• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Sweden

jullis - Jag tror inte alls pa att sant dar ar typiskt tjejigt eller grabbigt, jag gillar inte sana kommentarer alls faktiskt. Mina tva killar har helt olika satt att lara sig saker pa; som exempel sa tog Oliver sina forsta steg vid 9 manader och sen korde han sa det rykte och knallade pa bra efter nagra veckor medans Caden tog lite steg har och dar och gick inte sakert forran han var 11.5 manader. Jag har en kompis som har en liten tjej pa 8 manader och hon kor jamt med sana dar konrelaterade kommentarer, typ "det ar tur att jag har en tjej sa hon inte borjar klattra lika tidigt som dina vildingar". Jag tror inte alls sant ar konsrelaterat, i alla fall inte nar de ar sa har sma (eller vad sager du LAMadde? )

Pust, mina grabbar ville verkligen inte ga och lagga sig ikvall men nu tror jag antligen de har somnat. Ska forbereda lite appetizers for en baby shower imorgon sen blir det sangen.

• Rhino

Luke började gå när han var 8½ månader. Han sprang/gick till han stöp ungefär. Fullt ös medvetslös... och lite noll koll i början.

Alexis började gå när hon var 10 månader. Hon hade inte ens stått utan stöd många gånger, men den dagen hon började gå var samma dag hon slutade krypa. Hon bara ställde sig upp och gick en dag. Ramlade aldrig. När hon kände att hon höll på att tappa balansen, satte hon sig på huk i nästan slow motion, för att sedan ställa sig upp och gå igen.
    Det var lite som: kolla hon står!! *klappa händer* Hon går!! *klappa händerna*

Helt olika med jag tror inte det har något med könet att köra.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Rhino
    rasajj skrev 2010-01-29 00:41:54 följande:
    den var bra, och jag gillar aven den har.. Om det anda var sa enkelt.. What would it take to make your mom perfect? 1.  On the inside she's already perfect.  Outside, I think some kind of plastic surgery.
    Some kind of plastic surgery (typ "antyhing will do? )

En kompis till mig deltar just nu i någon slags "cellulite forskning". Jag har inte riktigt förstått vad det är de gör (någon slags strålning kanske, men det låter inte helt rätt), men hon säger att det känns som en massage ungefär. De gör baksidan av låren 2ggr i veckan i 4 veckor. Ser de resultat då, så kan hon komma tillbaka i 4 veckor till och få det andra benet masserat. haha...
    Anything for science, right?!
    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • LAMadde
    Sweden skrev 2010-01-29 02:50:14 följande:
    jullis - Jag tror inte alls pa att sant dar ar typiskt tjejigt eller grabbigt, jag gillar inte sana kommentarer alls faktiskt. Mina tva killar har helt olika satt att lara sig saker pa; som exempel sa tog Oliver sina forsta steg vid 9 manader och sen korde han sa det rykte och knallade pa bra efter nagra veckor medans Caden tog lite steg har och dar och gick inte sakert forran han var 11.5 manader. Jag har en kompis som har en liten tjej pa 8 manader och hon kor jamt med sana dar konrelaterade kommentarer, typ "det ar tur att jag har en tjej sa hon inte borjar klattra lika tidigt som dina vildingar". Jag tror inte alls sant ar konsrelaterat, i alla fall inte nar de ar sa har sma (eller vad sager du LAMadde? ) Pust, mina grabbar ville verkligen inte ga och lagga sig ikvall men nu tror jag antligen de har somnat. Ska forbereda lite appetizers for en baby shower imorgon sen blir det sangen.
    Hahaha.. Jag får jämt höra att Abbie är en sån 'tomboy' för att hon ska klättra och ha sig.. Finns det nåt motsvarande ord på svenska förresten? Jag tror det där med att det är 'killigt lr tjejigt' tycker jag också är så löjligt, alla barn (och vuxna) är olika. Abbie började gå några dar innan hon blev 8mån, sen va det väl en massa 'tultande' eller vad man ska kalla det i nån månad innan hon gick 'ordentligt' när hon va runt 9mån. Att gå runt 8mån är väl rätt tidigt så jag förväntar mig inte alls att bebbe 2 ska följa i hennes fotspår. Abbie har varit rätt tidigt med det mesta faktiskt, rulla, sitta, krypa, stå upp.etc. Hon var tex jättestark i nacken redan när hon föddes och hennes huvve 'flög' inte omkring när hon va nyfödd, utan hon kunde hålla huvudet stadigt själv. 'Dom' brukar ju säga att man antingen är tidig med att gå eller att prata, så jag tror nog att de kan ta lite längre för henne att prata mer..
  • julmusten

Rhino, men det kanns som att det ar sa Alexis faktiskt. Var hon inte san med att bli blojfri med??

Sweden, jag far ocksa liknande kommentarer, speciellt fran min mans familj. Eller de sager ju inte att det ar bra att de har en tjej, for de har en pojk, men de ser av nagon konstig anledning att Ella och han gor en massa saker olika just for att de ar pojke och flicka. Det skall bli spannande att se vad de kan hitta for manliga traits hos Finn!! Hans favoritleksak ar en rosa prinsessvaska som han kan lagga saker i, men sa lange han lagger bilar och bollar dari sa tror jag att det ar det som kommer kommenteras typ.

• rasajj
    Rhino skrev 2010-01-29 03:19:26 följande:
    Some kind of plastic surgery (typ "antyhing will do? )En kompis till mig deltar just nu i någon slags "cellulite forskning". Jag har inte riktigt förstått vad det är de gör (någon slags strålning kanske, men det låter inte helt rätt), men hon säger att det känns som en massage ungefär. De gör baksidan av låren 2ggr i veckan i 4 veckor. Ser de resultat då, så kan hon komma tillbaka i 4 veckor till och få det andra benet masserat. haha...Anything for science, right?!
    ja.. Fick jag valja utan smarta, biverkningar och fa det gratis sa skulle jag garna suga lite fett fran magen mest.. Sedan naturligtvis stracka ut huden igen, ta bort overflodigt. Sedan minska brosten.. Och lyfta ogonbrynen.. Men det ar ju det dar med kostnad och smarta.. Och biverkningar..

Jag hade en kompis nar jag gick pa hogskolan, som gjorde sin andra brostforminskning. Vet inte hur stor hon var fore forsta, men hon fick allt bekostat av landstinget da det forelag medicinska skal.  Det blev snyggt i slutandan, tror det ar lattare att fa det snyggt at det hallet..

Just celluiter bekymrar jag mig inte sa mycket over..Det far vara som det ar.. Men jag skulle gana bli av med magen.. Och det jobbar jag pa, pa det gammeldagsa sattet med viktnedgang..

Nu ska jag se pa burn notice.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Rhino
    julmusten skrev 2010-01-29 03:47:03 följande:
    Rhino, men det kanns som att det ar sa Alexis faktiskt. Var hon inte san med att bli blojfri med??
    Jo, det stämmer faktiskt. På en dag i stort sett och sedan dess har hon inte kissat på sig många gånger och aldrig bajsat på sig.
    Hon är för rolig när hon bajsar nu för tiden. Vi pratar om att det är bra att äta frukt och grönsaker, för då får man mjukt bajs. (åh, vilka underbara diskussionsämnen man få förgylla sitt liv med, som småbarnsförälder).
    Så, när hon har bajsat och vill ha hjälp med att torka ropar hon:
    Mamma! Jag är klar. Det var en skön bajs!
  • Mealla

Bada mina barn har varit ganska lika i sin utveckling, bada fysiska ganska tidigt, och bada verbala ganska tidigt. Jag tycker dock att det gar annu snabbare med tvaan. Hon at sjalv med sked vid 10 man, hon drack fran kopp/glas i samma alder (E anvande sippy cup da han var lika gammal) hon gor och vill gora precis allt som han gor, och bara hanger med. 

Jag tror dock att situationen hade varit omvand om Ingrid varit aldst, jag tror att var i syskonskaran man fods spelar jatteroll. Det ska bli spannande att se hur den nya lilla killen ar nar han kommer upp i den aldern, om det gar annu snabbare for honom, eller om han kommer vara helt annorlunda. 
  • Rhino

saargr:
    Jag skulle också gärna förminska brösten. Jag förstår inte alls kvinnor som förstorar brösten (om de inte har noll byst, förstås). Jag hade gärna haft en liten nätt B-kupa... kanske t.o.m. A? Vad ska man ha stora "tuttos" till, som mina barn säger (numera vet de att det heter tuttAR, men säger tuttos bara för att jäklas med mig {#lang_emotions_demon})?

• LAMadde
    Mealla: Jag tror också att det kan gå snabbare om man har äldre syskon att 'härma'. Men i mitt fall så är jag äldst och jag är nog den av mina 4 syskon som varit mest driven och gjort saker tidigt. Som att läsa, cykla och simma.. så det kanske abbie har efter mig

Hedda: Min kimpis har precis opererat brösten och jag är SÅÅÅ nyfiken på hur dom ser ut Va bara 2v sen så hon har ju bandage o grejjer, men om några v kan jag nog ta me henne till poolen så ja får se resultatet haha. Hon sa förövrigt att det är den värsta smärta hon varit med om, så det är ju absolut ingen dans på rosor att bli 'snygg'.. Min sister in law gjorde en mommy-makeover för några år sen. Tummy tuck, lipo, boobs, botox, läpparna.etc. och hon verkar helnöjd. Jag skulle också kunna tänka mig att göra nåt sånt om jag känner mig helt ful när jag är klar med barnafödandet
Svar på tråden USA tråden!