• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • MrsMcGlaun
    LAMadde skrev 2010-01-29 20:55:01 följande:
     BTW så fick jag ett mail idag av mina föräldrar att dom pratat me nån på Nordea, och tydligen så kan vi få lån om vi vill. Att allt vi behöver är åt intyg fr Josh's arbetsgivare. Dom sa att de flesta banker KAN ge lån till folk som jobbar utomlands men att man måste prata med rätt person, för det är så nytt att folk inte jobbar i sverige (för det kan ju inte va HELT ovanligt att folk gör de). Ska ringa och prata me pappa nu och se va exakt dom pratat om.
    Det låter ungefär som vad vi fick för svar av Swedbank. Visst går det att fixa, bara att det blir ganska så mycket pappersarbete. Skit samma tyckte vi, eftersom man behöver MINST lika mycket pappersarbete när man köper hus här i USA.

Eftersom ni har ganska mycket pengar att investera så kan även Nordea och Er bank här i USA ha one on one contact, och då ser dom ju svart på vitt att ni är "på riktigt".
    Så skulle det ha fungerat om vi hade köpt hus. Nu har vi valt att vänta i ca 3-4 år{#lang_emotions_tongue_out}
  • julmusten

Haha, vilken trevlig tuttkonversation!!

Jag har lite kompisar som har gjort tuttarna, och jag tycker att man kan se det, men de ar snygga anda. De har inte gjort nagra megastora saker, bara fixat sa att de syns over huvud taget.

Vi har varit pa svenska kyrkan idag, och de har gjort om varan grupp till en syskongrupp sa nu sa ar Finn med i gruppen med. Han tyckte det var saaaaa kul. De stora barnen var jattespannande, och till skillnad fran Ella sa sitter Finn glatt i mitt kna nar det ar samling.

• Mealla

Tuttdiskussioner ar ju alltid kul. Jag ar jattenojd med mina just nu, men de blir lite for sma efter jag slutat amma{#lang_emotions_cry}, men de ar inte sa hangiga sa det ar ju ialla fall nat.

Nu har jag kollat pa Leno's Oprah intervju, och gud sa vansinnigt irriterad jag ar pa den mannen. Hela hans nice guy image, ar just det - en image. Han verkar vara sjukt kontrollerande, otrevlig och beraknande och kan imho go to hell....
    Hoppas nat annat network plockar up Conan och ger honom en show i samma time slot. 
  • Rhino

Mealla:

Interesting! Jag kollade också på den intervjun igår och jag tyckte snarare tvärtom. Varför är alla så arga på honom? Varför var ingen arg på Conan som hotade med att lämna NBC och på så vis ormade till sig the Tonight Show, trots att Leno egentligen inte ville lämna ifrån sig den?

Jag förstår inte varför många tycker Leno ska spela efter Conans pipa. Conans ratings sucked. Lenos ratings sucked. NBC cancelled Leno. NBC offered Conan to move the tonight show 30 minutes, but still keeping it. Conanan said no. Leno gets the show.

Hur är det Lenos fel?

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • julmusten

Hedda, jag vet inte om det uppgick enligt Oprahs intervju, men Leno gick ju faktiskt ut for 5 arsen och sa att han kommer sluta med "The Tonight Show", och att Conan skall fa ta over sa att det inte kommer bli samma hallballoo som det blev nar Leno tog over fran Johnny Carson, (NBC hade lovat Letterman som hade "The Late SHow", men sket i det och gav det till Leno i stallet).

Sa i mina ogon har Leno fatt fem ar sig pa att bestamma vad han skall gora med alla sina veteranbilar och miljoner med dollar. Han har fatt sin tid med the Tonight SHow, och om han bara skulle ha gatt undan, latit Conan kora sitt race utan att ha en himla show klockan 10:00, sa skulle nog Conan hitta en publik han med. Nu blev det ju bara pannkaka av allt, och jag tycker de ar helgalet att Leno skall fa fortsatta. Han ar ju inte kul alls.

• Mackenzie Grace

Jag är nöjd med mina men ett lyft skulle väl aldrig sitta dåligt efter barnen. Joe vill dock att jag alltid ska ha lika stora bröst som när jag ammade Mackenzie, han ser riktigt framemot den kommande tiden då jag ska amma . Nej, jag tyckte dom var alldeles för stora och passade verkligen inte med min kropp, dom såg riktigt fejk ut. 

• Rhino

julmusten:

Jo, och på Oprah förklarade Leno att han inte alls ville gå i pension och att det var en "white lie". Han var (enligt honom) "devistated" att NBC ville ge showen till Conan, trots att Leno var #1 och höll sig på #1 tills Conan tog över. Eegentligen ville han inte alls sluta, utan det var Conans folk som hotade med att lämna NBC. Så för att inte förlora Conan gav de honom the Tonight Show.

Jag tycker heller det gått rätt till och helt klart inte schyst mot Conan, men varför alla lägger skulden på Leno fattar jag inte riktigt...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Wagram

Jag vet knappt vem som ar vem av Leno och Conan och har helt missat varfor manniskor blir sa upprorda. Det handlar ju bara om tv-program, och det hander val hela tiden att tv-program slopas eller byter tid om de inte ar tillrackligt populara?

• Mealla

Precis, 

Letterman & Leno var vanner, men med lite backstabbing fick Leno the Tonight Show som var lovad till Letterman...
    Leno hade fantastiska ratings for han kom efter shower som ER & Law & Order tex. Conan's lead in var Leno. Leno verkar vara egocentrisk och hansynslos, och vill fa oss att tro att buhuu, the executives at NBC ar de som bestammer, jag har bara rakat hamna i klam. I'm not buying....
Svar på tråden USA tråden!