Fulaste namnet?
Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?
Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?
Har blivit lite allergisk mot Engla/Tindra/Wilda vilka alla finns i en viss bekantskapskrets i min närhet, föräldrarna bevisar tyvärr fördomen om WT då alla är lågutbildade. Själv har jag inte heller gått gymnasiet men jag anser mig vara allmänbildad ändå
Inte för att det egentligen har med saken att göra men om 50% av tjejerna som föds får ett visst namn så undviker jag det helst. Namn med U är fula som Urban, Ulla, Kurt, Ruben... Kevin tyckte jag mer om förut men Chewin får mig att tänka på Chewbacca, haha. Konrad är även hemskt...
Jag tycker att allt som man till varje pris ska krångla till blir fult. Komplicerade stavningar eller då man döper barnet till något långt och krångligt som ingen kommer att kalla det. Jag gillar enkla namn. Min son heter Manne. Enkelt. Fint!
Min son heter den finska versionen av Alexander, alltså Aleksanteri. Det är såklart krångligt för svenskar att säga och uttala rätt, får ofta bokstavera det. Men jag kallar honom ALEKSI och mormor och många andra kallar honom SANTTU, Santeri, Nikolai (som han heter i andranamn) osv. Ville inte döpa honom till ALEKSI för det känns som en förkortning, hellre kallar jag honom Aleksi då :) Det är väldigt fint tycker jag, men svenskar har nog delade meningar om ALEKSANTERI, men Aleksi tycker de flesta av mina vänner och bekanta är ett häftigt namn och det tycker jag med!
Alicia/alice/Felicia skulle jag aldrig döpa mitt barn till. Inte heller Madicken eller Ronja. Killnamn vet jag inte riktigt.
Orvar, Kurt