• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • M C
    smah skrev 2010-02-08 10:53:26 följande:
    Omg sluta namn- och klassmobba! Ok, namnen är WT men om alla tar sig friheten att klaga över hur heeemskt det är att ge sina barn såna namn så bidrar nu bara till att skapa en uppfattning om att det är ok att sparka "nedåt"...För barnens skull är det mycket bättre att försöka få namnen accepterade. Sorglit nog är det ju hur andra uppfattar namnen som avgör hur barnen kommer att bemötas i framtiden och då har vi som vuxna ett ansvar för att ge alla barn samma chans och inte döma dem utifrån deras namn:P
    Hur menar du att det är mobing?
    Är min åsikt att Jonny Conny Ronny är fängelsenamn mobbing? I min enfald fick jag för mig att de är vanligare i fängelset än Mattias, Carl och Philip är. Men vad vet jag, jag kanske bara hittar på.

{#lang_emotions_dreamer}

Det är inte namnet i sig som gett dem ryktet, det är för att det är sant.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Mammisen

Namnet jag skrattade mest år i vår namnbok var Dammianus. Hur kan man döpa sitt barn till det? "Damm-i-anus"?

Fy sjutton sen för Celeste och Robert! haha. Och Ingegerd!

• KalleKn
    Mammisen skrev 2010-02-08 13:15:39 följande:
    Namnet jag skrattade mest år i vår namnbok var Dammianus. Hur kan man döpa sitt barn till det? "Damm-i-anus"? Fy sjutton sen för Celeste och Robert! haha. Och Ingegerd!
    Hellre Dammianus än Cumianus
  • hejpa

nova, tindra, engla/ängla. uh, de låter så... gittriga O_o
    sen tycker jag att det är fult med gubb/tant-namn på barn. typ folke, bertil, inger, britta, greta, osv..

• hejpa
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:42:28 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50581864.htmlDetta gör mig till bästa mamman!
    ja, fett bra mamma som är lungsjuk men fortsätter röka.
    tycker snarare synd om dina barn, som har en så egoistisk mamma.
    och på ett läskigt och sorligt sätt så låter din tråd som en skryt-tråd...
    tjena, jag är dödssjuk och jag är bäst!
  • KalleKn
    hejpa skrev 2010-02-08 14:10:21 följande:
    ja, fett bra mamma som är lungsjuk men fortsätter röka. tycker snarare synd om dina barn, som har en så egoistisk mamma. och på ett läskigt och sorligt sätt så låter din tråd som en skryt-tråd... tjena, jag är dödssjuk och jag är bäst!
    Tyvärr är ju hennes tråd ett tydligt tecken på att samhället måste göra allt för att stoppa rökningen.
  • April Mamma
    hejpa skrev 2010-02-08 14:02:26 följande:
    nova, tindra, engla/ängla. uh, de låter så... gittriga O_o sen tycker jag att det är fult med gubb/tant-namn på barn. typ folke, bertil, inger, britta, greta, osv..
    Vilka namn tycker du om då? Inte nya och inte gammal =)
  • Användarnamn är för mesar
    hejpa skrev 2010-02-08 14:10:21 följande:
    ja, fett bra mamma som är lungsjuk men fortsätter röka. tycker snarare synd om dina barn, som har en så egoistisk mamma. och på ett läskigt och sorligt sätt så låter din tråd som en skryt-tråd... tjena, jag är dödssjuk och jag är bäst!
    Mm eller hur...

Jag i min enfald trodde att ett bra föräldraskap berodde på hur man tar hand om sina barn, inte på ens eget hälsotillstånd..
Svar på tråden Fulaste namnet?