen är hårfin

Ang föräldrapenning så har vi har fått inbjudan till informskväll hos Försäkringskassan ang detta. Då ska de gå igenom alla regler. Det är ju också så har jag för mig att efter att barnet fyllt 18 (eller var det 12) månader måste man ta ut mins 5 dgr/vecka eller liknande. Garantidagarna kunda man däremot spara tills barnet gått första året i skolan. Försäkringskassan har ett bra verktyg för att räkna ut detta om man skaffar sig en inloggning hos dem. Vissa företag har ju också en föräldraförsäkring som betalar upp lönen efter som man av FK bara får 80% av sin sjukpenninggrundande lön vilket idag är ett maxtak på ca 25000:-. De som tjänar mer förlorar pengar där. Så titta över hur era arbetsgivare har det med en extra föräldraförsäkring.
    Men jag är inte expert på detta...

Nu sittet jag mest och längtar efter lussebullar och julmust! Mums!

Svar på tråden Dansar med vargar!