• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Mealla
    Desertchick skrev 2010-01-27 22:03:22 följande:
    I dag var jag på en orientation på ett utav sjukhusen här i stan där jag ska göra min OB praktik. Vi fick gå runt och kolla, och vi fick även gå in på newborn nursery och titta runt. ÅÅÅÅÅÅÅHHHHH vilka söta bäbisar det var därinne! Jag hoppas verkligen att jag har turen att sen en födsel. Först gick vi runt på labor and delivery och vi såg en pappa som var på väg till OR för att hans fru skulle ha en c-section. När vi kom upp till "nurseryt" så såg vi honom därinne med sin nya son. Såå rart! Han såg lite omtumlad ut, vilken chock det måste vara. Ena sekunden har man inte barn, och den andra sekunden så har man ett. Jag ser i alla fall fram emot att spendera lite tid där!
    Nar jag fodde Ingrid sa fragade de om en student fick vara med, ok sa jag.  Det var hennes forsta forlossning, hon tackade mig efterat och var helt rord, mycket mer sa an "rutinerade" jag och maken .
    Jag har varit hos doktorn idag for jag har fatt en del vatten i hander och fotter, och lustigt nog i lapparna. Jag hade ocksa mycket protein i urinen och blodtrycket var for hogt 2 ggr men helt normalt en gang, sa nu ska jag ga pa stress test pa fredag, och tillbaka till doktorn nasta vecka. Soo, begynnande preeclampsia, och jag ska helst "ta det lugnt och vila", det gar jattebra med en 3,5 aring och en 2-aring...Oh well jag ar verkligen inte gjord for att vara gravid. 
  • Rhino

Här har vi faktiskt haft en rolig dag! Barnen och jag har varit på Sea World. För några veckor sedan erbjöd Sea World årskort till priset av en dagsbiljett, eller 2-årskort till priset av ett årskort. Så vi köpte två år. Parkering ingår.

På Sea World har den helt kanon-rolig "klätterställning", som barnen bara älskar. Där spenderade vi större delen av tiden. Och att åka mitt i veckan, "off season" innebär väääldigt lite folk i parken. Det var max 4 andra barn i klätterställningen samtidigt som oss.

Vi avslutade med Shamu-showen, så lite "sea life" fick vi se...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Desertchick

mealla: Jag förstår att SSK eleven var rörd, jag kände mig helt exalterad och rörd bara av att vara där i dag.  Jag är så himla blödig, och kommer säkert gråta en skvätt om jag får se en födsel. Åh jag hoppas verkligen jag får det!

• Rhino

Mealla:
    Oj då! Vilken vecka är du i nu? Sitter barnen stilla om de får titta på film? Kanske inte världens bästa sysselsättning, men funkar det så skulle jag helt klart ligga på soffan med barnen och glo på film!! ♥

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Mealla

Rhino, 

det ar det jag far gora, de ar ganska duktiga och kan ialla fall sitta en timme framfor en film om jag sitter med. Jag ar i v35, sa babyn ar ju nastan helt fardig, 2 veckor till och det ar full term. Jag far se hur det gar helt enkelt...
    Later som ni hade en harlig dag pa sea world, jag har faktiskt varit pa den i San Diego for en ca  20 ar sedan (hjalp sa gammal jag kanner mig nu)
  • julmusten

Men Mealla, vi far val fixa ihop nat. Jag vet precis hur det ar, men jag hade ju turen att vara som du nar jag vantade Ella och verkligen bara kunde vara hemma och slappa.

Jag kommer i vilket fall garna med barnen och leker sa kan du ga och lagga dig om du vill, jag ar saker pa att vi kan pussla ihop nagot med de andra mammorna i gruppen med. Vi far pratas vid i morgon lite.

Sa, sorry att det blev lite inbordes kraffs dar, men jag ar sa himla trott nu sa skriver jag det inte nu, skriver jag det inte alls.

Kanske jag skall forsoka att ata lite bagels innan jag slocknar bara? Jag har ju atit munkar hela dagen, (OBS!! Inte donuts), sa jattehungrig ar jag inte, men ater jag inte nagot nu sa kommer jag vara bottenlos i morgon.

• Nena70

Mealla, det tog hur länge som helst innan jag fattade vad du menade med 'lapparna'. Jag tänkte att det kanske var något nytt (inte speciellt smickrande) slangord för brösten . I alla fall, hoppas att bebisen inte behöver komma ut förrän du hunnit till 37 veckor och att du inte blir alltför dålig!

Noah sitter och kollar på Fem myror. Han gillar verkligen det där med bokstäver nu, och pekar glatt ut dem på skyltar och sånt. Ska nog göra honom sällskap.

• Sweden

Hedda - Ah sa lyxigt att kunna aka till Sea World nar man vill!

Charly - Visst ar det kul nar de kommer pa hur man far uppmarksamhet? Caden var runt aret nar han borjade fa sina utbrott och da slangde han sig helt raklang bakat och skrek, spelade ingen roll om vi var pa matta eller asfalt sa da fick man hanga med. I manga manader hade han en kal flack bak pa huvudet eftersom han dangt huvudet i marken sa manga ganger

Nu ska jag pa radgivan av min van som ar nurse practitioner forsoka dricka lite chicken soup, kanske inte (som manga har inne) min favoritratt men det skulle visst vara bast for maggen!

• Sweden

Glomde skriva till Mealla - hoppas du inte blir samre sa bebisen stannar i alla fall nan vecka till.

• Wagram

Horrni, jag har traffat Lassie...eller i detta fall Jerry Springer pa Whole Foods. Jag visste att han bodde har i narheten, men har aldrig haft det tveksamma nojet att traffa honom. Forsta gangen jag ser nagon over huvud taget, och sa ar det han...

Svar på tråden USA tråden!