• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Sunkiissed
    Elilia skrev 2010-02-22 15:08:28 följande:
    Orvar, Kurt
    Ja, de är fula namn!

Mina heter Filippa och Liam. Vi kände inga och hade inga koplingar till de namnen och så tyckte vi de var fina namn.

Haha sett att måna tycker Liam är ett fult namn, tur att vi alla tycker olika {#lang_emotions_wink}
  • southernbelle
    SandraLindholm skrev 2010-02-22 15:12:15 följande:
    Ja, de är fula namn! Mina heter Filippa och Liam. Vi kände inga och hade inga koplingar till de namnen och så tyckte vi de var fina namn. Haha sett att måna tycker Liam är ett fult namn, tur att vi alla tycker olika 
    Liam, kevin, Tindra, Engla osv verkar vara namn som folk enera hatar eller älskar. Fast det är väl tur att det finns olika smaker
  • tessum

Jag tycker att det är fint med att stava namnen lite konstigt. Då får barnen ett lite mer "eget" namn. 

Tror att jag har svårt för namn som Kevin, William, Tindra mm för att de är så uttjatade.

• Sunkiissed
    southernbelle skrev 2010-02-22 15:19:06 följande:
    Liam, kevin, Tindra, Engla osv verkar vara namn som folk enera hatar eller älskar. Fast det är väl tur att det finns olika smaker
    Jaa det verkar som det... Kevin vet jag att min svägerska vill döpa sin son till. Då får vi två "hatarnamn" i familjen {#lang_emotions_wink}

Jag visste faktiskt inte att Liam var så vanligt, inte heller Filippa, men det har visat sig vara det. För mig gör det inget, jag vill bara inte ha någon koppling till mina barns namn, alltså till någon man känner eller är bekant med. {#lang_emotions_smile}

Sen var vi ju tvugna att bestämma oss rätt snabbt så det var inte så mycket funderingar kring namn innan barnen kom i v24.
  • Mary Wollstonecraft

Rutger är det fulaste namn jag vet! Som tur är träffar man inte på det så ofta :)
    Liam, kevin, Tindra etc tycker jag inte är fula, men de signalerar något jag skulle ha svårt att se förbi för egen del.
    Sonen heter Åke - kort, koncist och sött, tyckte vi! Men många ojar sig, och tänker omedelbart på diverse män i övre medelåldern de råkar känna som heter så :)

• LyckligtSlut

Äh

Nåväl. Skulle aldrig döpa ett barn till Camilla eller Sandra, men det beror väl inte på att namnen är direkt FULA.

• CHARLATAN

Linda, Malin, Sara.. och liknande.
    Erik, David, Johan.. och liknande.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • April Mamma
    SandraLindholm skrev 2010-02-22 15:12:15 följande:
    Ja, de är fula namn! Mina heter Filippa och Liam. Vi kände inga och hade inga koplingar till de namnen och så tyckte vi de var fina namn. Haha sett att måna tycker Liam är ett fult namn, tur att vi alla tycker olika 
    Jag har en Liam..och om han hade blivit en tjej så hade hon fått namnet Filippa, bra smak =)

Jag tycker att det är så fånigt att vissa namn, bla Liam kallas för Wt namn...Vissa personer här på Fl har ju blivit jätte rädda för att döpa sitt barn till ett visst namn bara för att vissa påstår att namnet klingar Wt...Skit fånigt!
    Visst att vissa namn förekomma oftare i vissa samhällsklasser men bara för det så måste väl inte namnet "dum förklaras", I dagens läge så känns det som om att alla namn döps i alla samhällsklasser.....
  • Sunkiissed
    April Mamma skrev 2010-02-22 16:02:29 följande:
    Jag har en Liam..och om han hade blivit en tjej så hade hon fått namnet Filippa, bra smak =)Jag tycker att det är så fånigt att vissa namn, bla Liam kallas för Wt namn...Vissa personer här på Fl har ju blivit jätte rädda för att döpa sitt barn till ett visst namn bara för att vissa påstår att namnet klingar Wt...Skit fånigt!Visst att vissa namn förekomma oftare i vissa samhällsklasser men bara för det så måste väl inte namnet "dum förklaras", I dagens läge så känns det som om att alla namn döps i alla samhällsklasser.....
    Ojdå, vilket sammanträffande {#lang_emotions_wink}

Jag hann ju aldrig läsa här på FL innan jag fick barn, tur var väl det, hade väl aldrig vågat. Vad man än gör så klagas det här. Tilomed om man ger sina barn ett visst namn {#lang_emotions_tongue_out}

kan säga såhär, barnen heter Dewill i efternamn, så de kommer sticka ut ändå utan att behöva heta något ovanligt i förnamn {#lang_emotions_cool}
  • Yoshii
    April Mamma skrev 2010-02-22 16:02:29 följande:
    Jag har en Liam..och om han hade blivit en tjej så hade hon fått namnet Filippa, bra smak =) Jag tycker att det är så fånigt att vissa namn, bla Liam kallas för Wt namn...Vissa personer här på Fl har ju blivit jätte rädda för att döpa sitt barn till ett visst namn bara för att vissa påstår att namnet klingar Wt...Skit fånigt! Visst att vissa namn förekomma oftare i vissa samhällsklasser men bara för det så måste väl inte namnet "dum förklaras", I dagens läge så känns det som om att alla namn döps i alla samhällsklasser.....
    haha Min Liam skulle också hetat Filippa om han blev en liten flicka {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Fulaste namnet?