• Leelo

Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?

Vilken vecka är ni i och hur mkt har ni gått upp i vikt?

Jag är i v 24, har gått upp 4 kg, fr 55.5-59.5 kg, första barnet, förväntar mig att det kommer att ticka snabbare uppåt nu på vågen..

• Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?
  • Soluppgång
    Brunette skrev 2014-10-18 07:57:38 följande:

Ok mår du bra för övrigt? :)

Peppar peppar så har jag fortfarande bara illamående från o till o ska ha bf den 16 nov

Jag mådde illa mycket under våren, spydde hyfsat mycket, sista gången jag spydde var i slutet av vecka 18, mådde sedan någon liten stund dagligen illa till ca vecka 20 (bara mycket lite sista 1-2 veckan då).

Sedan har jag dragits med "för tidiga sammandragningar" sedan vecka 20+1, men då har jag inte haft sjukdomskänsla men har fått ta det lugnt för att inte råka inducera för tidigt födsel, och har svårt att sitta/stå/gå så mycket utan att få sammandragningar. Har också ont i svanskotan sedan vecka 12.

Jag ser lite rund ut i ansiktet och så men inte så farligt tycker jag, jag startade ju på BMI 19.0 så min viktuppgång känns OK tycker jag. Ska försöka gå ner till 51 kg igen inom 1 år efter födseln tänkte jag, har tänkt att promenera mycket när jag klarar det igen. :D (Just nu har jag ju jobbigt bara att gå ut med soprummet, soprummet är ca 100 m bort... :P )
  • Smulan 89

Tredje barnet. v 17 imorgon och +2 kg. Gick upp (och ner) 15 kg med de andra två.

• Brunette

Herregud vad lite ni alla gått upp :) själv nästan tjugo kg nu o bf om 3 vector :)

• Glinda

Nu är jag i v 35 och har gått upp 15 kg, lär landa på 17-18 kg vilket det även gjorde med sonen.

• Nrk79
    annacarin88 skrev 2010-01-17 17:50:57 följande:

3 kg i vecka 8 haha. men jag var lite unerviktig innan, och har dessutom världens aptit. ingen hejd på det..! undra hur det här slutar...

Hur gick det?

Jag är i vecka 10 och gått upp 2 kg, men det kan bero på att jag lämnade lchfkost och gick över till vanlig kost vid graviditetens start... Har inte fixat protein nu i början pga illamående så blivit en del mellismat. Ni som började som mig, vart tror ni att ni landar?
  • Soluppgång
    Soluppgång skrev 2014-10-16 21:15:51 följande:

Vecka 32, gått upp 18 kg.

Från 51 till 69. Är 164 cm lång.

Idag vecka 33+6 vägde jag 71 kg, d.v.s. har nu gått upp 20 kg.
Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?