• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Anonym (G)
    Anonym (Nia) skrev 2024-08-28 13:44:11 följande:

Såg det namnet här på FL igår den en förälder funderade på att döpa sitt barn till Diamantuss. Har ännu inte kunnat släppa det. 

Aldrig hört förut. 
  • Anonym (Tanja)

Såg det namnet här på FL igår den en förälder funderade på att döpa sitt barn till Diamantuss. Har ännu inte kunnat släppa det. 

Inte jag heller. Har bara hört Diamon, tror dom var franska lr något.
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Tanja) skrev 2024-08-28 14:29:05 följande:
    Inte jag heller. Har bara hört Diamon, tror dom var franska lr något.
    Förlåt, skulle citera G!
  • Supersemlan
    Anonym (H) skrev 2024-08-28 13:30:30 följande:

Och alla tilljobbade Namn. Helt allergisk mot Ninorta, Minelle, Emenellah emelindah novelia noelle osv sista rimmar på mjäll eller nicotinell

Nu är förvisso namnet Noelle ett gammalt franskt namn med rötter som sträcker sig tillbaka till medeltiden. 

Men att tycka att det är fult kan man såklart göra i alla fall. :)

• Anonym (Nia)
    Anonym (G) skrev 2024-08-28 14:21:31 följande:
    Aldrig hört förut. 
    Har nog absolut ingen i världen hört! 😒
  • Anonym (Lis)

Såg också det, hon ville döpa efter nån ädelsten. Enda vettiga namnet är väl Agaton då, resten var hemska. Diamantus,  zirkonia mm
  • Anonym (Nia)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-28 15:37:26 följande:
    Såg också det, hon ville döpa efter nån ädelsten. Enda vettiga namnet är väl Agaton då, resten var hemska. Diamantus,  zirkonia mm
    Precis det 😂
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tanja)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-28 15:37:26 följande:
    Saffira är väl inte så farligt om det fanns med? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Tanja) skrev 2024-08-29 00:29:34 följande:
    Saffira är väl inte så farligt om det fanns med? 
    Safira är vanligt arabiskt namn. nu är inte jag arab men tycker det är fint. min f d svärmor hette så. Är ju en ädelsten 
Svar på tråden Fulaste namnet?