• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • April Mamma
    KalleKn skrev 2010-02-17 13:12:24 följande:
    Visst men döp då ungen till Celsius Kelvin Farenheit Aprilsson.
    Ska inte ha flera barn tyvärr, så du kan få ta dem namnen Dom passar nog dig...
  • Emeli
    KalleKn skrev 2010-02-17 13:12:24 följande:
    Visst men döp då ungen till Celsius Kelvin Farenheit Aprilsson.
    {#lang_emotions_laughing}
  • DenNamnbitne
    Lilla Lime skrev 2010-02-17 12:48:35 följande:
    DenNamnbitne skrev 2010-02-17 01:12:22 följande: MiloLiamVanessaMelissaKelvinDevinTrixieRobinFatmaS amanthaNeoZionHör inte till de finare namnen tycker jag levin hör väl lite dit? o caspian? Vår katt heter trixie. men på en människa är det fult. Vår dotter fick namnet engla i andra namn för att hon föddes stilla. Så hon blev vår lilla ängel. Annars hade jag aldrig valt det namnet.
    Levin är ganska fint tycker jag, jag uttalar det lite annorlunda än Kevin och Devin, alltså Leeeevinn. Caspian är väl lite roligt men ingen favorit, det hör dock inte till fula namn direkt!
  • Lilla Lime
    DenNamnbitne skrev 2010-02-17 18:49:12 följande:
    Levin är ganska fint tycker jag, jag uttalar det lite annorlunda än Kevin och Devin, alltså Leeeevinn. Caspian är väl lite roligt men ingen favorit, det hör dock inte till fula namn direkt!
    Okej. Känner en levin, o hans namn uttalas som du säger. men sen känner jag även 2 som heter Levin i efternamn... så känner ändå att det är mer ett efternamn för mig...
  • Maseralda

Har blivit lite allergisk mot Engla/Tindra/Wilda vilka alla finns i en viss bekantskapskrets i min närhet, föräldrarna bevisar tyvärr fördomen om WT då alla är lågutbildade. Själv har jag inte heller gått gymnasiet men jag anser mig vara allmänbildad ändå {#lang_emotions_laughing} Inte för att det egentligen har med saken att göra men om 50% av tjejerna som föds får ett visst namn så undviker jag det helst. Namn med U är fula som Urban, Ulla, Kurt, Ruben... Kevin tyckte jag mer om förut men Chewin får mig att tänka på Chewbacca, haha. Konrad är även hemskt...

• NmjF

Jag tycker att allt som man till varje pris ska krångla till blir fult. Komplicerade stavningar eller då man döper barnet till något långt och krångligt som ingen kommer att kalla det. Jag gillar enkla namn. Min son heter Manne. Enkelt. Fint!

• MalloryKnox

Min son heter den finska versionen av Alexander, alltså Aleksanteri. Det är såklart krångligt för svenskar att säga och uttala rätt, får ofta bokstavera det. Men jag kallar honom ALEKSI och mormor och många andra kallar honom SANTTU, Santeri, Nikolai (som han heter i andranamn) osv. Ville inte döpa honom till ALEKSI för det känns som en förkortning, hellre kallar jag honom  Aleksi då :) Det är väldigt fint tycker jag, men svenskar har nog delade meningar om ALEKSANTERI, men Aleksi tycker de flesta av mina vänner och bekanta är ett häftigt namn och det tycker jag med!

• Cillisen

Alicia/alice/Felicia skulle jag aldrig döpa mitt barn till. Inte heller Madicken eller Ronja. Killnamn vet jag inte riktigt.

• Frejon
    NmjF skrev 2010-02-17 21:06:52 följande:
    Jag tycker att allt som man till varje pris ska krångla till blir fult. Komplicerade stavningar eller då man döper barnet till något långt och krångligt som ingen kommer att kalla det. Jag gillar enkla namn. Min son heter Manne. Enkelt. Fint!
    långt och krångligt e inte bra. tar lång tid för barnen att lära sig vad de heter och så varför krongla till det då man kan låta bli.
    Vill annars inte säga vilka som e fula, smaken är som baken delad....å gud va tråkigt de skulle bli annars om alla hadde samma smak. Alla skulle heta samma sak...Blä
Svar på tråden Fulaste namnet?