• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Emeli
    StarkMamma skrev 2010-02-06 19:13:09 följande:
    Uttalar det Djohnny precis som amerikanska uttalet. Har den bokstaveringen för att få rätt uttal.Tror inte han får problem att stava namnet.
    Vem som helst som kan det minsta lilla engelska VET att Johnny (och John) ska uttalas med ett lätt 'dj'-ljud, eller hur? OM ni i familjen konsekvent uttalar hans namn på det engelska viset kommer övriga att ta efter. Men stavningen Djohnny leder bara till förvirring. Min engelske vän sa 'Deedjohnny' när han såg stavningen. {#lang_emotions_laughing}
  • StarkMamma
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-06 22:28:04 följande:
    Intressant. Din dotter var så speciell så hon var inte en Robin som alla normala flickor och pojkar med namnet, hon var en Robiiiiin, det var det enda som passade?
    Nej hon är en Robiin. Uttalas som stenen rubin fast med o istället för u.
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Användarnamn är för mesar
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:24:57 följande:
    Nej hon är en Robiin. Uttalas som stenen rubin fast med o istället för u.
    Och är det detta "unika" namn som gör dig till en bättre mamma än alla andra? Eller varför är du årets bästa morsa?
  • StarkMamma
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-07 09:41:12 följande:
    Och är det detta "unika" namn som gör dig till en bättre mamma än alla andra? Eller varför är du årets bästa morsa?
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50581864.html

Detta gör mig till bästa mamman!
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Användarnamn är för mesar
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:42:28 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50581864.html Detta gör mig till bästa mamman!
    Jag förstår inte. Blir man en bättre mamma för att man är allvarligt sjuk? Ledsen, men jag köper det inte. Jag tycker mest att det är osmakligt att börja sätta sig själv över alla andra, särskilt när man inte vet ett skvatt om vad de har i baggaget och hur deras liv ser ut. Sorry.
  • viseversa
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-07 09:53:22 följande:
    Jag förstår inte. Blir man en bättre mamma för att man är allvarligt sjuk? Ledsen, men jag köper det inte. Jag tycker mest att det är osmakligt att börja sätta sig själv över alla andra, särskilt när man inte vet ett skvatt om vad de har i baggaget och hur deras liv ser ut. Sorry.
    Håller med. Fattade inte heller vad länken hade ed föräldraskap att göra!
  • Pitufita
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:42:28 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50581864.htmlDetta gör mig till bästa mamman!
    Världens bästa mamma? O DU RÖKER FORTFARANDE?? Min mamma dog utav KOL för att hon rökte. Jag tycker det e rent ut sagt för jävligt jag saknar henne varje dag hon slutade röka men det var för sent. Men trots att det var min mamma svarade jag henne. Ja mamma vad ska jag säga det är ju självförvållat tyvärr ledsen o säga det. Hon svara jag vet. Inte önskade jag att hon dog jag önskade bara att hon förstått mkt tidigare att rökning dödar vilket det var i det här fallet. Men att man fortsätter röka trots lungsjukdom gör en inte till världens bästa mamma tyvärr det gör en till världens mest egoistiska mamma.
  • smah

Omg sluta namn- och klassmobba! Ok, namnen är WT men om alla tar sig friheten att klaga över hur heeemskt det är att ge sina barn såna namn så bidrar nu bara till att skapa en uppfattning om att det är ok att sparka "nedåt"...För barnens skull är det mycket bättre att försöka få namnen accepterade. Sorglit nog är det ju hur andra uppfattar namnen som avgör hur barnen kommer att bemötas i framtiden och då har vi som vuxna ett ansvar för att ge alla barn samma chans och inte döma dem utifrån deras namn:P

• KalleKn
    Majskolven skrev 2010-01-14 10:45:19 följande:
    Hahaha, det kanske jag som är helt urbota dum nu men hur i hela friden skulle ett namn kunna påverka i vilken riktning barnet kommer att gå som äldre, dvs beblanda sig med kriminella gäng osv.. Det var någon här som nämnde Kevin (även en kollega har förmodligen läst samma artikel) som ett typiskt kriminellt namn å valt från en lägre samhällsklassfamilj??? Öhh, ja jag tar åt mig faktiskt då min son heter Kevin, kort å gott utan några krångliga stavelser för att göra det mer unikt. Betyder det då att jag kan ge upp all form av fostran å vägledning för att göra honom till en bra medmänniska, han kommer ändå bli kriminell för att han, den arma stackaren har döpts till Kevin, ack å ve! Kollar man listan på kriminella är jag helt säker på att den är fullduttad av vanliga namn men de fäster sig inte lika lätt på minnet, tyvärr kanske. Dessa namn kom upp på kriminell listan jag hittade på nätet: Jessica, Kent, Simon, Robin, Ulf, Leif, Peter och Mattias. Ett urval från sthlm utan efternamn eftersom det verkar ha mindre betydelse i detta forum.
    Eftersom vissa namn är mer vanliga inom vissa kretsar så kommer ett barn med dessa WT namn att bli behandlade därefter, folk har fördommar vad vi än säger och förr var det y-namnen som var WT, idag är det Kevin, Liam etc som är skitnamn. Har man gett sitt barn det namnet så har man gett sitt barn lite extra uppförsbacke, hade man inte koll på det när man gav dom namnet så tänkte man inte efter och risken är ju rätt överhängande att man faktiskt hör till nämnda grupp.
  • KalleKn
    Majskolven skrev 2010-01-15 11:41:59 följande:
    Håller med dig. Men vilka språk tillhör frisiska och flamländska? Har aldrig hört förut:)
    Det var du som funderade på Liam och hade en Kevin...  Ok. Frisiska kan väl inte alla men flamländska det lärde man sig på mellanstadiet var det hör hemma och kommer man bara ihåg lite från geografin i Europa så grejar man frisiska oxå.
Svar på tråden Fulaste namnet?