• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • SaraKlara

Ja det är många namn
    Jag vill inte ha något som sticker ut tex Månfager, även om det inte klingar fult så skulle jag inte döpa mitt barn till det. Sen behöver det inte vara jättevanligt men det ska inte heller vara konstigt. Hur kul kan det vara att heta Månfager Persson tex.

SEn namn som är tråkiga och ligger för nära i generation skulle jag inte döpa till som tex Lena, Birgitta, Niklas, Eva. Imnte för att de är fula men det känns som d egjort ditt och kanske våra barnbarn väljer dem sen .

Sen finns det namn som jag tycker är rent fula, som Ursula, Brynolf mm.

• simone

Rasmus, Kevin, Kasper, Cassandra. Och så Morgon e ju inte heller nån höjdare. Skulle aldrig komma på tanken att döpa till nåt av dessa namn, fruktansvärda.

• jelica83

Tindra, Kevin, Liam, William, Cassandra, Stephanie och liknande är lite uttjatade men absolut inte "fula" - de har bara fått en viss stämpel...
    Dessutom skulle jag välja bort konstiga stavningar som Cewin.

Riktigt fula namn är mina föräldrars generations namn som Göran, Bodil, Gerd, Gunnar, Ursula, Marianne och Rolf. Fy... :)

• BaraCarolina

Ragna och styrbjörn är inte heller så fina
    Sen håller jag me, killnamn som slutar på y typ conny är är kriminella *skrattar* dock känner jag en Conny och en Ronny som är helt underbara män....

• DenNamnbitne
    BaraCarolina skrev 2010-03-17 14:27:46 följande:
    Ragna och styrbjörn är inte heller så fina Sen håller jag me, killnamn som slutar på y typ conny är är kriminella *skrattar* dock känner jag en Conny och en Ronny som är helt underbara män....
    Styrbjörn gillar jag{#lang_emotions_tomte}
  • Anonym (G)

Det finns många. Några är Texas, Tindra-Lee och Bert.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kevin Kevinsson)
    Anonym (G) skrev 2024-08-27 23:10:30 följande:

Det finns många. Några är Texas, Tindra-Lee och Bert.

Men Nova-Lee är sött. eller hur?
    Obs! ironi.
  • Anonym (G)
    Anonym (Kevin Kevinsson) skrev 2024-08-27 23:31:37 följande:
    Men Nova-Lee är sött. eller hur?
    Obs! ironi.
    Tycker att namnet i sig är ganska fint men det har blivit så vanligt och uttjatat och stavningen ger WT vibbar. 
Svar på tråden Fulaste namnet?