• Leelo

Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?

Vilken vecka är ni i och hur mkt har ni gått upp i vikt?

Jag är i v 24, har gått upp 4 kg, fr 55.5-59.5 kg, första barnet, förväntar mig att det kommer att ticka snabbare uppåt nu på vågen..

• Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?
  • Soluppgång
    Soluppgång skrev 2014-11-22 11:03:46 följande:
    I torsdags, vecka 37+2, hade jag gått upp 23,5 kg (från 51 kg till 74,5 kg, jag är 164 cm lång så startade på BMI 19,0). Jag tycker fortfarande jag ser normal (men höggravid) ut trots min viktuppgång.
    Igår, vecka 38+5 var det igår, hade jag gått upp 24,5 kg (från 51 kg till 75,5 kg, är 164 cm lång).
    Ser fortfarande normal ut tycker jag. Magen är dock stor och rund och spänd, ser ut som en stor boll som är instoppad under tröjan.
  • PQI

Vecka 23+3 idag och har gått upp 3kg till min startvikt på 58kg

• Kpax
    Soluppgång skrev 2014-12-01 22:25:12 följande:

Igår, vecka 38+5 var det igår, hade jag gått upp 24,5 kg (från 51 kg till 75,5 kg, är 164 cm lång).

Ser fortfarande normal ut tycker jag. Magen är dock stor och rund och spänd, ser ut som en stor boll som är instoppad under tröjan.

Vad uppfriskande med någon mer som gått upp i vikt! :D
  • firebird

V41 165cm. Startvikt 59kg och nu 84kg = +25kg. Däremot tror ingen att jag gått upp så mycket..

• Awe83

V.15 och har gått upp 1,5 kilo. Känns bra och normalt tror jag? Har fått en kula nu och det syns att man är gravid, vilket jag välkomnar. Jag är sugen på sötsaker heeeela tiden och försöker verkligen att låta bli.

• Mpw

Nu vecka 37 (36+3) och har gått upp 5,5 kg. Är 170cm och startade på 58kg

• Kpax

V 35 och har gått upp 16 kg.

Har reflekterat över att även armarna börjar se lite feta ut.

• mamaG

Förra gången gick jag upp 26 kilo sammanlagt. Den här gången ligger jag på minus 4 kg och är i v 18+4... har mått så sjukt illa och haft rejält svårt att äta. Börjar dock vända men vikten står still.

Svar på tråden Hur mkt har ni gått upp i vikt och i vilken gravidvecka är ni?