Desertchick skrev 2010-01-27 22:03:22 följande:
I dag var jag på en orientation på ett utav sjukhusen här i stan där jag ska göra min OB praktik. Vi fick gå runt och kolla, och vi fick även gå in på newborn nursery och titta runt. ÅÅÅÅÅÅÅHHHHH vilka söta bäbisar det var därinne! Jag hoppas verkligen att jag har turen att sen en födsel. Först gick vi runt på labor and delivery och vi såg en pappa som var på väg till OR för att hans fru skulle ha en c-section. När vi kom upp till "nurseryt" så såg vi honom därinne med sin nya son. Såå rart! Han såg lite omtumlad ut, vilken chock det måste vara. Ena sekunden har man inte barn, och den andra sekunden så har man ett. Jag ser i alla fall fram emot att spendera lite tid där!
Nar jag fodde Ingrid sa fragade de om en student fick vara med, ok sa jag. Det var hennes forsta forlossning, hon tackade mig efterat och var helt rord, mycket mer sa an "rutinerade" jag och maken .
Jag har varit hos doktorn idag for jag har fatt en del vatten i hander och fotter, och lustigt nog i lapparna. Jag hade ocksa mycket protein i urinen och blodtrycket var for hogt 2 ggr men helt normalt en gang, sa nu ska jag ga pa stress test pa fredag, och tillbaka till doktorn nasta vecka. Soo, begynnande preeclampsia, och jag ska helst "ta det lugnt och vila", det gar jattebra med en 3,5 aring och en 2-aring...Oh well jag ar verkligen inte gjord for att vara gravid.